Auteur Topic: Verschillen cilinderkop AAU / 3F  (gelezen 1383 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Gepost op: ma, 22 feb 2010, 17:34:59 »
Ik heb waarschijnlijk een klusje om een koppakking te vervangen. Nu kan ik de 1.0 AAU kop laten vlakken, maar ik zou het liefst de klus in 1 dag willen klaren.

Ik heb nog een ABU en een 3F kop liggen.

De ABU valt al af omdat daar de inlaat niet op past.

Is de 3F kop hetzelfde als de AAU kop? Ik heb in een andere topic gelezen:

3f en py kop hebben idealere aanglij hoek van de luchtstroom op de klepschotel deze zorgt er voor dat de meng spiraal in de cylinder meer omwentelingenm heeft dan die van een mh kop .
 dit heeft te maken met de injectie en caRBURATIE VERSCHIL .
 bij een injectie wordt de benzine op de klep klaargelegd zowat en moet dus nog goed vermengd worden . bij een carb motor gebeurt het grote deel van het mengen al in het inlaat spruitstuk, en mahg het menjgsel dus iets sneller en grover de cylinder in . ga je dus op multicarbs is een 3f kop of py kop zeer goed aan te raden .,maar een goed bewerkte carb kop is net zo goed als een goed bewerkte injectie kop

Is het slim om een 3F kop te plaatsen of is dit gewoon zonde en kan ik beter de AAU kop laten vlakken.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #1 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 17:41:53 »
Dit kan ik ook doen.

Enige nadeel is, dat ik niet zeker weet of deze kop recht is.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #2 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 20:18:31 »
als je de aau kop en inlaat bekijkt zul je ernstig kleine doorlaten zien .
 wat wel goed kan mits je hebt liggen is op de 3f kop een aav inlaat . aav gasklephuis en de injector met regelunit van de aau combineren

anders kan ook wel de aau inlaat op de 3f kop ,maar dat staat weer niet zo netjes , een luchtstroom die van de trap afvalt om in de kop te komen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #3 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 20:53:16 »
Shit, AAV spul had ik liggen. Ik kan van Sebas wel een complete NZ inlaat overnemen. Wat zal dat doen:

1.0 AAU onderblok
3F kop met AAU nokkenas (tsja 3F nokkenas bewaar ik voor de 1.6jes)
NZ inlaat met bijbehorende comp enz.

Zal het op 33kw blijven of zal het tussen de 33 en 45 kw hangen.

Maakt mij niet uit hoor, tis gewoon dat ik die polo gewoon wil opknappen met de spullen die ik heb liggen, zonde om alles weg te gooien toch?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #4 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 21:28:21 »
nz op aau kan .zal dan iets stijgen qua vermogen . zou dan wel een ander stokje steken ,die van de abu is wel een lekkere voor de aau
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #5 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 21:35:56 »
Mooi daar heb ik er nog 2 van liggen. Tnxz! Zal ik ergens tussen de 33 en 45 kw uit komen?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #6 Gepost op: di, 23 feb 2010, 19:12:32 »
dat moet lukken  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #7 Gepost op: wo, 24 feb 2010, 20:38:39 »
dus met een beetje mazzel haal je de normale 40kw/55 pk,wat dus normaal is voor de 1.3 NZ  -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #8 Gepost op: wo, 24 feb 2010, 21:24:03 »
tis gewoon dat ik die polo gewoon wil opknappen met de spullen die ik heb liggen

Denk dat je beter hier aan kunt denken dan aan 'vermogenswinst'.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #9 Gepost op: wo, 24 feb 2010, 21:28:55 »
 :) was mij al duidelijk  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #10 Gepost op: wo, 24 feb 2010, 22:51:03 »
Poorten van een AAU-inlaat zijn toch ook 'rietjes'?
Als je die blijft gebruiken zal de winst wel meevallen, lijkt mij -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #11 Gepost op: wo, 24 feb 2010, 23:30:20 »
jorp gaat nz inlaat gebruiken met reutemeteut er bij
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #12 Gepost op: do, 25 feb 2010, 17:44:01 »

1.0 AAU onderblok
3F kop met AAU nokkenas (tsja 3F nokkenas bewaar ik voor de 1.6jes)
NZ inlaat met bijbehorende comp enz.
[/quote]

Tijd voor Hans,sjon?

 uitlachen2
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #13 Gepost op: za, 27 feb 2010, 19:20:47 »
Hij doet het hoor,

AAU onderblok
3F cilinderkop
ABU nokkenas
NZ injectie en ontsteking.

Vandaag om 12.30 begonnen. Heb hem alleen nog stationair horen draaien.
Morgen ventilator nog even vervangen naar 3 polig.
Draadboom netjes vastzetten, ligt al wel op zijn plek.
Olie en filtertje verversen.
Ontsteking tijdstip controleren. Hij staat nu op de oude stand.
Achteruitrij schakelaar stekker er aan klikken.
Koelsysteem ontluchten.

Stationair klonk hij goed.

@ Subbas, tnxz voor de NZ delen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Verschillen cilinderkop AAU / 3F
« Reactie #14 Gepost op: za, 27 feb 2010, 19:23:01 »
 -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift