Hallo allemaal,
Normaal gesproken zou ik deze vragen op bijv. volksforum stellen, maar ik heb het idee dat hier veel meer mensen zitten met kennis van zaken en het hier veel gezellig is dan ergens anders.
Op dit moment heb ik alleen geen polo meer. Heb nog wel een Golf 3 1.6 AEE, t2a 1.6 deluxe en 2 golfjes 1, waarvan 1 met een 2.2 8v kronenburg motor.
Nu had ik de golf 1 met kronenburg motor eigenlijk gekocht om in me andere golf 1 te leggen, waar nu een 1.1 small block in hangt.
Hier heb ik toch vanaf gezien, om dat de kronenburg voor mij te veel op spanning staat. Het is eigenlijk een blok waarmee niet lekker te toeren is... Het blok is gemaakt om te janken en dat doet ie prima, alleen ik heb daar niet altijd zin in en cruisen is met deze motor niet echt een optie.
Maar even ter zaken: ik wil dus in me andere golfje 1 een ander blok, heb me zinnen weer op een small block gezet, vanwege het gewicht, omvang etc. Het komt wel in een golf wat nu als project staat en toch redelijk wat geld in is gaan zitten. Het mag dus ook wel een net blokje wezen. Zoals ik net al aangaf hou ik er van om af en toe gas te geven, maar ook om lekker te toeren.
Het belangrijkste is eigenlijk het geluid, het moet super klinken.
Aangezien ik 40er dubbele webers, met een small block spruitstuk heb liggen, wil ik deze ook graag gebruiken.
Nu heb ik al hier op het forum en op internet flink gezocht naar info. En heb ik mijn zinnen een beetje gezet op 1.4 16v
Met de info die ik heb gevonden, zou dit nu al in mijn motorsteunen moeten passen. Er zijn verschillende versies, 75 en 100 pk en ook weer met 085 en 020 bak. Volgens mij omdat ik een golf rijdt maakt het niet zoveel uit of ik de 020 of 085 versie heb, als ik maar de juiste versnellingsbak er bij heb.
De 75 en 100 pk versie, zou ik zelf voor de 100 pk versie gaan, maar als die 25 pk extra in het inlaat traject zit!? kan ik ook net zo goed voor de 75pk (goedkoper in aanschaf) gaan!?
Ook was ik opzoek naar een foto van deze blokken om te kijken aan welke kant de in en uitlaat zit, maar je vindt dan veel al foto's met alle kappen, inbouwdelen etc. dr op en kan je niet meer zien waar wat zit..
Ik zal me verhaal maar even inkorten, want het wordt geloof ik wel heel lang dradig..
De vragen die ik heb, als nieuwe info en om de gevonden info te bevestigen:
- 1.4 16v past in mijn small block motorsteunen?
- 75 en 100 pk zijn het zelfde op het inlaat traject na?
- voor een golf 1 maakt het niet uit of je 020 of 085 bak hebt?
- mijn smallblock spruitstuk past op ook op de 16v kop?
- wat zit er aan de voorkant inlaat of uitlaat of beide of alles achter?
- welke motorcodes vermijden? of welke juist nemen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.