MAP-sensor nu definitief 'overleden'?Dit weekeind naar Groessen geweest, ± 110 km.
Heenreis reed auto zoals laatste weken gebruikelijk.
Vanochtend 30/5 'uitstapje' van ± 30 km enkele reis. Na 15 km op snelweg nu en dan schoksgewijs inhouden zodra enige belasting van motor werd gevraagd (even beetje optrekken, of snelheid vasthouden op lichte helling), vrijwel direct afslaan zodra voet volledig van gaspedaal, daarna met moeite weer te starten.
Vanavond terug naar A'dam zelfde. Eerste 15 km normaal. Daarna ook, zolang ik maar gewoon 90 km/u 2500rpm of 100 km/u 2750 rpm kon blijven rijden met gaspedaal in één stand. Zodra ik gaspedaal maar iets (millimeter) in trapte begon motor meteen weer te hikken.
Aangekomen in bebouwde kom Amsterdam moest ik op een kruising stoppen om links af te slaan. Daar sloeg me de motor af en wilde niet meer starten. Omdat ik stond voorgesorteerd op de trambaan en er een tram aankwam heb ik de auto op de startmotor een meter of tien laten rijden de zijstraat in. Daar sloeg ie nog even aan zodat ik de laatste honderd meter naar huis kon rijden. Daar sloeg ie voor ik kon inparkeren weer af. Heb 'm het parkeervak ingeduwd. Startmotor draait goed rond, maar motor wil niet meer aanslaan... :-((
Wat denken jullie: Is de MAP-sensor nu definitief kaduuk?Of is er wellicht een andere verklaring, bijvoorbeeld
Hall-gever of module die niet goed meer functioneert?
of wellicht klopsensor (die door ouderdom op verkeerde momenten 'signaal' geeft?, zoals Dennis suggereerde
EDIT: auto startte nu (ma 31/5) weer goed
Naar Garageman gereden (hier om de hoek, ± 100 meter
)
Volgens hem is de
bobine + module (?) defect -> vanmiddag zet ie er een nieuwe in.