Auteur Topic: project [ JA-LA-LA ] polo transfer  (gelezen 13266 keer)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Gepost op: do, 01 apr 2010, 21:08:04 »
Goeiendag mensen.

Zoals de meeste wel weten heb ik dus een polo transfer staan. Of dit nog echt een project gaat worden weet ik niet maar de bak er af halen is al een project opzich.

Ik heb de auto nu een week of 3 staan en hij lijkt op het eerste oog vrij aardig voor een auto die zeker 3 jaar stil heeft gestaan.
Hij loopt ook nog vrij goed als hij even warm heeft kunnen draaien.

Een paar plaatjes:





Type plaatje

En het motortje dat er aardig ranzig uitziet na 3 jaar geen onderhoud. En misschien is de kap ook al 3 jaar niet meer los geweest


Toen ik hem kocht wist ik dat er wat roest onder de kit naden  uit kwam maar nu ik wat verder ben gaan zoeken word het met de minuut gekker.

Het schutbord, accubak, dorpel, achterpaneel, achterscherm (onder de polyester opbouw) en vast nog wel meer.
Ik denk dus dat ik hem ga slopen …… na al…………… dat wat een kort project dus…..

Maar ik ben eerst nog aan het kijken of ik  de opbouw er los af kan krijgen om ooit dus wel een project te gaan maken en een goeie transfer te bouwen.

Een paar plaatjes van de treurige bedoeling die mij doet zeggen dat het geen zin meer heeft.

schutbord

A-stijl

B-stijl

B-stijl onderin/ dorpel

Dorpel links

Krik steun (valt nog wel mee)

Dorpel rechts ( valt ook nog mee)

Achterpaneel, heeft ooit schade gehad en staat ook nog iets naar binne.

Hoek linker achterscherm

Achterpaneel van binne uit


Acherschem van binne uit, onder de polyester bak dus


Rechter achterscherm (nog niet echt duidelijk hoe slecht ie is)

accubak


Dusssss…… dat is duidelijk en waarschijnlijk zal ik nog wel meer tegen komen…


Dus nu ben ik aan het kijken of de bak er los af kan. En dat kan denk ik. De bak zit er moet popnagels op + kit en dan zit er nog een soort kooi onder die met las rupsen en proplassen achter de achterlichten zit , op het achterscherm, dak en B-stijlen.

De C-stijl van achter gezien, zie de popnagels in het midden en bovenin. Zo zitten er nog een paar.

Het frame over het dak heen. Zoals je ziet is de auto dus vlak achter de B-stijl door gehaald.

Proplas aan de onderkant van de dakplaat dus onder de hemel…… lekker afgewerkt dus als de roet er nog op zit


Het frame/kooi werk achter de achterlichten. Zoals je ziet een smerige bende maar het zit er met las rupsen aan. (zie de rode cirkels)  en dan zit hij aan de buitenkant er nog overheen waar ik nu niet bij kan met mijn foto toestel maar je ziet aan de binnenkant (blauwe cirkels) de proplassen die er op zijn gelegd.

De B-stijl van bovenaf gezien….. ook proplassen dus.

En dan boven op het dak (bijrijders kant) er zit een soort L profiel op met parkers en pop nagels. En aan de buiten kant is het ook te zien… Niet heel makkelijk mee het zou daar los kunnen.



En verder zit er vooral veel kit overal tussen. Ik heb het idee dat het allemaal wel los zou moeten kunnen.

En daar zal dit project waarschijnlijk eerst over gaan……….. het netjes slopen van een transfer :). Wat er daarna gaat gebeuren weet ik nu nog niet. Maar dat zien we nog wel.


Gr Arno

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #1 Gepost op: do, 01 apr 2010, 21:16:30 »
Jee, wat jammer - was toch een heel speciaal wagentje!
Aan het stickertje te zien komt ie uit een nat Bretons/Normandisch zeeklimaat - dat heeft 'm zeker geen goed gedaan...

Offline jetta1982

  • Non-Register lid
  • Berichten: 242
  • Geslacht: Man
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #2 Gepost op: do, 01 apr 2010, 21:22:00 »
zonde dat hij zo rot is maar als je de opbouw bewaard is er altijd de mogelijkheid er weer een te maken!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #3 Gepost op: do, 01 apr 2010, 21:24:34 »
Klopt. Als ik hem er heel af krijg dan zoek ik er wel een steilheck weer bij. Deze kort ik dan zo in zoals deze heeft. Dan de kooi er op lassen, dan eerst spuiten, bak er overheen en dan de buiten kan helemaal spuiten.

MAargoed eerst de bak er heel af zien te halen.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #4 Gepost op: do, 01 apr 2010, 21:43:22 »
Jammer maar helaas.
Hopelijk krijg je de opbouw er bruikbaar af.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #5 Gepost op: do, 01 apr 2010, 21:51:03 »
Hmz das idd niet echt fraai schutbord lijkt wel op de mijne....

maar goed jouw kennende komt t ook wel weer goed -thumbsup-

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #6 Gepost op: do, 01 apr 2010, 21:53:56 »
Als ik tijd had wel ja....... maar ik wou geen project en nou heb ik dat dadelijk alnog. Maar ik ga er geen haast me maken dan.
Polyester roest meestal niet zo heel hard dus hij kan nog wel even liggen :)

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #7 Gepost op: do, 01 apr 2010, 21:57:16 »
schijnt inderdaad  slecht te roesten ja   -nana-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #8 Gepost op: do, 01 apr 2010, 21:58:41 »
Hoe kom je eigenlijk bij 3 jaar stilstand? Volgens mij stond deze al bij die handelaar toen ik uit Heerlen vertrok: 1992!  -hitit-
100% zeker weten doe ik dat niet, maar toch in ieder geval al toen ik tijdelijk weer in Heerlen werkte. Dat was tussen 2003 en 2005, dus de auto heeft minimaal 5 jaar daar gestaan, waarschijnlijk zelfs 8, of misschien zelfs wel 18 jaar...

Ik hoop ook dat je het zo weet te spelen dat er ooit nog een Transfer te bouwen is. Dat je deze koets niet aan wil pakken begrijp ik wel.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #9 Gepost op: do, 01 apr 2010, 22:01:38 »
Hoe kom je eigenlijk bij 3 jaar stilstand? Volgens mij stond deze al bij die handelaar toen ik uit Heerlen vertrok: 1992-hitit-
100% zeker weten doe ik dat niet, maar toch in ieder geval al toen ik tijdelijk weer in Heerlen werkte. Dat was tussen 2003 en 2005, dus de auto heeft minimaal 5 jaar daar gestaan, waarschijnlijk zelfs 8, of misschien zelfs wel 18 jaar...

Ik hoop ook dat je het zo weet te spelen dat er ooit nog een Transfer te bouwen is. Dat je deze koets niet aan wil pakken begrijp ik wel.
Ik weet niet hoelang precies. Ik weet zelf 2 jaar en Roel vertelde dat hij daarvoor nog ergens anders stond dus maak ik er 3 jaar van :). T zou ook 8 jaar kunnen zijn ja. 18jaar lijkt me sterk anders zou dat betekenen dat de accubak na 3 jaar al door gerot was en dat de auto in 3 jaar tijd wel heel erg toegetakelt is geweest.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #10 Gepost op: do, 01 apr 2010, 22:03:50 »
Nou, hij heeft daar al die jaren gewoon buitengestaan, dus de accubak kan ook gewoon tijdens stilstand zijn gaan rotten, toch?
Ik weet in ieder geval zeker dat ik in 2004 al eens navraag heb gedaan om de auto over te nemen. Ik heb daar toen van af gezien omdat-ie nog een Duits kenteken had...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #11 Gepost op: do, 01 apr 2010, 22:06:37 »
Ja oke dat kan maar als zo`n ding voor jan lul op een plaats staat te rotten gaan meneer de handelaar niet zijn best doen de accubak te herstellen + de À- stijl.Daar is zeker al aan gewerkt geweest en dat is na 3 jaar nog niet nodig verwacht ik.
Maar als jij 8jaar zegt dan geloof ik dat best wel hoor. Maar 18 lijkt me wat veel  :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #12 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 09:11:08 »
waarom doe je niet het broodnodige voor de APK en gebruik je de auto als onderdelentransport en zoek je rustig een andere steilheck? Of staat ie nog niet op NL kenteken?  EDIT: JA-LA-LA zal niet een bestaand kenteken zijn   -uitlachen-

Volgens mij zit er niet zo heel veel APK carrosseriewerk aan. Het is natuurlijk niet jouw ' cup of tea'  om het half/half op te lossen, maar het scheelt je wel werk/tijd en je hebt een onderdelenbakkie waar je niet heel zuinig mee om hoeft te springen.

Dat is misschien ook wel eens lekker? :D


Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #13 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 09:54:35 »
Leuke site dit wel, (wel alles in Duits)

alleen volgens mij staat er niet zo heel veel extra info over de Polo "Lieferwagen / transfer" dan hier  -dunno-

http://www.polo2.de/blog/details.php?id=181

http://www.polo2.de/blog/details.php?id=70
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: project [ JA-LA-LA ] polo transfer
« Reactie #14 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 10:45:33 »
Folder -> klik