Auteur Topic: Project [ YH-41-TV ] PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ  (gelezen 9743 keer)

Offline Arnotown

  • Non-Register lid
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • En nu? Kweet het niet.. Polo, kever of golf 1 cab.
    • Houten Polo fan club
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #30 Gepost op: do, 22 apr 2010, 18:09:21 »
dit gaat een rap karretje worden zo te zien! -thumbsup-
dat is wel de uiteindelijke bedoeling ja! -thumbsup-
Whoejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Offline Arnotown

  • Non-Register lid
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • En nu? Kweet het niet.. Polo, kever of golf 1 cab.
    • Houten Polo fan club
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #31 Gepost op: do, 22 apr 2010, 18:12:14 »
Update:

Uitlaat

Deur Links

Kriksteun, is al een keer aan gebakken


En heb vd week nog even een 60/40 setje gescoord, kan er goed onder! Alleen voor laat ik nog een keer napersen denk ik..
Whoejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #32 Gepost op: do, 22 apr 2010, 18:21:26 »
Update:

Uitlaat



stukje staal door dat gat waar nou die kabel zit {pijp wat buigen aan beiden kanten} en je kan de rubbers gebruiken -marcel- , met wat dikke typwraps dichtknijpen -klus-
en de demper hangt weer goed,..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Arnotown

  • Non-Register lid
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • En nu? Kweet het niet.. Polo, kever of golf 1 cab.
    • Houten Polo fan club
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #33 Gepost op: do, 22 apr 2010, 18:33:51 »

stukje staal door dat gat waar nou die kabel zit {pijp wat buigen aan beiden kanten} en je kan de rubbers gebruiken -marcel- , met wat dikke typwraps dichtknijpen -klus-
en de demper hangt weer goed,..

ja, zoiets zat ik ook al te denken -thumbsup- En je kan dan de gewone uitlaatophangrubbers gebruiken -thumbsup-
Whoejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #34 Gepost op: do, 22 apr 2010, 18:36:37 »

En heb vd week nog even een 60/40 setje gescoord, kan er goed onder! Alleen voor laat ik nog een keer napersen denk ik..

Napersen...? Hoe gaat dat in zn werk? (Heb er zelf een 70/50 setje onder zitten en de voorkant valt me nl een beetje tegen qua 'laagte')

 -klus-


Offline Arnotown

  • Non-Register lid
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • En nu? Kweet het niet.. Polo, kever of golf 1 cab.
    • Houten Polo fan club
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #35 Gepost op: do, 22 apr 2010, 18:45:08 »
Napersen...? Hoe gaat dat in zn werk? (Heb er zelf een 70/50 setje onder zitten en de voorkant valt me nl een beetje tegen qua 'laagte')

 -klus-


datzelfde heb ik dus.. zou schijnt er iemand van het opel forum die dingen te kunnen laten naperzen bij v-maxx.. dus even informeren he! Ga liever richting de 80..
Whoejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #36 Gepost op: vr, 23 apr 2010, 08:42:03 »
DL design doet dat ook, zo maken zij de verlagingsveren die ze leveren.

Veren in de pers, verhitten en afkoelen (schrikken), veren uit de pers = voila.. Een veer met een kortere onbelaste lengte.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #37 Gepost op: vr, 23 apr 2010, 18:23:58 »
Lang leve de schroefsetjes -klappen- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #38 Gepost op: vr, 23 apr 2010, 18:35:25 »
DL design doet dat ook, zo maken zij de verlagingsveren die ze leveren.

Veren in de pers, verhitten en afkoelen (schrikken), veren uit de pers = voila.. Een veer met een kortere onbelaste lengte.

Dl design Harskamp  -thumbsup- Super service en niet duur!

Offline Arnotown

  • Non-Register lid
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • En nu? Kweet het niet.. Polo, kever of golf 1 cab.
    • Houten Polo fan club
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #39 Gepost op: za, 24 apr 2010, 00:22:25 »
Dl design Harskamp  -thumbsup- Super service en niet duur!
hmm, dat is nagenoeg om de hoek! Morgen eens even bellen dan maar!
Whoejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Offline Arnotown

  • Non-Register lid
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • En nu? Kweet het niet.. Polo, kever of golf 1 cab.
    • Houten Polo fan club
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #40 Gepost op: za, 24 apr 2010, 11:24:58 »
Ik vraag me af he, als ik nu dat PY blok er vast in lepel, met een NZ inlaat en NZ Ecu etc, kan ik hem dan al laten omkeuren bij de RDW? En kan dat blok dan een beetje lopen ivm compressieverhoudingen?
Whoejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #41 Gepost op: za, 24 apr 2010, 18:12:46 »
g40 remmen en achteras zijn wel beter, zou die er ook eerst inzetten. Bij zulke vermogenswinst, gaat de rdw alles keuren, van remvertraging tot de vraag of de constructie het wel aan kan. Je moet ook even nazoeken of een polo 2 g40 wel een typegoedkeuring heeft in nederland. Dennis heeft er een, maar of die ook als g40 op kenteken staat? Ze zijn nooit in nederland geleverd.

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #42 Gepost op: za, 24 apr 2010, 18:20:56 »
Geachte heer,

In reactie op uw e-mail bericht ik u het volgende.



Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.



In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd.



In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt



Kosten:


De kosten voor een wijziging voertuig bedragen ? 42,00 voor een licht voertuig (<3500 kg) en ? 50,00 voor een zwaar voertuig (>3500 kg).

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Audi 50 GK

VW Derby

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #43 Gepost op: za, 24 apr 2010, 19:00:21 »
Da's duidelijke taal  -thumbsup-
Heb wel 'ns overwogen om Polo'tje te laten keuren met 'nieuw' vermogen (140-113)/113 = 24% toename op een MAHA rolbank.
Btw: hoe meet de RDW eigenlijk het vermogen van de motor?

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project (YH-41-TV) PY Turbo Polo 2 Coupe Action 1.3i NZ
« Reactie #44 Gepost op: za, 24 apr 2010, 19:11:59 »
Dennis heeft een echte originele polo 2 G40 net als Arno! Heb je wel eens op het register gekeken? Er "rijden" er namelijk een aantal rond in nederland.

Ik weet trouwens niet of een G40 beter remt dan een standaard polo. De schijven zijn alleen geventileerd en de achteras is verdeeld bekrachtigd. Volgens mij zijn de G40 remmen alleen beter bestand tegen het sportief rijden. De schijven kunnen beter warmte afvoeren. De zuigerdiameter is volgens mij van VWI en VWII hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: za, 24 apr 2010, 19:14:48 door Jorp »
Derby 1F 1981 in aanbouw.