Auteur Topic: voorbereidng mechanische pomp 3f kop  (gelezen 780 keer)

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Gepost op: ma, 12 apr 2010, 14:17:35 »
hey mensen zit met een vraagje

elektrisch benzinepompje dat ik had gekocht blijkt niet behoorlijk te werken (krijgt benzine niet door gepompt.

nu zag ik dat bij de 3 f kop eigenlijk de voorbereiding er gedeeltelijk is om een mechanische pomp te zetten,Maar is dit ook zo?

gr kevin

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #1 Gepost op: ma, 12 apr 2010, 14:47:12 »
Dat zou kunnen, maar dan zit je alsnog aan een MH/HZ nokkenas vast. De andere nokkenassen hebben geen aandrijfnok voor een mechanische benzinepomp.

Een goede electrische pomp moet geen probleem zijn, daar rijden er al zoveel mee rond. Als de pomp de brandstof niet aangezogen krijgt, is er vast iets anders aan de hand.
Heb nu al 3 x gehad dat mensen mij bellen en beweren dat de pomp (of carb) kapot is, en uiteindelijk blijkt dat :
*ze de aanvoer naar de carbs aansluiten op de ontluchting van de carbs  -dunno- en daardoor de pomp continu blijft pompen en warmloopt
*de + en - van de pomp omgewisseld hebben
*viezigheid in de leiding naar de tank zit.

Vraag: Wat voor pompje heb je en weet je zeker dat alles goed aangesloten is?

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #2 Gepost op: ma, 12 apr 2010, 15:40:19 »
heb er nog een mh as inzitten btw


heb nu een pomp van een honda cbr alles goed aangesloten pompt benzine, maar valt geregeld stil een tikje met een hamer en begint weer te pompen.

nu ben ik ook al naar 3 materialenzaken in de buurt geweest voor een lagedruk pomp en 2 konden niks leveren zonder nr en 1 had pompje liggen maar vroeg 173 euro -gert-

 en de onderdelen voor mechanische pomp heb ik nog  liggen maar moet dan blijkbaar een gat boren in de kop en nok weghalen op de kop

zoals te zien op deze foto het vierkante blokje rechtsboven in de hoek




Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #3 Gepost op: ma, 12 apr 2010, 16:08:58 »
klopt. Het is wel mogelijk, heb er zelf ook al eens naar gekeken.

Het CBR pompje werkt als volgt (weet je misschien al wel):

pompje gaat pompen als er niet genoeg tegendruk is (veer vs. tegendruk vanuit vlotterbakken). Als de tegendruk te laag is, wint de veer. De plunjer komt omhoog, totdat de contactpuntjes op de pomp elkaar raken. Een tijdelijke magnetisch veld zorgt er voor dat de plunjer naar beneden schiet (dus pompt). Dit gaat door totdat de tegendruk vanuit de carbs te hoog is en de veer niet meer in staat is om de plunjer omhoog te drukken.
Als de vlotterbakjes vol zitten stopt de pomp.

Als jouw pomp langer blijft hangen of echt vast zit, is de sturing (contactpuntjes) waarschijnlijk kapot, of het interne van de pomp werkt niet goed meer (vies/blijft hangen oid). Ik heb al heel veel verhalen gelezen op motorfora over kapotte (mitsubishi) contactpunt pompjes, er zijn ook revisiesetjes voor.

Een Facet pompje moet je wel voor minder dan 100,- kunnen krijgen, of nogmaals gokken op een motorpompje. De motorfietspompjes staan niet echt bekend om de betrouwbaarheid, maar je kan ze voor vrij weinig geld krijgen als je goed zoekt (3 a 4 tientjes).
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #4 Gepost op: ma, 12 apr 2010, 17:06:35 »
ja gok ook zoiets met contactpunten die niet meer aantrekken maar het pompje is niet open te maken zonder het derna terug dicht te krijgen.Want voor de rest loopt het goed en doet die wat die moet doen valt stil wanneer vlotterbakken vol zitten.  -gaap2-

maar ben al 3 keer stil gevallen dat de pomp ermee ophoud tikje tegen de pomp en hoppa weg zijn we weer.Maar zo wil ik niet rondrijden heb ook andere motorslopen gebeld en 100-125 euro voor een pompje.

dus wou terug mechanisch want heb pas een nieuwe pomp gestoken op de mh blok dus die zou dan makkelijk enkele jaren moeten uithouden.


maar dacht dat iemand anders al ooit een 3f kop had bewerkt voor ombouw mechanische pomp,Want mij lijkt het niet zo moeilijk maar wou het toch eens vragen voor ik in de pas bewerkte kop ga frezen -gert-


of als iemand nog een pompje heeft liggen of onderdeel nr's van pomjes want moet de boel draaiende hebben voor zondag racewars  -sturen-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #5 Gepost op: ma, 12 apr 2010, 22:52:44 »
tank pompje pakken van een injectie motor . of een injectiepompje van een polo en deze dan mbv een t sluiting aan sluiten op je carbs
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #6 Gepost op: di, 13 apr 2010, 07:56:19 »
ik ben sinds het probleem wat martijn heeft omschreven overgestapt naar 'n pomp van QH, eerst geprobeert de motorfiets pomp te repareren, maar ben veel meer tevreden met deze pomp, is ook een stuk stiller (hoor 'm amper)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #7 Gepost op: di, 14 sep 2010, 13:30:52 »
tank pompje pakken van een injectie motor . of een injectiepompje van een polo en deze dan mbv een t sluiting aan sluiten op je carbs

correct me please if i'm wrong;

als je ombouwt van injectie naar motorcarb, zou je dus de brandstofslang, welke normaal op de injectiebrug zit, op de carbs aansluit?

blijft deze pomp dan niet door pompen als de vlotters al stil staan?

srry if is bat question  :)
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #8 Gepost op: di, 14 sep 2010, 13:34:55 »
Ja hij blijft dan door pompen maar door het T-stukje (of zoals bij mij het retourpotje van een MH) gaat het te veel aan brandstof retour.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #9 Gepost op: di, 14 sep 2010, 19:12:46 »
en een injectie pomp staat continu te pompen zoals het hoort
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gertjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 234
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #10 Gepost op: di, 14 sep 2010, 22:16:09 »
Ik heb ook gewoon een pompje van een of andere motorfiets van marktplaats geplukt voor een paar tientjes, doet het nog prima :)
'83 Jetta 1.6 TD

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: voorbereidng mechanische pomp 3f kop
« Reactie #11 Gepost op: di, 14 sep 2010, 22:23:31 »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift