Auteur Topic: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken  (gelezen 6436 keer)

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Gepost op: za, 17 apr 2010, 18:44:23 »
Op verzoek toch maar een how-to maken -klus-

Om te beginnen verwijder je de voorbumper van de auto.


Dan haal je de knippers uit de bumper(eerst het oranje plaatje daarna klipjes aan de achterkant samendrukken)

Vervolgens pak je een boor maatje 9/10 en boor je een ruim gat in de knipper.(zover mogelijk van de plek waar het knipperlicht zit)

Ik heb de stadslichthouder van een 2f gebruikt aangezien je daar makelijk kabels aanvast kan maken..


Ik zou hem ook maar even vast lijmen zodat er ook geen vocht in komt

En dan zit je lampje erin


Als je het gat ver genoeg hebt geboord raken de lampjes elkaar niet


Dan trek je kabels door het gat waar de knipperlicht kabels uitkomen
Monteer van te voren even een paar klipjes erop zodat je het later zo op de 2f houder kan drukken.


Dan haal je het orginele stadslicht eruit en knip je de kabels door .. dan pak je 1 kabel die vanaf de knipperstadslicht komt en die doe je samen met de  de + kabel van het orginele stadslicht(dus 3 kabels in 1)  zo doe je dat ook met de - kabel.


Bumper erop en dan moet het er zo uitzien


Het kan zijn dat je zekering knapt.. dan moet je de kabels andersom doen.. -thumbsup-

Hoopelijk is het zo duidelijk.. zo niet dan vraag maar

Als je word staande gehouden door de politie, moet je zeggen dat je USA bumpers hebt..:D -thumbsup-



 

« Laatst bewerkt op: za, 17 apr 2010, 18:46:56 door vwinfo »

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #1 Gepost op: za, 17 apr 2010, 21:18:45 »
ja netjes! ik kreeg pas al een pm hoe ik het gedaan had, nou precies zo  -thumbsup-  alleen dat stukje met kabels verkeerd om doen mag natuurlijk niet he  -nana-


Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #2 Gepost op: za, 17 apr 2010, 21:57:13 »

Leuke how-to! -thumbsup-

Maar waren daar geen setjes voor te krijgen ofzo? Dus dat je knipperlichten sowieso (maar dan iets minder fel) blijven branden.
Of ben ik nu in de warre? -gert-


Offline WickyTheViking

  • Non-Register lid
  • Berichten: 296
  • Geslacht: Man
  • Taco D.
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #3 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 10:33:34 »
als ik me nog eens verveel ... maak ik in de knipperlichten heldere witte leds... als soort van dagrijlichten en misschien ook n rijtje rooie leds in mn achterlichten

(kofferklep spoilertje moet nog worden afgewerkt met 95 superfelle rooie leds als 3e t/m95e remlicht ghe ghe -nana-)

ik zal wat fotos maken voor n how toooooooooooooo

zooo t is weer G40 knutsel -klus- tijd ...(voelt iemand zich geroepen om te helpen om mn witte -gert- benzine tank te monteren ? ) latorrrrrrrr

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #4 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 14:56:17 »
als ik me nog eens verveel ... maak ik in de knipperlichten heldere witte leds... als soort van dagrijlichten en misschien ook n rijtje rooie leds in mn achterlichten

(kofferklep spoilertje moet nog worden afgewerkt met 95 superfelle rooie leds als 3e t/m95e remlicht ghe ghe -nana-)

ik zal wat fotos maken voor n how toooooooooooooo

zooo t is weer G40 knutsel -klus- tijd ...(voelt iemand zich geroepen om te helpen om mn witte -gert- benzine tank te monteren ? ) latorrrrrrrr

dagrijlichten mogen enkel aan de voorkant en niet werken op het moment dat de normale verlichting aanstaat, behalve als het ook het stadslicht is. Moeten aangaan om het moment dat je de motor start.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #5 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 20:35:58 »
Dus de bestaande stadslichtaansluiting gebruiken levert geen problemen op  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #7 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 20:56:26 »
Ow, jammer.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #8 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 22:04:02 »
Dus de bestaande stadslichtaansluiting gebruiken levert geen problemen op  -thumbsup-

heb t nog ffkes opgezocht:

Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft
Citaat
6.19. DAGRIJLICHT (Reglement nr. 87) [13]

6.19.1. Aanwezigheid

Verplicht op motorvoertuigen. Verboden op aanhangwagens.

6.19.2. Aantal

Twee.

6.19.3. Opstelling

Geen bijzondere bepalingen.

6.19.4. Plaats

6.19.4.1. In de breedte: het punt van het zichtbare vlak in de richting van de referentieas dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm van het punt van de grootste breedte van het voertuig bevinden.

De binnenranden van de zichtbare vlakken in de richting van de referentieas liggen ten minste 600 mm uit elkaar.

Deze afstand mag tot 400 mm worden verminderd als de totale breedte van het voertuig minder dan 1300 mm bedraagt.

6.19.4.2. In de hoogte: boven het wegdek, ten minste 250 mm en ten hoogste 1500 mm.

6.19.4.3. In de lengte: aan de voorkant van het voertuig. Aan dit voorschrift wordt geacht te zijn voldaan wanneer het direct uitgestraalde of indirect via de achteruitkijkspiegels en/of andere weerkaatsende oppervlakken van het voertuig weerkaatste licht de bestuurder niet hindert.

6.19.5. Geometrische zichtbaarheid

Horizontaal: 20° naar binnen en naar buiten.

Verticaal: 10° naar boven en naar beneden.

6.19.6. Richting

Naar voren.

6.19.7. Elektrische schakeling

De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn.

De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].

Bovendien branden de in punt 5.11 bedoelde lichten niet wanneer de dagrijlichten ingeschakeld zijn.

6.19.8. Verklikkerlicht

Inschakelverklikkerlicht facultatief.

6.19.9. Andere voorschriften

Geen.
bron

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #9 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 22:06:33 »
Ditte bedoelde ik:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62586&highlight=stadslichten -klus-



"zodat jij ook die unieke Amerikaanse look krijgt"   uitlachen2  -uitlachen-

*Amerikanen... -wanker-*

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #10 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 22:14:10 »
Canadezen -nana- -moon-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #11 Gepost op: zo, 18 apr 2010, 22:20:52 »
Idd, Canadezen sporen ook niet helemaal...

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #12 Gepost op: ma, 19 apr 2010, 00:55:38 »
Nice, respect voor je velgen btw (die heb ik ook nog hier -naughty-)

Het ziet er wel leuk uit maar ik denk dat het beter past op Polo 2's (knipperlichten vooraan) dan op Polo 2F's (knipperlichten op de hoek dus zichtbaar van opzij).

Ik heb momenteel ook nog standaard oranje knippers dus dat maakt het alleen maar erger denk ik.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #13 Gepost op: ma, 19 apr 2010, 09:55:41 »
bij een 2f van opzij viel wel mee! zijn maar 5 watt stadslichtjes he!

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: How-to : Stadslichten in knipperlichten maken
« Reactie #14 Gepost op: ma, 19 apr 2010, 12:38:53 »
Misschien eens doen als ik ooit witte knippers heb. -klus-

Maar die stads-/daglichten, zit dat in elke auto? Klinkt misschien stom maar ja, zoveel ken ik nou ook niet van auto's, daarom neus ik hier graag rond, kan je wat bijleren. -thumbsup- Je hebt namelijk 2 standen bij de lichten, de eerste, die volgens mij het daglicht is? Dat je ook als parkeerlicht kan gebruiken dan, en de 2de stand dan voor je gewone lichten.

Maar ik zie hier dingen over lichten automatisch aan als motor start etc, lijkt me wel handig want soms vergeet ik m'n lichten uit te doen (overdag) als ze in stand 1 staan. -naughty- Vind die led daglichten die je ziet in die nieuwe audi's ook vet, die gaan wss ook automatisch aan bij starten van de motor.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O