Auteur Topic: montage homokineet binnenzijde! g40 2f  (gelezen 534 keer)

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
montage homokineet binnenzijde! g40 2f
« Gepost op: vr, 23 apr 2010, 19:49:13 »
hallo!

vandaag mijn versnellingsbak vervangen, maar hierbij vielen de homokineten uit elkaar!   nu heb ik deze al weer in elkaar maar zit ik met 2 dingen!

1)de binnenste kooi heeft aan is aan 1 kant van de spievertanding vlak, aan de andere kant loopt deze schuin op naar de spievertaning, welke kant moet waar? ik dacht zelf de schuine kant op de as zodat hij de weg vind, en de vlakke kant aan de bak kant zodat de veer er tegen aan komt!

2) de buitenste kooi lijkt op het oog hetzelfde vanbinnen , maar van buiten is hij iets anders, zie fototje hieronder! welke kant moet waar?  1 kant valt in de flens en andere kant valt in de hoes! dat dikke en dunne gedeelte zit haaks op de as zegmaar!



het gaat eigenlijk vooral om de korte as!


ik hoop dat iemand een asje heeft liggen en hier een foto neer wil zetten of even kan vertellen hoe het zit!

groeten jacco

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: montage homokineet binnenzijde! g40 2f
« Reactie #1 Gepost op: di, 01 jun 2010, 21:41:58 »
schopje,

is je het al gelukt jacco?

ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Tevens met de vraag uit welke onderdelen een kineet moet bestaan.

ik vind via etka dit plaatje:

http://etka.auto2.ru/epc/etka/B120/030000.png

Ik haal er niet precies uit wat de homokineet precies aan onderdelen moet bevatten.

Ik zit met deze vraag omdat ik een set assen heb op reserve, waarvan bij de lange as, de kineet aan de bakzijde uit elkaar ligt. En ik eigenlijk ook van plan ben om de assen op te frissen zodat ik ze straks kan gebruiken.
Wil eerst kijken of de kineten nog in orde zijn, zo niet zou ik nieuwe moeten bestellen.

Maar omdat 1 dus uit elkaar ligt, wil ik graag weten wat ik moet hebben

hoofdring (zoals in de post hierboven, waar de boutjes in moeten) en dan de tussenring en de balletjes heb ik. Net zoals het stuk met de uitsparingen voor de balletjes dat zich op de aandrijfas verbind.

Voor de rest heb ik niks, ook geen bevestigingsbouten. De andere as is wel compleet, met ashoezen e.d. Maar deze wil ik straks ook gaan oplappen, en ik wil niks slopen of kwijtraken, dus ik wil het per kineet doen.

Iemand die kan helpen?