Algemeen forum > Projecten

Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F G40, Cupframe en KW Schroefset

(1/64) > >>

martyn_86c:
Ik heb gezien de plannen besloten om hier maar eens een beetje bij te houden wat er allemaal aan het Polleke gebeurd...

Veel leesplezier en daarna naar bed / weer aan het werk!  -nana-

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------










Zo heb ik em "gekregen" van een goede klant/kennis van me, waarmee ik elk jaar naar de DTM ga! Zijn vorige auto een A4 DTM kon hij goed verkopen, en een nieuwe full options Golf VI GTI was daarom ook snel besteld. Precies in die periode overleed zijn Pa (1e eigenaar), daardoor werd de polo een generatie doorgeschoven. Dat kwam stiekem wel goed uit want de DTM was al weg en de GTI nog niet geleverd...

Uiteindelijk kwam de GTI binnen... En kreeg ik de Polo!

Gelijk een paar wieltjes eronder die ik nog had liggen... Paste maar net met de ET...  -gert-





Daarna op een vrij dagje:

- Rondom Koni geel met H&R 80/60 veren...
- Kunststof lijsten rondom weer mooi zwart geföhnt
- Koplampen open gemaakt, en zwart gemaakt
- knipperlichtunits gecleaned en gesmoked
- en de orginele stalen velgjes voor nu even ge-Rim-taped





Toen een keer sávonds de steenslag hoes gemonteerd en de US Driving Lights ingebouwd:



En dit is even een impressie van de wielen die er onder gaan komen...



Wat er nou nog moet gebeuren:
- 15 Speedlines en onderblok bij Martijn ophalen
- ABU Motorblok strippen, schoonmaken, en langzaam aan gaan opbouwen...
- Lichtzoemertje monteren (heb al 2 keer met een lege accu gestaan...
- opzoek naar sportief nokkenasje, zuigerveren, lagers, keerringen, pakkingen, enz enz...

De bedoeling is om naar het volgende toe te werken...
Motorisch: ABU met Carbs, bewerkte en gevlakte kop, wildste nokkenas die de HLA's aankunnen (welke?), MegaJolt Ford EDIS4 ontsteking, DIY Cold Air Intake, GroupA uitlaat... Buitenkant blijt lekker orgineel maar wel lekker clean! Binnenkant rol beugel, paar goeie kuipstoelen, lekkere maar onzichtbare audio, oliedruk- / olietemp- en wideband lambda-meter
 -dunno-

The_Maxx:
wat heb je met die velgen gedaan die je er eerst op had? die lichtmetaaltjes bedoel ik dan. Wat voor maat was dat dan dat het lastig was met de et?

heb je toevallig ook een foto met die velgjes en de verlaging? Zou dat wel eens willen zien hoe dat eruit ziet.

jou polotje ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit  -thumbsup-

veel klus en tuning plezier ermee -klus-

vind de originele steelies met rim tape netjes, hoef je echt geen verbreed staal op te zetten zo, Mooie winterlook, althans zo zou ik het doen ;)

martyn_86c:

--- Citaat van: The_Maxx op wo, 28 apr 2010, 23:50:33 ---wat heb je met die velgen gedaan die je er eerst op had? die lichtmetaaltjes bedoel ik dan. Wat voor maat was dat dan dat het lastig was met de et?
--- Einde van citaat ---

7J met ET35 en 195/50R15... Kon met mijn pink niet tussen de veerpooten en de velgrand... en de banden liepen voor én achter aan in de wielkasten!


--- Citaat van: The_Maxx op wo, 28 apr 2010, 23:50:33 ---heb je toevallig ook een foto met die velgjes en de verlaging? Zou dat wel eens willen zien hoe dat eruit ziet.

--- Einde van citaat ---

Dat past absoluut niet... haha, ga het niet eens proberen! ;)


--- Citaat van: The_Maxx op wo, 28 apr 2010, 23:50:33 ---jou polotje ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit  -thumbsup-
--- Einde van citaat ---

Thanks!! (van oud manneke geweest, altijd binnen gestaan, dealer onderhouden, je kent dat wel.... ;))

JTG:
Mooie polo hoor en wordt alleen maar beter gezien de reeds aangeschafte onderdelen. Ben zeer benieuwd naar de velgjes van Martijn onder jouw coupe...........

Gaan het volgen -thumbsup-

The_Maxx:

--- Citaat van: martyn_86c op wo, 28 apr 2010, 23:57:12 ---7J met ET35 en 195/50R15... Kon met mijn pink niet tussen de veerpooten en de velgrand... en de banden liepen voor én achter aan in de wielkasten!

Dat past absoluut niet... haha, ga het niet eens proberen! ;)

Thanks!! (van oud manneke geweest, altijd binnen gestaan, dealer onderhouden, je kent dat wel.... ;))

--- Einde van citaat ---

das vreemd, hier 195/40/16 met 7j en et35, nergens last van? heb 1 verkeerde velg met een hogere et waarde, die loopt net niet aan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie