Alleen RX5? Methode die mij verteld/aanbevolen is:
1e laag RX5, 2e laag mengsel van half RX5 & half RX10, 3e laag RX10
Jouw methode is idd wel de beste... Maar afwerken met RX10 is niet noodzakelijk (wel beter), mijn RX10 had nog maar een klei drupje... Ik heb mijn RX5 coating gewoon afgelakt met zwarte lak!
Overigens dient men RX 10 alleen te gebruiken na een behandeling met RX5
Carterontluchting met smering eraf halen, ik zou het meteen doen.
Zeker als je lader waarschijnlijk nooit gereviseerd is, en de originele bronzen lijsten nog in de lader zitten dan zal dit totaal niet inlopen op de helften en verdringer.
Je seals zijn ook niet speciaal gemaakt om tegen olie en zuren te kunnen.
En dat kleine beetje warmte wat terug komt zal bakken met vermogen schelen....
Neh, toch maar niet....
Bij vw dachten ze vroeger ook dat een g lader nooit gereviseerd hoefde te worden.
De beste manier is ervaring.
En heb uit ruime ervaring gezien dat een lader zonder carterontluchting er niet beter op word.
Dat beetje vet smeert de lijsten wel degelijk, en dat beetje vet houd de lijsten gangbaar.
Daardoor werken de veerlijsten goed.
Anders gaan de dichtlijsten vast zitten in de groeven waardoor ze niet meer opveren.
En dan heb je dus dikke drukverlies.
Arno
Klopt helemaal wat je zegt, maar ik somde alleen wat feiten op!! Ik laat em er lekker opzitten! Extra vet op de lijsten dicht ze nog wel even goed af...
Overigens is mijn laaddruk weer wat omhoog gekomen
na montage gelijk 0,55 bar, na een weekje krappe 0,5bar en nu weer constant op 0,55bar...