Auteur Topic: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F G40, Cupframe en KW Schroefset  (gelezen 66558 keer)

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "Down & Out"
« Reactie #30 Gepost op: zo, 18 jul 2010, 10:08:21 »

Gold & Green..... I like it! -thumbsup-


Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "Down & Out"
« Reactie #31 Gepost op: zo, 18 jul 2010, 10:21:13 »
hmm, geen 195 banden? hoeveel J waren die? Ik heb toch rondgereden met 195/40/16 op een polo met 7J ET35. Wel uitgerolde wielkasten en zonder binnenschermen. Staken overigens niet uit, maar eerder enigszins naar binnen, en ik vermoed dat het bij jou daardoor komt? iets dunnere spacers dus?

En een tellerafwijking van lik me veter!!! Ik kan er ook mijn 205/40R17 in kwijt.... Maar dat rijdt helemaal voor geen meter! Als het past wil het niet gelijk zeggen dat het dan ook goed is.......

Gold & Green..... I like it! -thumbsup-

Cheers! me too!  :)
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "Down & Out"
« Reactie #32 Gepost op: zo, 18 jul 2010, 15:19:44 »
heb nu een grotere tellerafwijking: 185/60/14, ruim 5% terwijl met 195/40/16 een afwijking van minder dan 3% wordt bereikt. Valt op zich dus nog mee. Nu moet ik wel zeggen dat ze een beetje getrokken zijn over die velgen.

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "Down & Out"
« Reactie #33 Gepost op: zo, 18 jul 2010, 22:19:17 »

Zie ik t goed dat ie achter een beetje hoger staat nu? Ziet er iig fingerlickin' nice uit! -thumbsup-


Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "Down & Out"
« Reactie #34 Gepost op: zo, 18 jul 2010, 23:29:09 »
Haha! Thanks!  -thumbsup-

Hij staat idd ietsjes hoger achter, hij zakt van de week nog een goede centimeter, zodat ze achter net zo in de kast vallen als voor!  -klus-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "Down & Out"
« Reactie #35 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 20:18:40 »
Vandaag weer wat gehobbied...  -klus-

Eerst complete stoelen op de sloop gehaald uit een steilheck met dakrails?!! Ik heb NUL verstand van steilheckjes dus als dakrailsjes iets bijzonders is en iemand daar wat mee kan, dan trek ik ze er wel vanaf...

Maar goed, ik moest stoelframes hebben. Omdat ik een set schaaltjes gekocht heb! het gaat om deze stoelen:



Dus geen goedkope slechtzittende buizenframpjes, maar echt goed zittende schalen. De gespoten achterkanten ga ik denk ik in carroseriekleur mee laten spuiten als de bumpers gespoten worden...

Maar eerst moeten ze gemonteerd worden  ;)  Ik dacht ze op de orginele frames te monteren, omdat zo de orginele geleiding en hoogte verstelling gebruikt kan worden...





De stoelen komen van het weekend binnen dus dan kan ik gaan passen of ze op deze frames niet te hoog komen te staan. Als dat zo is ga ik een aangepast frame maken met de orginele rails en geleiders.


Wordt vervolgd.....
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #36 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 20:28:32 »

Man o man, wat een fijne kuipjes! -thumbsup- Jaloers 'iemand' hier doet snel een koude douche nemen!


Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #37 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 20:38:03 »
Mooie stoeltjes -thumbsup-

Ga je het intrieur ook helemaal leeg halen zoals bovenste foto?

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #38 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 21:35:34 »
Ik ben opzoek naar een nieuwe eerste auto, zodat de Polo meer als fun auto gebruikt kan worden! Ik loop met de gedachte om er een kooitje in te laten lassen omdat ik er in de toekomst toch wel wat trackday's en ring-rondjes wil gaan rijden, dan zal ie helemaal leeg moeten!

Op dit moment ziet ie er zo uit:



Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #39 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 22:01:01 »
wat betreft de stoelen, met de originele stoelbevestiging van de kuipjes, kun je die van mij lager zetten dan de onderkant van de kuip zelf.

denk dat het wel los zal lopen.

succes -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #40 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 22:49:24 »
wat betreft de stoelen, met de originele stoelbevestiging van de kuipjes, kun je die van mij lager zetten dan de onderkant van de kuip zelf.

Heb je daar evt een foto van? snap nl. niet helemaal wat je bedoelt...  -dunno-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #41 Gepost op: do, 22 jul 2010, 18:58:39 »
was ik al bang voor :) alleen geen foto....healaas.

Met de steunen die op de zijkant van de stoelen zitten kun je een verdiepte zit creeren, dat wilde ik zegge. Dan past de kont van de stoel waarschijnlijk tussen de buizen van je framepje van de stoelen. Aangezien dit bij mij en de stoelen van mijn kever ook zo is en die zitten eigenlijk nog te laag.

Denk dat ik het nu iets beter heb geformuleerd -dunno-

misschien anders later een foto, maar dan heb jij de stoelen er waarschijnlijk al in zitten -uitlachen-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #42 Gepost op: do, 22 jul 2010, 19:21:26 »
haha, ik hoop ze er dit weekend in te fietsen... ;)

Ik weet alleen niet hoe de orginele steunen die aan de stoelen zitten vallen qua hoogte, ze zitten aan de zijkant van de stoelen vast... dus ik kan daar nog wel wat mee schuiven, en ook de plaats waar ik die steunen vast zet op de polo frames is natuurlijk nog variabel...

Maar goed, we gaan zaterdag maar weer wat passen & meten en bakken & braden...  -klus-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #43 Gepost op: do, 22 jul 2010, 19:56:55 »
succes met  -klus-

en uh  -foto- van het eindresultaat :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #44 Gepost op: do, 22 jul 2010, 23:38:03 »
En natuurlijk een how-to in elkaar fietsen en posten  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift