Auteur Topic: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F G40, Cupframe en KW Schroefset  (gelezen 66513 keer)

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #45 Gepost op: vr, 23 jul 2010, 01:21:45 »
En natuurlijk een how-to in elkaar fietsen en posten  -thumbsup-

Daar zeg je zowat... Meestal kom je met lassen al een hand te kort, maar ik zal proberen er een foto verhaal van te maken!  -thumbsup-

Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Miss_PoLoW

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Vrouw
  • Elise
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #46 Gepost op: di, 27 jul 2010, 12:16:10 »
Zow, tof project zeg!

ben benieuwd hoe je kuipjes erin komen ;)

ik vind trouwens die gouden velgen helemaal leuk onder je karretje...  -thumbsup-
(wilde de mijne eerst ook goud maken :P maar weet nu nog niet wat ik ermee doe)

veel sleutelplezier en succes!
"Es tut mir leid, ich bin tief und breit!"

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #47 Gepost op: di, 27 jul 2010, 22:45:43 »
De stoelen gaan niet laag genoeg op de verslepen frames...

Ik ga het dus anders doen... Heb 2 "raampjes" gelast waar ik de geleiders van de orginele frames aan las, daarop monteer ik dan 2 universele sledes waarop ik de steunen van de stoelen monteer... Hoop dat het duidelijk is...  -dunno-

De orginele geleiders in de polo, worden dus vast de pal aan de voorkant ga ik doorboren en borgen met een borgpen, de stoel gaat dan naar voor en achter op de nieuwe universele sledes...

Zoals het er nu naar uit zietkomen de stoelen dan een cm of 2 lager te zitten dan de orginele 2F sportstoelen

Maar ik zal er wel een paar foto's van plaatsen...  -nana-
« Laatst bewerkt op: di, 27 jul 2010, 22:48:47 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #48 Gepost op: di, 27 jul 2010, 23:18:13 »
Vanavond ook niet stil gezeten...

Am eBay im Heimat een beetje geshopt!


- 2x Wiechers rot Stahl Domstrebe Vorn und Hinten



- 4x Zimmermann Sport Scheiben (256mm voor en 226mm achter)



- 2x Bremshülsen für Umbau nach Scheiben hinten (vanwege de tip van Richard)  -thumbsup-



- Adapter um den originalen Benzindruckregler gegen einen einstellbaren zu ersetzen




Ook gekocht maar niet via eBay...

- 2x Ferodo DS2500 voor en achter!

En nog niet helemaal overuit...

- Friedrich Motorsport Auspuffanlage RVS Groep A

- Stahlflex remleidingen set (voor en achter) voor ombouw naar klauwen achter
« Laatst bewerkt op: di, 27 jul 2010, 23:23:43 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #49 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 17:11:51 »
 withstupid vakantiegeld gekregen -dunno- :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #50 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 17:13:02 »
leuke spullen -naughty-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #51 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 19:28:42 »
withstupid vakantiegeld gekregen -dunno- :)

haha, lijkt er wel op he?! Ik had wat mzzl gehad met de verkoop van wat oude rommel die weg moest... En toen dacht ik: Ik kan straks niet verder, dus dan maar gelijk de hele bende in een keer bestellen!

leuke spullen -naughty-


En de Friedrich Motorsport Groep A Anlage is ook besteld nadat gister de ophangbeugel van mijn einddemper vond dat het welletjes geweest was... Was denk ik een teken van de Polo dat ie een nieuw uitlaatje wil... nou die kan ie krijgen... 63mm dik met een bescheiden S-Rohr om precies te zijn!

Vandaag een goede klant van me gematst... Hij heeft een autobeklederij, dus zaterdag ff daar langs om de schaalstoelen af te geven... Hij gaat de zitting- en leuning-kussens voorzien van antraciet geperforerd Alcantara! "NICE"!!

"money well spend"
« Laatst bewerkt op: wo, 28 jul 2010, 19:35:15 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #52 Gepost op: di, 03 aug 2010, 21:54:58 »
Op dit moment staat er een stoel voor het passen en meten bij de bekleder... ben benieuwd...

In eens was de uitlaat binnen... vandaag hebben ze em er onder gehangen! Jammer genoeg stond ie al snel weer op z'n wielen en is het van foto's maken niet gekomen...

Morgen moet ie ff terug op de brug omdat ze 2 ophangrubbers miste... Dan schiet ik ff een paar foto's!

Sound is eigenlijk heel erg bescheiden, beetje zoals orgineel... maar ik merk wel verschil met rijden! Met het vervangen van het spruitstuk en het verwijderen van de katalysator hoop ik toch wel wat meer sound uit die pijp te krijgen...  -naughty-

Spruitstuk moet aangepast worden alle pijpen van alle cilinders zijn iets van 40mm en dat blijven ze, zelfs tot het deel waar de orginele uitlaat op aansluit... Dat moet vanaf de plaats waar de laatste 2 in 1 over gaan gelijk 63,5mm worden zoals de rest van de uitlaat...
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #53 Gepost op: di, 03 aug 2010, 21:59:53 »
dat had ik ook gedaan bij mijn ex sedan (die legergroene ) daar waar hetpijp werk van 2 in 1 gaat idd gelijk naar 63,5 mm met flexibele gaasstuk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #54 Gepost op: di, 03 aug 2010, 23:02:45 »
dat had ik ook gedaan bij mijn ex sedan (die legergroene ) daar waar hetpijp werk van 2 in 1 gaat idd gelijk naar 63,5 mm met flexibele gaasstuk

 -thumbsup-

Dat stukkie flex was idd ook mijn idee! Vinden de draadeindjes in de kop vast wat gezelliger...  -hug-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #55 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 10:10:02 »
dat niet alleen ;) maar anders klappert je uitlaat telkens tegen die tunnelversteviging aan -klus-
spruitstuk zit normaal gesproken vast aan met een bout aan de bak... dus daar hebben die draadeindjes geen last van als je die spagettie netjes vast maakt -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #56 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 10:40:50 »
dat niet alleen ;) maar anders klappert je uitlaat telkens tegen die tunnelversteviging aan -klus-
spruitstuk zit normaal gesproken vast aan met een bout aan de bak... dus daar hebben die draadeindjes geen last van als je die spagettie netjes vast maakt -thumbsup-

Dat had ik gezien... Maar ik weet niet of die steun behouden kan blijven als ik de pijp verdik... Ik wil sowieso eerst zonder kat proberen en als dat te veel lawaai maakt zet ik er definitief een racekat onder, en anders een maak ik mijn oude katje demontabel ivm de APK


« Laatst bewerkt op: wo, 04 aug 2010, 10:43:26 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #57 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 10:52:08 »
die steun past ook bij een 70mm uitlaat -thumbsup- als je hem maar exact goed neerhangt... de steun moet je er gewoon zelf op lassen om die spagettie vast te bouten -thumbsup-
je kan ook die tunnelversteviging wat verder open slijpen van dat deel waar de kat in komt te hangen zeg maar! dan rammelt ie niet zo snel... :)
zal is kijken of ik foto,s heb gemaakt van hoe ik die versteviging heb bewerkt..

Ik rijdt ook zonder kat maar voor de APK is een kat wel handig want met u9 op je papieren is dat toch verplicht! -dunno-
« Laatst bewerkt op: wo, 04 aug 2010, 10:54:36 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #58 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 15:03:05 »
Ja ik ben benieuwd naar de picca's!!

Vanmiddag hebben ze ff de uitlaat netjes gehangen en de rubbers gemonteerd!



Sorry 4 the crappy phone-pic
« Laatst bewerkt op: wo, 04 aug 2010, 15:06:56 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F "AAV becoming G40"
« Reactie #59 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 20:05:07 »
mooi pijpje  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .