Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 118059 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Gepost op: vr, 18 jun 2010, 20:21:18 »
Toen bleek dat mijn groene 2f eigenlijk meer rijp was voor de sloop dan wegwaardig. En er gewoon teveel aan moest gebeuren om hem in orde te krijgen (nieuwe bodem, nieuw onderstel, nieuw motorblok, velgen opknappen, koets strak maken en overspuiten) heb ik besloten om met een nieuwe auto verder te gaan. Ofja nieuw, Een andere basis.

Ik heb vandaag de polo van domenic opgehaald (dies2000) en ermee naar huis gereden, Zat wel een risico aan, omdat de auto geen apk heeft. Gelukkig niet aangehouden en zonder brokken thuisgekomen.  

Auto rijdt lekker, paar irritante geluiden. Achteraan lijkt t te kraken alsof het warm wordt...., En bij somigge wegoneffenheden raakte de band de wielkast rechtsachter. Sporadisch wel. Niet zoveel als die andere had. Maar denk dat dat o.a. komt door de te grote banden.

Tevens bleek de auto bij 80km/h te trillen en trekt ietskes naar rechts.

Dus toen ik thuis was heb ik gelijk de reparaties gedaan die nodig waren voor de apk.
- Kleppendekselpakking vervangen (was echt nodig, oude lag niet goed en in kwam in losse delen er vanaf…)
- Remleidingen achter opschuren en opnieuw tectyleren, done, gedeeltelijk.
- Uitlaat lassen of vervangen, ik heb dus het laatste gedaan. Ging gelukkig enkel om de einddemper. Helaas lekt t nu nog steeds op het verbindingsstuk. Uitlaatklem brak natuurlijk af toen ik hem eraf wilde halen, dus daar zit een nieuwe op.

Kwart voor 16.45 was ik klaar. Inc ophalen van de einddemper. Ik ben begonnen om 12.45. Dus best lang. Maarja, 1,5 uur om een einddemper op te halen.

Helaas, apk keurder had geen tijd meer, dus ik moet maandag terug. BALEN. Ach even meer tijd voor lampjes wisselen en remleidingen tectyleren. Uitlaat laat ik door die keurder doen, want ik kreeg t niet goed voor elkaar met enkel de auto op assteunen. Gelijk ffkes de accu omwisselen en kijken waar de kabels voor de radio gebleven zijn.

Remleidingen moet ik ff beter na gaan kijken, op de oprit, kan ik de auto wat hoger opkrikken. Ik zag nog wat puntjes op de remleidingen.

Helaas vond ik ook wat rotterij op het achterschot. Linksachter blijkt er een behoorlijk stuk rot te zijn (ter hoogte van de uitlaat) heb heel wat rot plaatwerk eruit gehaald,  maar bodem is vrijwel compleet in orde gelukkig. Moet nog wel ffkes een paar plekjes bijwerken qua tectyl, want hier en daar zit een plekje waar het ontbreekt.
Heb nog even geen nieuwe fotos, dus maar een fototje uit het verkooptopic geleend van domenic, heb ze als bijlage gezet.
Embleemloze grill zit er al niet meer op. Domenic heeft een rode polo prego gekocht, en heeft gelijk de grills omgewisseld, omdat ik toch al van plan was dat te doen.
Plannen (niet in chronologische volgorde):
- Sticker van de voorruit halen (irritante zonneband)
- Verlagingsset monteren (60/40 of 60/60)
- andere banden monteren (huidige set wordt winterset)
- leuke lichtmetaaltjes zoeken met zomerbanden eromheen

- Carosserie nalopen op roestplekjes, schuren en bijwerken met roestwerend middel en daarna een nieuw laagje lak in de juiste kleur. Misschien wel hele auto in kleur rollen?
- Tape van de motorkap afhalen

- Banaantjes en deurlijsten erop -> banaantjes zitten er al weer op, had domenic nog voor me gedaan  -thumbsup-
- zwarte bumpers monteren
- Nieuw lvscherm of opnieuw spuiten/rollen in de juiste kleur.
- G40 achterlampen plaatsen -> moet ik nog ff voor de keuring doen.
- Audio verbouwen en inbouwen.
- Telefoonhouder monteren -> check, klik en klaar. Nu nog de aanstekerplug in orde brengen dat me telefoon ook oplaad (best vreemd, lader is niet kapot, maar werkt niet in de auto, wel in een andere auto.
Aansteker werkt wel gewoon. iemand een idee?


oh ja, selecta ideetje, wel als wintervelgjes straks dus ;):

ben er nog nie helemaal uit, weet nie zeker of ik zwarte bumpers doe...

Mocht iemand nog ideetjes hebben, kom er maar mee!
trekhaak blijft er op zitten ;) vind ik handig.
« Laatst bewerkt op: vr, 22 jul 2011, 16:53:21 door Rverlinde »

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #1 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 20:35:13 »
zou lekker die bumpers laten zitten  dat maakt hem af   :)

maar tis jou polo dus  wat jij wild  -nana-

verder net kaggetje  leuk kleurtje ook  :)  en gef met de nieuwe  aanwinst  -thumbsup-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #2 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 20:37:43 »
idee komt van deze engelse polo:
http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?automodule=gallery&req=si&img=1992

vind ik wel een gaaf ding. Vraag me alleen af wat voor maat velgen dit is.

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #3 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 20:42:04 »
Ik zou ook zeker die bumpers houden! Dat staat erg vet bij een witte vind ik. Wil je ze toch weg doen, dan heb ik wel interesse. -nana- Spuit ik ze wel in het blauw over. -naughty-

Enneh, er zitten toch G40 lichten op? Of zijn die eruit? -dunno-

Leuk dat je thuis geraakt bent! Ben je eindelijk van dat groene wrak af. -thumbsup-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #4 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 20:45:21 »
er zitten overgespoten standaard lampen in. Ik vervang ze voor g40 lampen, die ik bewaard heb van de groene (doet ie toch nog iets goeds!) denk ook dattie met gespoten lampen niet gemakkelijk door de apk gaat komen.

Bumpers wil ik vervangen, maar dan ook gelijk dat stuk wat rot is (laten?) lassen.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #5 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 20:46:38 »
geen porum die engelse 2f -gert- zeker in combinatie met die wielen -gumuz- maar goed doe lekker wat je zelf mooi vind ;)

succes er mee en houd m heel :D

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #6 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 20:47:24 »
ik zoud ie bumpers lkkr wit laten,

verder dat ding een keer een goede was/ poets beurt geven, dan ken je kijken wat er nog van de lak over is


voor de rest volgens mij een leuke basis om mee verder te gaan en ook nog een voor een heel leuk bedrag!! -klus-
Audi 50 GK

VW Derby

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #7 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 20:49:17 »
haha ja poetsen zowiezo, maar ben nog aant werken, dus hij wordt opt moment enkel viezer

keer met commandant erover zal al helpen

@ arjan: vind die engelse juist wel kicks, alleen de velgen vind ik niet mooi, maar wil wel ff de maat weten :P

zowiezo zal die van mij toch verschillen ivm impro lampen, smoke zijknippers, g40 achterlichten en normale grill met embleem
« Laatst bewerkt op: vr, 18 jun 2010, 20:50:56 door Rverlinde »

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #8 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 20:53:47 »
bumperts in kleur houden -thumbsup- is beter zo en ik ben het eigelijk wel met ghop eens dat engelse ding is niet mooi. tenminste vind ik niet mooi maar goed wat hier al vaker gezegd is doe wat jij mooi vind -thumbsup- suc6 ermee en ik hoop voor je dat het beter gaat met deze polo dan de vorige
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #9 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 21:02:13 »
ben het met bijde heren eens  dat engelse ding  jeg  -gumuz-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #10 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 21:05:16 »
domme vraag misschien, maar WAT vinden jullie daar niet mooi aan? :) das een vrijwel standaard polo met embleemloze grill, witte zijknippers en 5spaaks lichtmetaal wat volgens mij 15" ofzo is...

zo kan ik kijken of ik het met jullie eens ben of niet.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #11 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 21:08:31 »
staat te hoog door die te lompe lelijke wielen, bumpers niet deels in kleur, bumpers schots en scheef, de coupe is smerig, lelijke uitlaat en dat was t

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #12 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 21:13:56 »
Hahaha, ieder het zijne, hè?! Maar wat dat Engelse ding 'niet mooi' maakt, zijn nou net de zwarte bumpers. Dat maakt het een opgemeukt 1.0'etje, maar schijnbaar is dat nou net wat Rutger aanspreekt?!

Ik sluit me vooral aan bij Ghop: houd 'm heel!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline dies2000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • domenic sanders
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #13 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 21:17:31 »
hey rutje

toch maar alvast een topic gemaakt  -nana-
IK BEN MIJN EIGEN BAAS !!! tenzij mn vrouw anders zegt

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #14 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 21:45:01 »
jup jup

helaas dus toch wat rotterij ontdekt aan het achterschot. Maar dat is nog wel "doenbaar"

Ben aant kijken in selecta welke kleur leuk gaat zijn ;)

Vind juist zwarte bumpers wel wat hebben op een licht gekleurde auto. Steekt lekker af.