Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 118072 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #15 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 22:01:58 »
even een domme vraag

ik heb van anton72 een einddemper overgenomen. Nou zag ik dat zowiezo de eindpijp dunner is dan die wat op de auto zat.

Is dat dan een 1.0 demper? Zo ja, kan dat kwaad op een 1.3?

Eerst gaf de uitlaat geen tegendruk als ik m dichthield (wel sissen omdattie lek is)
nu geeft ie wel tegendruk en sist ie nog. is dat verkeerd of juist goed?
dat sissen komt omdat t verbindingsstuk niet lekker over elkaar heen paste en 1 uitlaatklem te weinig lijkt te zijn. Ga er nog een 2e opzetten zodat ik m op 2 manieren dichtknijp. en ff kijken of ik m er nog beter op kan krijgen...

Iemand tips voor beter erop te krijgen, lijkt wel of ie te weinig ruimte heeft?

nieuwe demper lijkt ook lawaaiger dan eerst...

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #16 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 22:20:22 »
op zich is lekken  bij tegendruk geen probleem.
wat belangrijk is is dat hij niet lekt als je em niet dichtdrukt.
als je de uitlaat maar goed genoeg dichtdrukt dan lekt elke uitlaat, hij is tenslotte niet luchtdicht te maken zonder pakkingen.

Zolang zonder afsluiting de eenvoudigste weg maar via de bedoelde route verloopt  :)

lekt hij toch (ook zonder dochthouden) dan adviseer ik wat uitlaatcement.
een tweede klem voegt volgens mij meestal weinig toe (maar kan helpen)

Het eindpijpje kan trouwens dunner zijn. hoeft niet meteen een 1.0 te zijn.
hangt af van model, fabrikant enz. dus zo een-twee-drie kun je daar niets over zeggen.
betwijfel trouwens dat er bij 2f nog veel verschillen in een 1.0 en 1.3 uitlaat was.

edit: check h-base: 1.0 en 1.3 eindpot zijn gelijk




« Laatst bewerkt op: vr, 18 jun 2010, 22:24:51 door RoelG »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #17 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 22:25:08 »
okey, maar stel het is wel een 1.0 uitlaat, is dat dan erg? Want ik wil er straks een keer een "leuke" einddemper op zetten, of experimenteren met de eindpijp voor een leuker geluid.

Tegendruk is dus normaal?

nee uitlaat lekt ook een beetje zonder dat je m dichthoudt. Dus ik zet er maandag een extra klem op, Mag de garagist m nog eens aandraaien als ie t nie goed genoeg vind.

ben iig blij dat t me uberhaupt gelukt is.

edit: eindpijp komt van anton72 af, die heeft m denk ik van een polo 2 af geplukt?

edit 2: extra klem denk ik dat wel helpt. Want ik had m eerst met de bouten naar beneden, en toen lekte ie aan de zijkanten. Heb m nu met de boutjes naar de zijkant, en rara waar lekt ie, juist aan de boven en onderkant.
« Laatst bewerkt op: vr, 18 jun 2010, 22:27:24 door Rverlinde »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #18 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 22:28:01 »
inmiddels opmerking hierboven aangepast.
Volgens mij gewoon er op schroeven. zou me er denk ik geen zorgen over maken.

- Iemand andere ervaringen? -  -dunno-


wat betreft die klem. zou em niet te veel aandraaien. je loopt de kans dat:
a. je de klem sloopt
b. je de uitlaat er niet meer afkrijgt terwijl hij wel nog lekt omdat hij door al dat aandraaien indeukt.

gewoon tube gungum halen, er tussen smeren, klem er op en als het goed is is hij dan wel dicht (na uitharden, zie handleiding).

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #19 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 22:30:13 »
kreeg m er al met moeite op, en de oude met veel moeite (hamer was nodig) eraf.

Hij zit ook niet zo ver erop als die wat erop zat. krijg m niet zo ver door geschoven... Inkeping aan 1 kant is dicht en ik krijg m niet terug open gespreid.

klem zit niet supervast. wielbouten draai ik vaster :P

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #20 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 22:37:42 »
op zich is lekken  bij tegendruk geen probleem.
wat belangrijk is is dat hij niet lekt als je em niet dichtdrukt.
als je de uitlaat maar goed genoeg dichtdrukt dan lekt elke uitlaat, hij is tenslotte niet luchtdicht te maken zonder pakkingen.

-dunno-
Ik ben toch echt gewend dat als je 'm achter dichthoudt je motor afslaat omdat-ie zijn uitlaatgassen niet kwijt kan, gaat bij mij dan niets sissen, hoor?! Gasdicht is gasdicht, en dat is echt wel te bereiken zonder pakkingen!

@Rutger: uitlaten is niet zo simpel als een schilderijtje ophangen. Vaak krijg je (langer-zittende) uitlaatdelen niet zomaar uit elkaar terwijl de uitlaat onder de auto hangt... En het is wel belangrijk om de delen ver genoeg over elkaar heen te schuiven...
« Laatst bewerkt op: vr, 18 jun 2010, 22:39:46 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #21 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 22:38:30 »
Looks:

Witte auto met zwarte bumpers vind ik mooier,.. als ie ook goed wit is, en de bumpers goed zwart.  Met deels meegespoten bumpers kan ook heel mooi zijn, maar voor een witte of rode, in unilak (geen metallic) vind ik gewoon standaard bumpers niet misstaan.

Uitlaat:
Einddemper van 1.0 en 1.3 zijn bij 2f gelijk. Alleen G40 wijkt af (goh!).

Klem: Heb je een stuk gebogen draadeind of een VAG klem?

deze: trekken gemakkelijk een rand in de pijp, waardoor de boel lastig ooit weer los gaat en vaak blijft t lekken, zeker zonder uitlaatcement.
 
deze: http://goldwingshop.nl/shop/images/DSC02074.bmp werkt veel beter, trekt over grotere breedte aan, zodat de 2 inkepingen goed over een lengte worden samen getrokken
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #22 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 22:41:13 »
Dit http://www.stoeretassen.nl/My_NTV650/Uitlaat/foto8.jpg is cement, dat je tussen de verbinding aanbrengt.


GunGum is ook in een variant te koop als nood oplossing, dat je over gaten heen smeert of in iedergeval de boel voor nood dicht te plamuren. Dat is NIET het juiste spul.

Zonder uitlaatcement blijft het altijd een gok of je het goed dicht krijgt (maar het kan zeker zonder).. maar bij reeds gebruikte delen: altijd cement gebruiken, goede klemmen en op hoop van zegen :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #23 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 22:44:49 »
heb idd een draadeind klem, En die trekt maar in 2 richtingen.

Dus ik moet m nog eens goed loshalen, toch nogmaals proberen die inkepingen ruim open te zetten en vervolgens de boel weer goed ver in elkaar schuiven. Dan zorgen voor een goede klem en goed dichtklemmen liefst met wat uitlaatcement.

1.0 uitlaaat van een 2 verschilt die wel van een 1.3 van een 2f?

ik denk dat ik ook een nieuw rubber voor de tussendemper moet monteren, die hangt namelijk nogal laag.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #24 Gepost op: za, 19 jun 2010, 08:09:02 »
Dit http://www.stoeretassen.nl/My_NTV650/Uitlaat/foto8.jpg is cement, dat je tussen de verbinding aanbrengt.
die heb ik idd ook. dacht dat gungum dat ook leverde (naast alle knutselmaterialen bij het lokale tankstation...  -dunno-

-dunno-
Ik ben toch echt gewend dat als je 'm achter dichthoudt je motor afslaat omdat-ie zijn uitlaatgassen niet kwijt kan, gaat bij mij dan niets sissen, hoor?! Gasdicht is gasdicht, en dat is echt wel te bereiken zonder pakkingen!
bovenstaande commentaar van mij komt van mijn apk keurder.
Als hij geen lek waarneemt gaan hij ook niks dichtduwen om te kijken of het dan wel lekt.
Dus gasdicht telt wat hem betreft zo ver als een auto die niet langs de uitlaat lekt bij normaal gebruik (zonder dat een bredase limburger em dichtduwt  -nana-)
Dat een auto uitvalt als je de uitlaat goed afsluit lijkt me logisch. Hij moet behoorlijk lekken wil dat niet gebeuren denk ik, maar dat was hier niet de discussie.


Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #25 Gepost op: za, 19 jun 2010, 10:47:40 »
@Roel & GG,

Mijn Polo lekte de uitlaat zodra je tegendruk gaf bij een klem van de middendemper.
APK Keurder zegt tegen me: 'Lekt ie bij de klem?', 'Ja!', 'Oke dan ist goed'.  :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #26 Gepost op: za, 19 jun 2010, 11:28:46 »
bovenstaande commentaar van mij komt van mijn apk keurder.
Als hij geen lek waarneemt gaan hij ook niks dichtduwen om te kijken of het dan wel lekt.
Dus gasdicht telt wat hem betreft zo ver als een auto die niet langs de uitlaat lekt bij normaal gebruik (zonder dat een bredase limburger em dichtduwt  -nana-)

Voor de APK gaan ze 'm inderdaad niet dichtduwen om een lek op te sporen, dat klopt. Ik reageerde meer op de (on)mogelijkheid om 'm gasdicht te maken... Maar voldoende  -off- nu, back to Rutger?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #27 Gepost op: za, 19 jun 2010, 12:49:24 »
Citaat
1.0 uitlaaat van een 2 verschilt die wel van een 1.3 van een 2f?

Ja,. eindpijpje is iets korterder, want dikke bumpers heeft een polo 2 niet :)

verder is diameter en doorlaat van de einddemper bij zo'n beetje alle modellen gelijk, tenzij je een GK, 3F of PY hebt: Belangrijkste verschil is de aansluit diameter op de tussendemper.

Tussendemper en einddemper stel je op hoogte door de boel te verdraaien. Goed afgehangen hangt elke uitlaat vrij strak tegen de bodem en heeft het rubbertje bij de tussendemper niet zo heel veel te tillen. Als je de uitlaat verhoogd met alleen een nieuw tussendemperrubbertje... zakt ie vanzelf weer door.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #28 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 13:53:32 »
I demand moar (eigen) feauteau's!
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #29 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 16:09:49 »
hmm hmmm
pech pech

apk keuring, alles op zich goed, alleen lekt de tank, waarschijnlijk aan de bovenkant,  daarbij merk ik zelf dat t enorm klotst zelfs al duw je gewoon op de cas... (was bij me vorige ook, maar dit hoor je zelfs bij t optrekken)

Imand daar een oplossing voor?

rechter koplamp staat te hoog, niet goed af te stellen. Bleek dat de stelschroefjes niet goed erin zaten... Heb daar ter plekke de stelschroeven eruit gehaald en opnieuw erin gedaan. breekt ineens het bevestigingspunt van de lamp zelf af... KLOTE, dus gelijk naar de gamma gereden voor 2componentenlijm. Dat zit er nu tussen, en ik hoop dat ik morgen dan terug kan, want die gozer heeft na 4 uur geen tijd meer...
Anders wordt t originele lampen monteren... en die heb ik niet meer :(

Voorlopig dus nog geen fotos...

uitlaat heb ik nog steeds niet op orde, lijkt wel alsof de einddemper te kort is, hij komt niet verder om de middendemperpijp heen dan halfverwege waar de vorige zat... Uitlaatklem helpt helaas ook niets, en het zakt door... Denk dat er toch wat anders als einddemper aan moet. Maarja net wel goedkeur... lucky me...

heb ook wat goed nieuws :)
De tape is van de motorkap af (rotklus)
achterlampen omgewisseld.
Radiokabels teruggevonden, helaas niet compleet en t zit allemaal een beetje aan elkaar geknutselt...

Nu boeit dat laatste voor de apk niet, maar ik denk dat ik een andere binneboom ga zoeken voor achter het dash, als die los te krijgen is. Want dan heb ik m compleet zoals ie hoort.
Pit voor mistlamp is aanwezig, maar geen schakelaar, ook zoiets...

is het trouwens normaal dat een polo zo "losjes" op de weg ligt? stuiterend bijna. Bij optrekken komt de neus omhoog en bij gas los zakt ie naar beneje... Zelf heb ik het idee dat de schokkers een beetje aant einde zijn.

Nog zo'n kut iets: bij scherp insturen lopen de wielen aan...

Er is meer met de auto aan de hand dan aanvankelijk gedacht...

Hopelijk heb ik de goede lijm gebruikt (2K) om de lamp te fixen, en issie morgen sterk genoeg om ff te worden afgesteld en veilig bruikbaar te zijn...