Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 118076 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #30 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 16:28:04 »
Zoveel meer is er niet aan de hand dat je van te voren kon verwachten toch? Een week (standaard) onderstel met ballonbanden rijdt als een boot,.. (Die Polo staat toch op ballonbanden?) Koplamp is een tegenvaller, maar tja: het blijft imitatie spul natuurlijk.

Uitlaat is een verhaal apart: Om m goed af te hangen,. is het makkelijker om een brug te hebben dan langs de straat, maar niet onmogelijk. Scheelt wel als je de boel goed op elkaar kunt schuiven, kunt 'afstellen' en dan pas vast knoeren. De Polo 2 uitlaat verschilt echt alleen in de lengte van het eindpijpje. Waarschijnlijk heb jij (of de vorige eigenaar) de uitlaat van een kraagje voorzien bij het aantrekken van de draadeind-klem. De passing mag best strak zijn, maar de pijp moet toch minimaal voorbij de 2 inkepingen over de andere buis schuiven. 

Makkelijkste netjes afhangen: De uitlaat zo hoog mogelijk afhangen ( ook de klem loshalen vlak achter de katalysator ), en de boel zo verdraaien dat ie lekker hoog hangt. desnoods (op straat) de boel afsteunen met blokken hout ofzo. Door de tussen demper te verdraaien, komt de koppeling met de einddemper zo hoog mogelijk te hangen. De einddemper zelf is ook draaibaar t.o.v. de tussendemper. Liefst zo hangen zodat de knik onder de achteras (bijna) tegen de as aan komt in uitgeveerde toestand (ik neem aan dat je assteunen gebruikt en NIET met alleen een krikje onder de auto ligt).

Tank:

Er zitten klotsschotten in de tank, en als ie bijna leeg is, dan hoor je wellicht de vlotter in de tank 'klotsen'. Ies normaal.  Lekke tank: meestal is de vulhals boven een bepaald niveau lek. Is hier op het forum een topic ( FAQ? ) te vinden waarin je kunt vinden hoe je met kneedbaar metaal een nood-reparatie kunt uitvoeren, of de complete tank kunt wisselen.

Klotsend geluid uit de tank is GEEN apk afkeur.. :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #31 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 16:34:01 »
Volgens mij is dat niet normaal dat ie zo 'losjes' op de weg ligt, heb ik in ieder geval niet. Zou idd een schokbreker probleem kunnen zijn..

Wat voor wielen zitten er nu onder? Gewoon 13 inch staal? Is hij al verlaagd?

Is de auto nou afgekeurd of net niet?


'k zou zeggen, je mag de mijne overkopen maarja, heb je t geld jammergenoeg niet voor. :P -nana-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #32 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 16:34:42 »
-kut druk ik op quote ipv edit-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #33 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 16:44:24 »
Uitlaat
zit gelukkig net verder dan de inkepingen, dus daar lekt ie ook niet op. Krijg m ook niet hoger gehangen, kan m wel omhoog doen, maar er zit speling op de middendemper en einddemper de overgang. Als ik m omhoog duw, lekt ie nog meer. Denk dat ik straks de buis van de oude einddemper ga gebruiken voor een andere demper erop te zetten. De buis is nog redelijk goed. En gezien ik toch een wat lawaaigere demper erop wil, is dat wel handig (enne, die buis past tenminste)

Tank is vrijwel vol (40 km mee gereden) en klotst en dat vind ik nogal irritant :P maar blijkbaar bovenaan is het nat? Keurder zei dat misschien de afsluiting van de vlotter lek was?
Tank zou max 2 jaar oud moeten zijn. lekt niet langs de vulhals voor zover ik kon zien.

Die raparatie mogelijkheid heb ik al op t forum gezien ja, maar gezien de vulhals goed is, heb ik daar niet zoveel an.

maar klotsen doet ie dus bij een volle tank juist, niet bij een lege (was bij me vorige ook zo) Beiden met "nieuwe" tank.

Ophanging:
ja standaard onderstel + te grote ballonbanden. Dus dat rijdt nou eenmaal zo? Grappig, maar prettig rijden nee. Tijd voor een leuk verlagingssetje dus, Hij hangt trouwens ook iets achterover.

Koplamp:
Tja meer kan ik er ook niet van maken... Beugeltje is gewoon afgebroken. Dus hopelijk doet de lijm zijn werk. Krijg de schroevendraaier ook niet onder de lamp om m op hoogte te stellen, heb m er compleet uit gehad en terug in elkar moeten zetten, en toen ik dus de lamp wilde stellen, toen brak die beugel af.

Nee op zich valt het allemaal nog wel mee. Heb inmiddels wat meer rotheid gevonden, maar het is allemaal niet bodemstaal, en daar ben ik blij om, want vrijwel alles wat hoger ligt is makkelijk te vervangen (bodem ook wel, maar zoals die andere was, tja.. hele nieuwe bodem is niet leuk...)

Kabelboom is gewoon wat meer werk. Isostekkers van de vorige heb ik bewaard, dus die ga ik gewoon gebruiken om de aansluitingen te laten kloppen.

Aansteker blijkt op geschakelde plus te zittten, en die wil ik dus ook op de permanente plus zetten.

Genoeg werk voor de boeg...


@ian: auto is afgekeurt ivm die lamp, want die moet wel vast zitten. Was blij dat ik altijd tape bij me heb, zodat ik m tijdelijk vast kon zetten om te rijden.
rijd op 14" met te grote banden erop. Welke maat had jij ook alweer op je 14" ers?


Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #34 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 17:26:14 »
@ian: auto is afgekeurt ivm die lamp, want die moet wel vast zitten. Was blij dat ik altijd tape bij me heb, zodat ik m tijdelijk vast kon zetten om te rijden.
rijd op 14" met te grote banden erop. Welke maat had jij ook alweer op je 14" ers?

185/60 R14 82H, maar hebben nooit onder m'n Polo gezeten. Naja, 14 inch is eigenlijk niet bedoeld voor op een Polo, toch niet met ballonbanden er rond.  -nana-

Rij nu zoals je weet ook op standaard 13 inch staal, met bijhorende ballonbandjes, en geen aanloop probs hier.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #35 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 18:00:49 »
Zo zie je maar weer....had je die originele lamp nog bewaard dan head je er nog wat aan.
ik weet niet welke kant er stuk is maar links heb ik zo wie zo nog liggen en ik dacht rechts ook.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #36 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 18:03:33 »
Heb hier ook nog originele lampen liggen. En zo meteen ga ik 't setje verlagingsveren weer verkopen, maar hij wil maar 100 euro geven ervoor... maar wil wel nog verdonkerde lampen erbij geven. -gert- Dus die heb ik straks ook nog dubbel dan. -naughty-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #37 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 18:18:19 »
bijrijderskant is stuk. Maar of ik moet 2 originele hebben, of 1 nieuwe in pro lamp bijrijderskant. Denk niet dat er nog garantie op die dingen zit, anders had ik ook naar de fabrikant kunnen stappen.

Straks maar eens kijken of ik de tape die de 2 delen bij elkaar houdt eraf kan. Heeft nu 2 uur gedroogd, uithardingstijd was 1 a 2 uur, dus ik neem aan dat t wel droog is. Maarja als t al los komt bij het loshalen van de tape, kan ik opnieuw beginnen... Geen zin in eigenlijk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #38 Gepost op: di, 22 jun 2010, 14:38:30 »
Jippie apk!!!

Overigens de tank, heb net ffkes t dopje onder de achterbank opgetilt. Benzine ligt OP de vlotter. Vlotterpomp is lawaaïg dus die moet ik maar eens gaan vervangen...

Wie heeft er een voor me (had ik de mijne nou toch maar bewaard)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #39 Gepost op: di, 22 jun 2010, 14:44:27 »
 -hug- met je APK
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #40 Gepost op: di, 22 jun 2010, 15:03:14 »
 -thumbsup-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #41 Gepost op: di, 22 jun 2010, 15:23:48 »
14 inch -> 175/50 R14 is dan wel een lekker plat maatje ( net ietsje dunner dan standaard )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #42 Gepost op: di, 22 jun 2010, 16:49:54 »
Van harte met je verse apk. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #43 Gepost op: di, 22 jun 2010, 16:55:02 »
even een bevestiging:

Kenteken    fz-zf-50
Voertuigsoort  personenauto
Merk    VOLKSWAGEN
Handelsbenaming     POLO COUPE FOX 40KW U9
Brandstof   Benzine  
Vervaldatum APK    22-06-2011
Datum aanvang tenaamstelling  18-06-2010
WAM verzekerd geregistreerd  Ja


@jaap: ik ga morgen even kijken welke maat ik eronder heb liggen,maar komt die maat dan ongeveer overeen met de maat die er met 13" op hoort te zitten?

Mij gaat t bij deze niet om platte bandjes, maar dit worden de wintervelgen straks, dus daar wil ik wel de juiste maat op.

Rij nu 103 op de gps als de teller op 100 staat. Dus afwijking valt mee,maar wil die afwijking weg hebben.

Offline blikke74

  • Non-Register lid
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
  • all polo's build by lowbudget team nomoney
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #44 Gepost op: di, 22 jun 2010, 17:15:03 »
kijk effe bij blikke74 is een witte 2f zwarte bumpers enz..