Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 118063 keer)

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Project [FZ-ZF-50]witte 2f Coupé!
« Reactie #45 Gepost op: di, 22 jun 2010, 17:30:00 »
Leuke kentekenplaat.. FZ-ZF -naughty-

He, 't is ook een FOX! -thumbsup-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #46 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 09:22:44 »

Rij nu 103 op de gps als de teller op 100 staat. Dus afwijking valt mee,maar wil die afwijking weg hebben.

een afwijking houd je altijd.

3 km op de 100? niks meer aan doen!
De tellers hebben origineel al een afwijking naar beneden dus dit klopt. -thumbsup-

Rutger: een tip van mij: richt je, gezien je beperkte budget en het feit dat je tijdelijk zonder baan zit, op de belangrijke dingen.

Een afwijking van 3% op je kilometerteller hoort daar naar mijn mening niet bij  :)

 -hug-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #47 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 09:42:06 »
nope, het gaat me er alleen om dat ik voor de winter een set winterbanden om deze velgen wil leggen, en daar wil ik de juiste maat voor, zodat die afwijking er niet op zit :P denk dat deze wielen ongeveer net zo hoog zijn als die 16" ers wat ik hier nog heb liggen.

belangrijkste is nu ffkes die vlotterpomp

en ik vond nog iets terug op een oud keuringsformulier... In 2008 issie gekeurd met 142000km op de teller, in 2009 met 118000, nu staat ie op 125.000 De teller is dus of teruggedraait of vervangen. Heb dies2000 al een pm gestuurd omdat hij de auto 10 dagen na de keuring in 2008 heeft gekocht voor zover ik weet.

Ben er iig niet blij mee. En t slaat ook nergens op...

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #48 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 10:33:27 »
Dan zal ie misschien wel eens vervangen zijn door een exemplaar met toerentellert. Maar wat maakt die 25.000 km nou weer uit? `t is niet anderhalve ton ofzo, en de auto zou er ook niet goedkoper om zijn geweest.
Oo=o=oO

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #49 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 10:36:14 »
Kerel doet eens niet zo moeilijk!
Mijn GTI 8 klepper heeft 1,5 ton op de teller staan.
Is nou niet bepaald een auto waar men weinig mee rijd, zeker omdat ie bij de vorige keuring op 1,3 ton stond.
Maar kan mij nogal wat schelen, rijd goed, blok loopt als een trein = no problemo.

Zoveel auto's van deze leeftijd deugt de kmstand niet van..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #50 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 10:41:35 »
ja oke, maar dit is of door de vorige eigenaar gedaan, of in de 10 dagen tussen keuren en overdracht in 2008 Dusja daar wil ik wel een verklaring voor hebben. Tellerbak vernieuwd oke, maar dan wil ik wel ff weten wat de beide bakken hadden aan kmstand bij het wisselen.

is niet moeilijk doen, maar gewoon een juiste kmhistorie

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #51 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 10:43:03 »
Jaja, km stand fetish is duidelijk :)
Mijn punt was dus: Wat maakt het uit voor je wagen

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #52 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 11:47:03 »
Rutger,

Tip 2 van vandaag: kijk uit hoe je het formuleert.
Het lijkt een wijzende / beschuldigende vinger zo.

Als je gewoon wil weten waarom en je hierover dies een vraag hebt gesteld prima.
Info is altijd prettig. maar kijk uit dat we niet allemaal over je 'vallen'

Laat mij duidelijk zijn: het terugdraaien van kilometerstanden gebeurt. Eigenlijk altijd met een financiële reden.
Die zie ik hier niet. met name door het model en het geringe verschil.

Dus het antwoord van dies zal waarschijnlijk zijn:
de kilomterteller danwel dagteller was stuk. daarom heb ik een nieuwe geplaatst.

Ben er iig niet blij mee. En t slaat ook nergens op...

Als je hier al over valt, val je dan ook over een roestplekje achter de bumper die je niet had gezien bij koop?
De auto is 15 jaar oud (schat ik)

Als je een nieuwe auto wil hebben waarbij je automatisch alle geschiedenis hebt, dan moet je die ook maar kopen.

Val niet over de punten en komma's.
De auto lijkt goed. De lamp en pomp zijn gewoon dagdagelijks technisch risico. Structureel klinkt hij goed.

Dus euh


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #53 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 13:07:51 »
 withstupid

"Niet blij met een kilometerstand verschil van 25.000 km..."  -gert- Riekt inderdaad naar de firma list en bedrog, kat in de zak en opgelicht. Tros Radar al gebeld?

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #54 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 13:10:44 »
Waarschijnlijk is er in die 10 dagen eerst van 142.000 doorgereden tot een km-stand van 304.000km, en daarna pas de nieuwe teller gemonteerd zodat er 115.000 km op de teller staat.

Dat zou ik dan denken.  -klus-


Even to the point; je koopt een auto van een paar honderd euro. Get over it.  Als de polo nog een jaar lang netjes start, rijdt en stopt mag je al blij zijn.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #55 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 13:29:34 »
mja offie lag start en rijdt is de vraag, omdat die benzinepomp dus zoveel lawaai maakt en er benzine op de vlotterplaat ligt. Weet iemand wat ik met die lekkage kan doen? Ik weet niet waar het vandaan komt en ik ben bang dat als ik t dekseltje van de achterbak afhaal terwijl de motor draait, dat de benzine me om de oren vliegt. Aan de andere kant weet ik dan wel waar t vandaan komt.

Maargoed, tis gewoon opvallend dat die kmstand zo afwijkt. Ik beschuldig niemand, maar t was wel fijn geweest als t ff gezegt was. Of ik heb t over het hoofd gezien.

Heb gisteren de sticker van de voorruit gehaald (zonneband, waarbij de rand precies op ooghoogte was) zowiezo heb ik niks met zonnebanden, dus die moest eraf. Bleef er een flinke duit lijmrest achter op de ruit. Wasbenzine wilde het niet graag wegdoen. Dus maar eens gewoon water en een ruitenkrabber gepakt. Beetje dasty vond ik in de keuken, ook maar in de emmer gedaan. Ruit was binnen een halfuurtje helemaal schoon! Heb daarna gelijk de buitenkant eens schoongemaakt, want er zitten diverse veegvlekken en volgens mij bomenhars op. Bomenhars is eraf. Maar niet alle vetvlekken. Gewoon veegvlekken van oliehanden ofzo. Weet iemand hoe ik dat wegkrijg? Lijkt wel of de lak het heeft opgenomen...
Denk dat ik er over een korte tijd met de commandant overheen ga.

Smoke zijknippers zitten er ook alweer op. Binnenkort me even toespitsen op de audio terug inbouwen, want zonder geluid ist nogal saai in de auto ;)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #56 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 13:44:52 »
tja. bekijk het zo: het zit em bij de pomp (en je weet inmiddels dat dat het is). dat is een kleine klus, hoe je het ook mag oplossen.
Ik zou em eerst er even afhalen en kijken of de afsluiting nog goed zit. rubber kapot? (geen idee hoe dat er bij injectie uitziet trouwens)
Het is geen vliegtuigtechniek dus gewoon eerst eens loshalen, kijken en je gezond verstand gebruiken.
Misschien is het nog wel zo simpel als een rubbere dichting vervangen  -dunno- of misschien zit hij gewoon niet goed vast of scheef er op  :)

Wat betreft de km-stand

vergeet de volgende optie niet:
dies heeft er ook niet op gelet.

Bij mijn oldtimers let ik er op, maar mn daily's interesseren mij een stuk minder.
Bij een 2f van 600,- ga ik niet terugbladeren in de papieren. laat staan dat ik ze nog eens naloop vóór verkoop.
Een auto vertelt mij veel meer dan een goede KM-stand.

De polo 2 hier voor de deur is technisch vrijwel in nieuwstaat (ook volgens het keurstation)
De teller staat echter bijna op 200.000.
Nu scheelt het dat ik de teller eerder heb verwisseld door een met een hogere stand dus weet ik dat ik, als ik het mij goed herinner, er minimaal 80.000 bij heb gezet.
Cést la vie. de tellerunit was nu eenmaal kapot en ik weet wat ik aan de auto heb . Das een stuk belangrijker.



« Laatst bewerkt op: wo, 23 jun 2010, 13:48:22 door RoelG »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #57 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 16:16:05 »
even wat fotokes van de polo

de eerste 3

de 3e is de voorstoel van het genesis interieur. wat echt nog in nette staat is. Enkel klein gaatje in de zitting van de bestuurdersstoel (brandgaatje denk ik)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #58 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 16:20:33 »
en nog 2

de 2e is de rotte plek achter de bumper, waar de uitlaat zit zegmaar. Je kijkt nu door t gat naar de bodem/chassis.

Is wel te herstellen, tis geen groot gat.

Er zit ook nog een beginnend gat rechtsonder het achterkleprubber. Tis nog niet door, maar scheeld niet veel. Denk dat die plek lastiger te behandelen is

Zoals jullie zien heb ik de smoke zijknippers erop gezet, die echt pikzwart lijken zo. En me eigen kentekenplaatje zit erop achter. De zonneband is van de voorruit verwijderd en de auto is gepoetst.
Logos zijn van de achterklep af, die zaten niet goed vast. Wat je nu nog ziet erop is vooral kit, waarmee ze vastzaten.

auto is niet schoon te krijgen. Hopelijk gaat commandant wat helpen.

Maar eerst die opvoerpomp vervangen/fixen...

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #59 Gepost op: wo, 23 jun 2010, 17:12:52 »
Waarschijnlijk is er in die 10 dagen eerst van 142.000 doorgereden tot een km-stand van 304.000km, en daarna pas de nieuwe teller gemonteerd zodat er 115.000 km op de teller staat.

 uitlachen2
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!