Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 120233 keer)

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #600 Gepost op: vr, 18 feb 2011, 18:34:45 »
Koelvloeistof bij de action, 1,30 per liter!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #601 Gepost op: vr, 18 feb 2011, 19:16:21 »
Fan slaat aan op basis van de voeler in de thermostaat, toch? Dus als je er last van hebt dat je koelvloeistof onvoldoende op temperatuur komt, kan dat ook een oorzaak zijn... Op 70 al aanslaan lijkt me een tikkie vroeg namelijk?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #602 Gepost op: vr, 18 feb 2011, 19:24:06 »
fan slaat aan op de thermoschakelaar in de radiateur

denk eerder dat het door te weinig koelwater komt in combi met lucht in het systeem.

Auto reed trouwens wel opvallend soepel. Heb de verdelerkap er ook ff afgehad om de klem wat beter te kunnen bereiken, maar ineens pakt t blokje een stuk sneller op, alsof ie iets verdraait is (verdelerkap past er toch maar op 1 manier op? of zit daat iets speling in?

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #603 Gepost op: vr, 18 feb 2011, 20:09:53 »
fan slaat aan op de thermoschakelaar in de radiateur

denk eerder dat het door te weinig koelwater komt in combi met lucht in het systeem.

Auto reed trouwens wel opvallend soepel. Heb de verdelerkap er ook ff afgehad om de klem wat beter te kunnen bereiken, maar ineens pakt t blokje een stuk sneller op, alsof ie iets verdraait is (verdelerkap past er toch maar op 1 manier op? of zit daat iets speling in?

Kan maar op 1 manier, zit zo'n uitsparing..
speling in je rotor?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #604 Gepost op: vr, 18 feb 2011, 20:16:26 »
de koelvloeistof van de action moet je niet aan beginnen, word de motor veel warmer van, en meer vreemde dingen, heb het vervangen voor de originele bij ons op de zaak, en ineens geen problemen meer. Beetje vreemd he. Ik dacht eerst dat de koppakking kapot was. Blijkt dus niet waar.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #605 Gepost op: vr, 18 feb 2011, 20:22:18 »
tis maar voor tijdelijk (tot de nieuwe kop erop gaat) want dan wordt t volledig vernieuwd. Tis enkel om bij te vullen, moet een litertje wel voldoende zijn hoop ik.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #606 Gepost op: za, 19 feb 2011, 02:14:01 »
tis maar voor tijdelijk (tot de nieuwe kop erop gaat) want dan wordt t volledig vernieuwd. Tis enkel om bij te vullen, moet een litertje wel voldoende zijn hoop ik.

Hm heb het ook in men gti zitten, afgelopen zomer met hoge temperaturen niks geen last!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #607 Gepost op: za, 19 feb 2011, 08:36:18 »
Ik race met een slebhebelmotortje en wij mogen alleen maar met water rijden. Die motoren krijgen veel te voortduren, maar heb nergens last van. Denk dat het voor een beetje aanvullen al helemaal niet uitmaakt. Soms kan goedkoop duurkoop zijn.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #608 Gepost op: za, 19 feb 2011, 09:10:33 »
ik gebruikte het eerst ook altijd, tot dit vreemde verschijnsel
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #609 Gepost op: za, 19 feb 2011, 12:52:17 »
ik gebruikte het eerst ook altijd, tot dit vreemde verschijnsel

ja het gevolg kan erger en duurder zijn dan een litertje koelvloeistof.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #610 Gepost op: za, 19 feb 2011, 13:11:06 »
de koelvloeistof van de action moet je niet aan beginnen, word de motor veel warmer van, en meer vreemde dingen, heb het vervangen voor de originele bij ons op de zaak, en ineens geen problemen meer. Beetje vreemd he. Ik dacht eerst dat de koppakking kapot was. Blijkt dus niet waar.

ik heb olie en koelvloeistof van de action en werkt prima -thumbsup-
dus daar ligt het niet aan!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #611 Gepost op: za, 19 feb 2011, 22:09:28 »
de koelvloeistof van de action moet je niet aan beginnen, word de motor veel warmer van, en meer vreemde dingen, heb het vervangen voor de originele bij ons op de zaak, en ineens geen problemen meer. Beetje vreemd he. Ik dacht eerst dat de koppakking kapot was. Blijkt dus niet waar.

Heb ook nergens last van!?!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #612 Gepost op: za, 26 feb 2011, 17:15:13 »
litertje koelvloeistof van de action erin gemieterd toen t ontluchtingskraantje open stond, vervolgens kraantje dicht (dop open) motor gestart, en af en toe t kraantje nog eens opendraaien, tot er heet water uit kwam sproeien ipv druppelen of sissen. Dop van het reservoir er weer op en ffkes een kwartiertje laten pruttelen.

Ondertussen rechter deurpaneel vervangen, ben alleen ineens een schroef kwijt, de onderste van het handvat. Heeft iemand er toevallig nog eentje liggen voor me?

Ventilator sloeg op een gegeven moment aan. en t thermometertje stond om en nabij tussen de 70 en de 110, dus netjes 90 graden. Ik had mijn doel bereikt!

Viel me wel op dat me remvloeistof helemaal tot bovenaan het reservoir staat, is dat erg? Denk dat dat met monteren van de nieuwe schijven en blokken (vrijwel aant begin gedaan) al is gebeurt.

Verder binnenkant even goed uitgeruimt, scharnier van handschoenenkastje is aan 1 kant kapot, dus moet nog eens een nieuw klepje zien te vinden.
Stofzuigen kon niet, want t was net begonnen met regenen en ik heb dan liever geen binnen apparaat buiten staan. Dus voor de rest alleen zoveel mogelijk rotzooi weggepakt en opgeruimt. Raampjes schoongemaakt.

Vond overigens ook nog t 2e deel van de forumsticker, die wilde ik aan de rechterkant plakken, maar de ruit is vochtig (en krijg ik niet droog opt moment) en de sticker was nogal slecht plakkend, denk dat die te oud is. Binnenkort maar eens een bestellen bij jaap.

T regende toch, dus even met een droge doek de auto helemaal afgenomen, kwam best wat vuil vanaf, maar het regende toch, dus echt goed schoon issie niet, maarja dan maar zo.

Nog een nieuw beugeltje gemaakt voor de telefoon (oude begon door t vele verbuigen te scheuren, plus ik had m draaibaar gemaakt en dat was niet nodig in de praktijk)

Morgen kunnen we iig weer veilig op weg, althans hoop ik. Enkel nog even tanken en binnenkort de bandjes eens bijvullen.

Heeft iemand voor mij dus nog een schroef om het handvat aan de deur vast te zetten? Zou fijn zijn als iemand op de meet t kan meenemen, ben ik daar gelijk vanaf.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #613 Gepost op: za, 26 feb 2011, 17:32:51 »
Viel me wel op dat me remvloeistof helemaal tot bovenaan het reservoir staat, is dat erg? Denk dat dat met monteren van de nieuwe schijven en blokken (vrijwel aant begin gedaan) al is gebeurt.

als eens goed naar dat potje gekeken? dan zul je waarschijnlijk ook wel een  min/max zien ;)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #614 Gepost op: za, 26 feb 2011, 17:35:23 »
ja, maar hij staat dus boven max, zie dat ik dat niet gezegt had, maar je ziet nog net een luchtbel zitten waar de dop erop gaat, en voor de rest issie vol