Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 120192 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #930 Gepost op: di, 14 jun 2011, 23:09:24 »
gaat me niet alleen om de looks, maar het is enkel de linkerkant die piept. Als een klauw niet goed gangbaar is (lees vast blijft hangen) kan dat het piepen veroorzaken (vermoed ik) Iig heb ik ook t idee dat de schijven niet meer recht zijn, al een tijdje. Maar dat weet ik niet zeker. Heb nooit goed ingereden met die remmen. Piepte eerst aan beide kanten. Toen beide kanten weer ruw gemaakt en toen deed ie het rechts niet meer. Links nog wel. Later de klauwen gangbaar gemaakt (linkervelg werd ook steeds het meest vies) en nogmaals alles opgeruwd. Weer geen resultaat.
Wellicht ook maar nieuwe schijven en blokken erop.
Overigens, remcilinder is misschien niet goed gangbaar meer, maar het kan ook een gevolg zijn van dat het complete systeem niet naar behoren werkt (althans, remmen doet ie wel, maar dat wegzakkend pedaal bedoel ik)

Wat kost trouwens zo'n rivisiesetje bij de dealer? (voor de standaard klauwen dan he)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #931 Gepost op: di, 14 jun 2011, 23:34:26 »
revisiesetje via h-base. scheelt wat op de centjes.

maar dan ontbreken (als je het echt volledig wilt doen) nog de nieuwe bussen en teflon hoesjes. die kun je volgens mij alleen bij vag kopen.

Ik weet het niet meer precies maar dacht destijds welP: had beter nog wat kunnen bijleggen (incl aankoop klauwen) dan had ik gewoon twee nieuwe gekocht  :)

nieuwe remklauw op h-base: 112,- p/s

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #932 Gepost op: za, 18 jun 2011, 00:17:35 »
dan maar op zoek naar goeie gebruikte remklauwen die goed gangbaar zijn. Vertrouw de linkse niet zo, denk dat de cilinder niet goed teruggaat.

overigens, ik moet nu elke dag met de busverbinding van t werk vanaf een carpoolplaats hier in de buurt. Zag wel vaker een blauwe 2f steil staan, duitser. Ineens stond ie pas geleden dus naast de mijne. Vond ik wel een fototje waard.
Steil zag er overigens van dichtbij niet goed uit, Gebarsten lak, veel roestplekken. Interieur daarentegen zag er supernetjes uit.
Valt me ook op dat de mijne helemaal niet zo laag lijkt zo, vergeleken met die steil, die echt wel op originele hoogte stond. En de mijne moet achter nog steeds 2cm terug omhoog...

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #933 Gepost op: za, 18 jun 2011, 00:23:57 »
Met de neuzen dezelfde kant op maakt al een deel verschil, maar dezelfde wielmaat al helemaal natuurlijk...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #934 Gepost op: za, 18 jun 2011, 00:38:58 »
ja dat speelt natuurlijk ook mee. Maar aan de voorkant zit ook een band erop met dezelfde rolomtrek als origineel, althans, de vervangingsmaat zegmaar. Maargoed, vond t wel grappig te zien, jammer dat die steil er niet zo goed uitzag van de buitenkant. Heb m wel ff goed bekeken want ik vind t wel interessant zo'n ding.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #935 Gepost op: za, 18 jun 2011, 01:52:31 »
Steilhecks zijn cool! zeker een steilheck 2 -thumbsup-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #936 Gepost op: za, 18 jun 2011, 17:43:37 »
nou, ben inmiddels bij richard geweest. Wiellager met veel moeite vervangen. Maar ik hoor nog steeds wat van die kant komen. Niet hetzelfde geluid, maar aanhoudend. Waar m dat in zit weet ik niet. Of ik verbeeld me het maar?

Gelijk even naar de remklauwtjes en leidingen gekeken. klauwen beetje de cilinder gangbaarder gemaakt. Vervolgens de remklauwen ontlucht samen met zijn pa. Vloeistofpijl staat weer netjes en ik heb m nog niet voelen wegzakken de rit terug naar huis (en toch diverse stoplichten gehad)
Reservewieltje zit er nu op, om het nieuwe lager te sparen.

aantal zaken die aan het licht kwamen:
tik rechtsvoor waar ik al maanden last van heb: hoogstwaarschijnlijk stabistangrubber. Die gaan we dus vervangen voor wellemsblokken en dan hopen dat t weg is. Sowieso heeft ook de spoorstang aan die kant iets speling.
Remleidingen: niet vervangen maar eronderuit halen en opknappen. Corosie is miniem en richard vond ze er nog goed uitzien, dus eraf halen, schuren, lakken, en terug eronder. Hij vond de bodem er netjes uitzien, op een ingedeukt krikpunt RV na (tja aan die kant heeft een assteun gestaan bij het verlagen, en die heb ik er toen niet onder gezet...)

nog een andere keer terug dus voor die remleidingen, remslangen vervangen en wellicht de klauwtjes toch vervangen voor wat nettere exemplaren.

Ook belangrijk: 15"ers deels oplappen, nieuwe bandjes eromheen en die eronder.

Iemand een advies voor de bandenmaat? 7J velgen 15" ET 37. Heb t eerder gevraagd maar toen kwam er weer gezeik over mijn remmen en er werd een merk genoemd, maar geen maatadvies, waar ik dus eigenlijk om vroeg.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #937 Gepost op: za, 18 jun 2011, 19:05:37 »
met de remmen is niks mis hoor :) rem 6keer beter dan mijn steilheckje...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #938 Gepost op: za, 18 jun 2011, 19:58:42 »
185/45/15 -thumbsup-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #939 Gepost op: za, 18 jun 2011, 21:54:20 »
185/45/15 -thumbsup-

is dat ook in fatsoenlijke bandenmerken te krijgen dan? Ik vind enkel dat in nankang, en daar wil ik niet aan beginnen. Geef liever een paar tientjes meer uit dan.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #940 Gepost op: za, 18 jun 2011, 22:19:50 »
Goed bezig geweest Rutger en Richard  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #941 Gepost op: za, 18 jun 2011, 22:58:31 »
richard vooral, ik heb alleen assistentie verleend zoals veerpootje vasthouden bij t meppen van de lager en de auto omhoog trekken om de krik eronder te krijgen  -nana-
hopelijk is met t plaatsen van wellemsblokken die tik rechtsvoor weg. En anders zit t m toch echt in de stuurstang ook, maar die probeer ik eerst nog vast te zetten. Speling lijkt te komen vanuit de bout waar ie mee aan het stuurhuis zit.

Morgen maar even een potje verfafbijt halen, en anders maandag. Kan ik tenminste een keer aan die velgen beginnen. Welke lak raden jullie aan voor de harten en ik ben totaal niet uit over de kleur. Gewoon zwarte harten, of groen, of blauw of rood of weet ik het? Gepolijste randen blijven in elk geval, Worden enkel bijgewerkt en terug afgewerkt zodat ze weer mooi glimmen.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #942 Gepost op: za, 18 jun 2011, 23:28:28 »
Rutger: over die harten.


duizend meningen, duizend antwoorden  :)
En uiteindelijk moet niemand er zo vaak tegenaan kijken als jij.....

Persoonlijk: een leuke combi met het groen is lastig.

Ga voor safe. zwart of antraciet en anders zilver.
Met lie laatste alleen weinig contrast met het chroom..

succes met kiezen  -thumbsup-

enne. Mooi dat die remmen gedaan zijn. Lijkt me toch rustiger rijden.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #943 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 00:02:06 »
zit je stabi steun wel vast aan de rechterkant (2x dop 17 in je spatscherm)

banden maat zou ik dan een 175/50-15 nemen . 185/45-15 wordt enkelt door  de zelfde fabrikant geleverd als labrador in zoetzuresaus . voor wat je betaald is de kwaliteit .
 een 195/45-15 kun je ook nog doen (is wel wat groter als origineel ,maar dan is je teller afwijking ook een stuk minder )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #944 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 00:12:34 »
Bandenmaten heb ik niks mee, als er maar 2,5 bar in zit...
Voor wat betreft de harten van je velgen: ga voor safe en kies voor anthraciet... (trouwens, @Roel: groen? -dunno- Hij heeft toch al een tijdje een witte, hoor?!)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!