Auteur Topic: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind  (gelezen 20654 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #150 Gepost op: zo, 18 dec 2011, 19:46:31 »
Ik heb een beetje een déja vû... -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #151 Gepost op: zo, 18 dec 2011, 20:47:34 »
pingelen is alsof er een stelletje lagerkogels in de cylinders op je zuigers slaan en klinkt dus metalig .
http://www.youtube.com/watch?v=_C2dc2XJ0HE
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #152 Gepost op: zo, 18 dec 2011, 21:53:52 »
Weer wat geleerd! Sorry  -off-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #153 Gepost op: ma, 19 dec 2011, 20:14:23 »
Heb je een reden om onderstaande raad niet op te volgen? Waarom cilinder 1 en 4 pakken als je 2 en 3 aangeraden wordt?
Wat is een "harde pingel" ?  Pingelen is meer een 'nokkelend' geluid dan een hard geluid.

Ik heb cil 1 en 4 gepakt omdat dit makkelijker aan te sluiten was dan cilinder 2 en 3. Ik zie het probleem niet,  -dunno-  zolang je maar niet 1 en 2 of 3 en 4 pakt is het toch goed?
het pingelgeluid lijkt heel erg op een diesel

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #154 Gepost op: ma, 19 dec 2011, 22:52:53 »
1 en 4 is gelijk aan 2 en 3

wel raar dat ie van jouw pingelt en bij mij toendertijd niet .alhoewel jij hebt een 268  met weinig overlap ,ik had er een 280 met redelijke overlap er op zitten .

grunt .enigste goede optie is een gk ontsteking er op zetten met een aav huis .of een halltec systeem . of doe eens een 4 flessen bioethanol in de tank en dan aftanken .
ontsteking afstellen zoals normaal (met onderdruk op 6 en zonder onderdruk op 14)
 is het pingelen weg kun je 2 dingen doen of e10 tanken of alsnog een gk ontsteking .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #155 Gepost op: di, 20 dec 2011, 18:28:11 »
inderdaad ja, ik dacht eerst ook dat de mijne meer druk zou opbouwen, maar ik heb de compressie verhouding wel een stuk lager: 11,3:1 en volgens mij had jij 12:1?
ik heb de paddo weer afgekoppeld, trok wel mooi op, maar had af en toe rare acties + pingelen. Nou weer met 14/15 graden voorontsteking, trekt mooi door en pingelt alleen wanneer je te laag in toeren vol gas geeft.
Wat is er anders aan een gk ontsteking? Die heeft toch een kvs temp aansluiting ofniet?

Ik zit te twijfelen om een MSD programmable 6AL-2 aan te schaffen. Dan kan ik de ontsteking zelf aanpassen en op ieder tijdstip zetten. net als een toeren begrenzer, die er nou niet op zit.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #156 Gepost op: di, 20 dec 2011, 19:52:46 »
onder de 2000 rpm moest ik ook geen volgas geven ,dan ging hij ook pingelen .Maar ik kon er wel normaal mee rijden .Nouja ,normaal  -naughty- .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #157 Gepost op: di, 20 dec 2011, 21:03:34 »
Ik dacht vandaag nog: ik stel hem weer af zodat ie goed loopt, pingelen zo laag in toeren vol gas is wel schadelijk maar niet zo erg, want dat doe ik toch niet.
 :)
dan moet je eerst terug schakelen.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #158 Gepost op: wo, 21 dec 2011, 19:10:09 »
Wat moet je met een toerenbegrenzer??
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #159 Gepost op: wo, 21 dec 2011, 21:24:11 »
Wat moet je met een toerenbegrenzer??
Schades voorkomen die je niet met secondenlijm kunt repareren  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #160 Gepost op: do, 22 dec 2011, 19:34:11 »
moet je er wel 1 nemen die niet bij de 6000 inslaat of zo :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #161 Gepost op: do, 22 dec 2011, 19:45:35 »
moet je er wel 1 nemen die niet bij de 6000 inslaat of zo :)

dat is met een programmeerbare ontsteking meestal geen probleem.... -koffiedrinken-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #162 Gepost op: vr, 23 dec 2011, 09:42:00 »
-koffiedrinken-
:)

Ik zal binnenkort eens in duitsland ron 100/103 tanken, geen idee waar ik hier ergens e10/e85 of bioethanol kan halen. Eens kijken of ie dan nog pingelt.

Gister heb ik de boel opnieuw afgesteld en hij loopt weer super.
Ik doe er nou ff niets meer aan, eerst maar eens apk erop. Kan ik ondertussen een andere ontsteking/nokkenas scoren.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #163 Gepost op: vr, 23 dec 2011, 12:16:55 »
Ik las ergens bij de action -dunno-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind - Het leeft!
« Reactie #164 Gepost op: vr, 23 dec 2011, 22:34:06 »
klopt action en blokker
je hebt laagvliegers en modelvliegers .