WATERPOMP
Waterpomp is nagekeken - en er bleek niks mis mee te zijn. Het (metalen!) schoepenrad is geheel intact, zit muurvast op de as en draait keurig rond.
(heb dat in
mijn post van ma 2/8 aangepast)
Met veel moeite, geduld en hulp het spul weer terug geplaatst . Wat een gepruts zeg, in die smalle ruimte tussen blok en rechter binnenscherm.
'k Heb diep respect voor een ieder die dat wel zelfstandig en vlot kan!!
Het koelingsprobleem echt ligt toch zeer waarschijnlijk aan een gebrek aan flow van de koelvloeistof (nl. géén lekke koppakking, géén kapotte waterpomp, géén lekkage in gesloten koelsysteem, voldoende KVS en géén 'lucht' in koelsysteem én koelvin gaat automatisch aan in lage en vervolgens hoge snelheid) en toch - met of zonder thermostaat - wordt KVS binnen 10 minuten 110º C, de bovenste slang naar radiateur wordt heet, onderste amper lauw.
Auto staat nog in de garage op de brug. Morgen gaan we de radiateur en de slangen eens goed onderzoeken op 'flow-belemmeringen'.
Ook gaan we nog checken bij welke KVS-temperatuur de koelvin in lage- en hoge snelheid draait.
BRANDSTOFRAIL
@Jaap: Het was idd Garageman die tegen mij zei: "
Jij gaat NIET met je auto de weg op voordat we de brandstofrail hebben vervangen door een nieuwe". Een tweedehands vond hij geen optie, want "d
aar ken je uiteindelijk de historie niet van".
@Dennis: nogmaals heel erg bedankt voor jouw initiatief mij te bellen en mee te denken over de problemen en mogelijke oplossingen. Super!
Ik houd me maar vast aan het adagium "volhouden, niet opgeven!" en meld me morgenochtend om 08:00 uur bij Garageman. Het gaat goed komen !
(Gelukkig heb ik de auto de komende 10 dagen niet echt nodig; ik kan het wel ff af met lopen, fiets, bus en trein. En Wilma pakt zonodig een leenauto van haar werk)