Auteur Topic: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti  (gelezen 2598 keer)

Offline vwspeed

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Gepost op: zo, 01 aug 2010, 22:04:31 »
hallo
Ik ben nieuw hier en al een hele tijd zot van een steilheck.
Nu ben ik bezig aan een golf 2 16v zal later eens foto plaatsen
maar een polo is de volgende.
Nu zou ik heel graag een 6n2 gti motor plaatsen in een steilheck
maar weet echt niet hoe ik hier aan moet beginnen bestaan er frame's of zo kant en klaar of tekeningen
en wat aanpassen aan de kas zelf

greetz en dank bij voorbaat

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #1 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 22:12:04 »
 -welkom-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #2 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 22:14:01 »
welkom en loop de projecten topic's maar eens door .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #3 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 22:14:22 »
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #4 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 22:17:36 »
zo, grootse plannen, plug and play? helaas, onmogelijk, Geen normale polo 2 motor, dus aanpassingen zijn nodig, ff een framepje plaatsen kom je er niet.

Volgens mij zijn er 2 hier op t forum die zo'n nieuwer polo blok hebben, waarvan er 1 rijdt, en de ander al jaaaaren bezig is :P

zoek de projecttopics maar eens door.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #5 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 00:17:47 »
zo, grootse plannen, plug and play? helaas, onmogelijk, Geen normale polo 2 motor, dus aanpassingen zijn nodig, ff een framepje plaatsen kom je er niet.


 -dunno- -gert-

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #6 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 04:12:22 »
Klopt wel hoor Mark, voor HEM is het inderdaad onmogelijk...  :)

Gelukkig hebben meerdere mensen op het forum dit al gedaan, dus dat valt wel mee...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #7 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 04:53:15 »
Klopt wel hoor Mark, voor HEM is het inderdaad onmogelijk...  :)

Klaarblijkelijk  :)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #8 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 06:17:22 »
Klopt wel hoor Mark, voor HEM is het inderdaad onmogelijk...  :)

Gelukkig hebben meerdere mensen op het forum dit al gedaan, dus dat valt wel mee...

 -uitlachen-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #9 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 08:26:58 »
zoek de projecttopics maar eens door.

Goeie tip! (Zou je zelf ook eens moeten doen  -nana- )

6N2 GTI motor, is een smallblock 16v. zoals o.a. Sjon, Michiel/Marjolijn en Richard hebben ingebouwd. Alle drie hebben een andere setup gekozen, maar bij geen van allen was er een subframe nodig: smallblock = passen.  
Sjon deed de 16v voorzien van motorfiets carburateurs
M&M behielende alle electronica/injectie en rijden ' vrijwel standaard ' (met tegen de 140 pk :) )
Richard knoopte er een G-lader tegenaan. Tegenwoordig hij bezig de G40 te vervangen voor een G60.

Gemakkelijkste oplossing? you choose. Mij lijkt de M&M setup het betrouwbaarst, die van Sjon het leukst, die van Richard met het meeste vermogen.
M&M hebben kabelboomspagetti gehad, inclusief een stuurcomputer die de halve wereld heeft gezien
Sjon heeft redelijk wat tegenslagen gehad, maar uiteindelijk met 100pk/liter een 'leuk'  resultaat ( understatement van de dag )
Richard ( weet ik eigenlijk niet hoe dat rijdt ) trekt met het vermogen de complete koets uit elkaar.

Het ' fysieke ' werk bestaat uit het vinden van een 1.6 16v waar een 085 bak op past. Daarna het plaatsen van de motorsteun: Deze is compleet anders bij een 6N, maar als je geluk hebt, kan je de standaard ' 86c ' steun plaatsen (met 2 ipv 3 bouten).
Uitdagingen: Poelie's voor de V-snaar. De  Multiriem kan/moet je laten vervallen: stuurbekrachtiging ga je niet in je steilheckje bouwen, multiriem is dan ook gelijk zo breed dat 't niet direct handig is met inbouwen.

De rest: pruts, zoek en puzzel werk en ligt aan de setup: brandstofsysteem, uitlaat systeem, ruimte onder de motorkap ( rembekrachtiger versus motorblok/aanbouwdelen ) etc etc etc etc etc etc etc. (nee: niet in 1 weekendje klaar!)
« Laatst bewerkt op: ma, 02 aug 2010, 08:35:16 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #10 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 10:40:08 »
zo, grootse plannen, plug and play? helaas, onmogelijk, Geen normale polo 2 motor, dus aanpassingen zijn nodig, ff een framepje plaatsen kom je er niet.

Volgens mij zijn er 2 hier op t forum die zo'n nieuwer polo blok hebben, waarvan er 1 rijdt, en de ander al jaaaaren bezig is :P

zoek de projecttopics maar eens door.


zei de man zonder ervaring -nana- is juist wel plug and play -thumbsup- makkelijker dan een 1.8turbo erin te bouwen of een 1.8i G60 motor, daar zijn wel subframes voor nodig..
de 16vG40 reed voorheen erg lekker hoor :) dus de 16vG60 zal dat ook zeker gaan doen...
Het meeste werk zal de kabelboom zijn om die werkend te krijgen op je daschbord -naughty-
motorsteunen zijn allemaal hetzelfde, alleen zul je een soort van plaat moeten maken om te zorgen dat je 3 bouten kan bevestigen..
en hopelijk blijft deze keer wel de koets heel -thumbsup- kooi sterker gemaakt, lasnaden doorgelassen, en wat veerpotbruggen gemonteerd, en ik ga nog een verstevigingsframe in mekaar lassen voor eronder..

een 1.6i 16v{of 1.4i 16V} is zo gemonteerd en werkend te krijgen mits je niet zo,n radicaal plan maakt als Richard :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #11 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 14:11:52 »
Jups. Het 'hangen' is zo gebeurd: Dat doe je in een paar uurtjes, incluus uitbouw van het oude blok. Maar dan: Draaiend krijgen: Of de rauwspagetti doorploeteren, of de injectie ombouwen. Beiden zijn zeker niet in een vloek en een zucht gedaan.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #12 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 17:55:10 »
Zorg er in ieder geval voor dat je een 6N1 blok (inclusief kabelbomen en contactslot!) te pakken krijgt en geen 6N2 als je de originele injectie wilt behouden. Een 6n2 is ook wel mogelijk maar dan moet je ook de tellerunit en allerlei sensoren meenemen van de 6N2 i.v.m. het can-bus systeem.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #13 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 20:13:59 »
en de ruzie die michiel heeft gehad met zijn kabelsalat ,petje af .en het geduld van sjon ,daar kan menigeen wat van leren(ja ik ook  :) )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #14 Gepost op: di, 03 aug 2010, 00:12:53 »
Goeie tip! (Zou je zelf ook eens moeten doen  -nana- )


 uitlachen2 sorry, moest even lachen :)