Auteur Topic: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti  (gelezen 2599 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #15 Gepost op: di, 03 aug 2010, 07:16:56 »
Jups. Het 'hangen' is zo gebeurd: Dat doe je in een paar uurtjes, incluus uitbouw van het oude blok. Maar dan: Draaiend krijgen: Of de rauwspagetti doorploeteren, of de injectie ombouwen. Beiden zijn zeker niet in een vloek en een zucht gedaan.

dus niet plug and play, zei de man zonder ervaring maar die wel weer gelijk had! (hou toch je kop als je beweert van niet terwijl t later toch blijkt dat ik gelijk heb!)

plug and play is een aau vervangen voor een aav, daar is weinig werk voor nodig.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #16 Gepost op: di, 03 aug 2010, 07:41:09 »
zo, grootse plannen, plug and play? helaas, onmogelijk, Geen normale polo 2 motor, dus aanpassingen zijn nodig, ff een framepje plaatsen kom je er niet.



Lees anders ook eens het tweede deel van je post. Helaas " onmogelijjk " , " ff een framepje plaatsen kom je er niet ".

De man zonder ervaring had het dus wel degelijk FOUT.  -nana-

Tip; Wees niet te eigenwijs/ zelfverzekerd over zaken waar je geen ervaring mee hebt. Jij hebt ook nog nooit een AAV met een AAU gewisseld, of andersom.
Tip2; Een moderator verzoeken om zijn 'kop'  te houden is niet heel slim.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #17 Gepost op: di, 03 aug 2010, 07:57:36 »
Lees anders ook eens het tweede deel van je post. Helaas " onmogelijjk " , " ff een framepje plaatsen kom je er niet ".

De man zonder ervaring had het dus wel degelijk FOUT.  -nana-

Tip; Wees niet te eigenwijs/ zelfverzekerd over zaken waar je geen ervaring mee hebt. Jij hebt ook nog nooit een AAV met een AAU gewisseld, of andersom.
Tip2; Een moderator verzoeken om zijn 'kop'  te houden is niet heel slim.

Laat mensen in hun waarde en zit ze niet steeds te jennen omdat je denkt zelf beter te zijn.

iets waar nog maar weinig mensen wat mee doen, en ook een van de redenen waarom ik de laatste tijd minder graag op dit forum post. Teveel negativiteit tov mij en anderen.

Raar toch dat hier mensen zijn die zo over hem denken! -uitlachen-

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #18 Gepost op: di, 03 aug 2010, 08:38:57 »
[Job Cohen Mode aan]

hmm.. gevalletje com-mu-ni-ca-tie-sto-ring.

Nog eens lezen, want Rutger is wel erg op z'n teentjes getrapt:
Rutger komt wel heel 'wijs' om de hoek zetten, dat t allemaal niet plug en play past. Daar heeft hij dan tot op zekere hoogte gelijk in: Ja, plug en play is onmogelijk.

Dus ja Rutger: je hebt gelijk. Plug en Play is niet onmogelijk. Ook met enkel een framepje plaatsen ben je d'r niet. Dat is immers hetgeen dat de OP vraagt; is er een framepje ofzo?

Iemand een bakje thee?
[Job Cohen mode uit]


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #19 Gepost op: di, 03 aug 2010, 12:03:35 »
Daarom dus geen PvdA :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #20 Gepost op: di, 03 aug 2010, 12:31:55 »
dus niet plug and play, zei de man zonder ervaring maar die wel weer gelijk had! (hou toch je kop als je beweert van niet terwijl t later toch blijkt dat ik gelijk heb!)

plug and play is een aau vervangen voor een aav, daar is weinig werk voor nodig.

Ga eerst nou maar eens ervaring opdoen JIJ -nana- want je roept vanalles maar weet nergens niks van!!!
Oow ja dikkie DIK, een paard heeft een kop...

Plug and play is bij mij als de motor er in past zonder motorsteunen te veranderen. da,s plug and play..
Ook de kabelboom is niet al te moelijk als je maar niet de orginele injectie erop plaatst want dan word het knutselen ja -gert-
mijn g40 kabelboom is 1 draadje aan gesoldeerd en de rest is pies of KEEK

Je wilt wel vaak gelijk hebben jij -gert-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #21 Gepost op: di, 03 aug 2010, 21:20:11 »
* zucht.... *

Point made, gentlemen let's continue and help the topicstarter....

Op de vraag die concreet gesteld is... Met een 6n2 blok is het dus niet plug&play omdat je niet de orginele electronica kunt gebruiken (mits je de orginele klok erbij hebt ern deze ook inbouwt)

Wat voor de een plug and play is kan voor de ander een hart-operatie lijken... DAT VERSCHIL HEET ERVARING!!!

Ik ben het geheel met richard eens dat alle motoren die met kleine mods in je orginele motorsteunen passen allemaal plug and play zijn... een kabelboompje aanpassen is pies of keek!  -klus- Komen er veel extra kosten zoals ander subframe, kronenburg motormanagement, aanpassen van motorsteunen of pasflensen tussen motor en bak, of inkorten/verlengen van aandrijfassen, andere of aangepaste fussee's en shit bij... dan is het GEEN plug and play...

Volgensmij heb ik zojuist Plug and play gedefinieerd... en tevens gerelativeerd... -nana-
« Laatst bewerkt op: di, 03 aug 2010, 21:27:19 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline vwspeed

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #22 Gepost op: vr, 06 aug 2010, 23:42:38 »
ik heb hier precies het een en ander teweeg gebracht   :)

was niet de bedoeling
nu de aankoop van de wagen is al gebeurt
net een steilheck gekocht voor jawel 25€ een complete wagen zonder roest
maar niet draaiend (wat maakt dit uit )

kan een 6n2 blok gecodeerd worden zoals ze met velen doen
of is het beter om een 6n1 blok te zoeken ?
welke motorcode moet ik dan best zoeken ?

zal een jaarprojectje worden ben ik niet bang voor  -klus-

greetz vwspeed
en zal ook nog een tijdje duren voor ik er aan begin ook

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #23 Gepost op: za, 07 aug 2010, 23:50:31 »
Als je perse een 6n2 wilt, en je wilt het blok er zonder aanpassingen in lepelen, ga dan op zoek naar een complete sloper zodat je alle mogelijke electronica erbij hebt. Maar iets zonder canbus maakt het leven een stuk eenvoudiger...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #24 Gepost op: zo, 08 aug 2010, 11:53:16 »
kan een 6n2 blok gecodeerd worden zoals ze met velen doen
of is het beter om een 6n1 blok te zoeken ?

Ja, je kan bepaalde functies er uit programmeren. Blijft alleen dat je aan bepaalde onderdelen vast zit. Je zal bijvoorbeeld de tellerunit  van de donor moeten inbouwen.
En ja, het is beter om een 6n1 blok te zoeken. Zoek dan naar een AJV blok. Deze zijn wel redelijk zeldzaam. De meeste kans maak je op Ebay.de en erg goedkoop zijn ze niet.
« Laatst bewerkt op: zo, 08 aug 2010, 12:00:02 door Michiel »
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #25 Gepost op: zo, 08 aug 2010, 12:14:53 »
 -uitlachen- Zo'n beetje alles van de smallblock 16v is duurder dan 8v.

Offline Polo2

  • L86C-0199
  • Non-Register lid
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • Theo Hamers
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #26 Gepost op: ma, 09 aug 2010, 13:12:19 »
Vanochtend stond er nog een AJV op Marktplaats.
Maar die was inderdaad niet goedkoop!
Volkswagen Polo coupe ABU

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #27 Gepost op: ma, 09 aug 2010, 13:56:56 »
ik heb nog een afh staan en die is te koop is alleen 1.4 16v helaas moet je dan wel achter andere/nieuwe zuigers aan. heeft wel een bewerkte kop al.
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #28 Gepost op: ma, 09 aug 2010, 19:30:57 »
Vanochtend stond er nog een AJV op Marktplaats.
Maar die was inderdaad niet goedkoop!
en al 215xxx gelopen!!
Audi 50 GK

VW Derby

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
« Reactie #29 Gepost op: ma, 09 aug 2010, 23:04:47 »

Hij mist denk ik alleen de startblokkering (+ sleutel) aangezien hij het over de kabelboom tot aan de zekeringkast heeft. En je moet die dan nog inleren op je motormanagement. Vraag me trouwens af of die er bij zit?
Praatjes vullen geen peekaatjes