Auteur Topic: webers  (gelezen 2672 keer)

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
webers
« Gepost op: do, 19 jun 2003, 11:50:42 »
als ik webers op een polo motor (1.3) van 1985 zet hoeveel pk winst maak ik dan?

en wat verander ik beter nog om de webers ten volle te benutten?

dus hoe haal ik het max pk uit dit blok?
(met weners en andere kleine aanpassingen)

en wie heeft er nog webers liggen ?

en hoeveel vraag je er voor?

alvast bedankt voor de reacties




Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
webers
« Reactie #1 Gepost op: do, 19 jun 2003, 14:55:42 »
met webers alleen niet veel.
je zou moeten denken aan scherpe nokker, kop bewerking enzo voorts.
serge kan je daar het beste antwoord opgeven.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
webers
« Reactie #2 Gepost op: do, 19 jun 2003, 15:15:06 »
als er iemand antwoord neem als voorbeeld een 1100 cc HB

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #3 Gepost op: do, 19 jun 2003, 15:44:12 »
op een 1.3 webers met 32 venturi 125 hoofd sproeier ,180 lucht,f16 meng buis.
kop volledig bewerken samen met inlaat spruitstuk,dubbele klepveren(evt grotere kleppen) en op een mechanische kop een minimaal een 286 nokker en op een hydraulische kop een 268 nokker .
grotere radiateur(1.3 diesel) .ahd of 8p bak.vw2 golf gti remmen voor .goede verlagingset en setje banden minimaal een 175 breed .
met alleen webers pak je een pk of 7 extra met volledige bewerking kun je een 100 pk uit een 1.3 pakken zonder het onderblok aan te pakken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
webers
« Reactie #4 Gepost op: do, 19 jun 2003, 17:25:52 »
en voor een 1.1?
uit 1982

alvast bedankt voor de reacties




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #5 Gepost op: do, 19 jun 2003, 17:30:17 »
een 30er venturi de rest hetzelfde
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
webers
« Reactie #6 Gepost op: do, 19 jun 2003, 17:43:08 »
haal ik hier ook 100 pk uit?

en wat kost dit ongeveer?

(als ik de webers voor 100 euro kan krijgen)

motor alleen hé




Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
webers
« Reactie #7 Gepost op: do, 19 jun 2003, 19:18:24 »
1 Euro per pk, das nie verkeerd! He, wacht even, het blok dat in de Audi moet komen heeft (volgens de verkoper....) 75 pk en koste inderdaad 75 Euro. Als ik nou nog eens 25 Euro investeer........
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
webers
« Reactie #8 Gepost op: do, 19 jun 2003, 19:45:25 »
25 pleuro?

Dan zit je tank net vol :-)

Dussuh: die gozahr heeft je genept: voor 75 pleuro een 100 pk blok verkocht :-)

Ik denk dat de rekensom van Serge een stuk beter klopt:

Webers erop = 7 pk winst = 100 pleuro

das ehmz.. bijna 15 pleuro per pk..

Ik heb nog wel een Weber liggen (gedemonteerd),. een 32 TLA om precies te zijn: vlotterkamerdingetje is wel stuk, maar met gaffa kom je heel ver denk ik.. :-)

Loopt die 1.1 ineens helemaal niet meer :-)



Ochja: 1.1'tjes kunnen wel hard,.. moet je er een vlakke kop opzetten, met leuke carbjes, en omgeslepen nokkenas.  ik weet bij jupiter niet hoeveel pk's dat opleverde, maar t ging wel hard (helaas maar heel even)....

Ik zal eens rekenen: 60 pk standaard + een pleuro of 500,.. en het blokje haalde de 95 pk??
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
webers
« Reactie #9 Gepost op: do, 19 jun 2003, 19:56:08 »
Wil je meer vermogen voor weinig geld, neem dan geen 1100 als basis...
Kun je beter een 75 PK GK-motor nemen, en daar een pierburg 2B2 carb op zetten, heb je een pk of 80..

Voor complete ombouw van een blok, met onderblok, bewerkte kop, nokkenas, webers, uitlaat enz, moet je al gauw een 1000 euro uittrekken.
Kan wel ff een rekensommetje voor je maken, het zijn niet eens nieuwe onderdelen.. :(

En 100 euro voor een setje webers met polo-inlaatspruitstuk moet je zeker nemen, das niet duur...  -cool-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #10 Gepost op: vr, 20 jun 2003, 00:15:41 »
uit een 1.1 zal een pk of 95 haalbaar zijn idd.
had dit toendertijd met su carbs een gk kop bewerkt ,verslepen nokkenas .een gefabriekte facher.koperen koppakking van 4 mm(om de compressie enigzins in toom te houden na 2 verbrande uitlaatkleppen)compressie was na berekening toen een 11,5 op 1 .carbs had ik toen voor 350 piek en de kop voor 250 (na revisie was ik alleen voor de onderdelen een 400 piek lichter aan de kop.
maar normaal is een 80 pk heel mooi uit een 1.1.

maar een 1.3 is een mooiere basis om van te werken (HH)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
webers
« Reactie #11 Gepost op: vr, 20 jun 2003, 10:16:19 »
Krijg steeds meer de neiging om eens te kijken wat je uit een 900 cc kan halen .. volledig bewerkt en misschien wel met een turrebo
Koppel van 150 Nm en rond de 10000 toeren .. of houdt de Turbo dat niet vol ?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
webers
« Reactie #12 Gepost op: za, 21 jun 2003, 18:56:46 »
christophe,

Heb je haast met die webers?

Ik ga halverwege juli m'n GK ombouwen op webers, en houdt dan nog een setje 40er DCOE's over. Ik moet even kijken wat het best loopt: de webers van een simca 1300 rally of toch die van Sorg? Prijs kan ik weinig over zeggen, moet eerst zien of ze goed lopen ??

Houdt idd ook rekening met een rekening boven de 100,-:
kop bewerken?, K&N's of Sorg-kast, spaghetti, elektr. benzinepomp, nokkenwelle en natuurlijk het inlaatspruitstuk (100,- per item :P ??)

Serge, wat is er spannend aan een AHD bak met een eindoverbrenging van 4??

Succes met zoeken op Ebay!

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
webers
« Reactie #13 Gepost op: za, 21 jun 2003, 19:51:31 »
nog een vraagje:

waar kan ik aan zo een spuitstuk voor de webers geraken?

alvast bedankt

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
webers
« Reactie #14 Gepost op: ma, 23 jun 2003, 00:57:35 »
Ook op www.ebay.de (ja Duitsland: veel meer aanbod voor dit soort tuning-onderdelen) zoek op 'ansaugbrücke polo' en je vindt wel wat bruikbaars. Heb laatst ongeveer €100 betaald (inclusief verzendkosten van €16). Succes.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf