Auteur Topic: webers  (gelezen 2670 keer)

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
webers
« Reactie #15 Gepost op: do, 26 jun 2003, 13:05:20 »
serge,

in verband met die kleppen:-hoe groot moeten die zijn?

in verband met het bewerken van de kop en spuitstuk:-wat moet er gebeuren?

en waar haal ik die dubbele veren?

alvast bedankt

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
webers
« Reactie #16 Gepost op: ma, 30 jun 2003, 17:09:47 »
ok,en als je t onderblok gaat bewerken waar moet ik dan aan denken? krukas van een diesel? ik ben nog steeds aan t twijfelen  of een g40 blok reviseren en verbouwen met een turbo...... of geen hi tech maar webers en t blok zo aanpassen dat ie ook met 11000 rpm voorbij kan janken :D
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #17 Gepost op: di, 01 jul 2003, 09:36:43 »
kop bewerking houd in : poorten en klepkamers optimaliseren voor doorstroom .evt verbrabdingsruimte aanpassen ivm drukverdeling van exlposie van benzine/lucht.
bickel had ooit eens een 900cc met 130 pk  -cool-
maar houd wel rekening mee met een blok dat 11000 toeren draait dat dat eens in de 15000 km gereviseerd moet(!) worden bij normale straat kilometers .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
webers
« Reactie #18 Gepost op: di, 02 okt 2007, 22:39:53 »
uit een 1.1 zal een pk of 95 haalbaar zijn idd.
had dit toendertijd met su carbs een gk kop bewerkt ,verslepen nokkenas .een gefabriekte facher.koperen koppakking van 4 mm(om de compressie enigzins in toom te houden na 2 verbrande uitlaatkleppen)compressie was na berekening toen een 11,5 op 1 .carbs had ik toen voor 350 piek en de kop voor 250 (na revisie was ik alleen voor de onderdelen een 400 piek lichter aan de kop.
maar normaal is een 80 pk heel mooi uit een 1.1.

maar een 1.3 is een mooiere basis om van te werken (HH)

Wat voor SU-carbs zaten daar dan op ,op die gk kop als ik vragen mag?




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #19 Gepost op: di, 02 okt 2007, 22:46:56 »
als jaap ff zijn rommelberg induikt in de garrage ,daar liggen de su carbs ,ze waren afkomstig van een volvo .schiet mij maar ff af welk typ ,dat weet ik zo niet meer.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
webers
« Reactie #20 Gepost op: di, 02 okt 2007, 22:53:03 »
Is ééns iets anders lijkt me.
Wss ook wel nog leuk.(zelf inlaatje gefabriceerd dan?)
Soms nog foto's van?




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #21 Gepost op: di, 02 okt 2007, 22:59:03 »


hiero
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
webers
« Reactie #22 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 08:22:27 »
En het waren / zijn carbs afkomstig van een een of ander engels hok. Soort gelijke zaten ook op volvo's daar niet van.

(vandeweeknoginmijnhandengehad)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #23 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 08:28:21 »
triumphffff oid olie lekkends zeker
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
webers
« Reactie #24 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 19:25:15 »
Ziet er goed uit! -thumbsup-
Zou het iets zijn om op een gk blok te schroeven?
Hadden sommige honda's ook niet dergelijke SU carburateurs?
(wil me anders ook wel eens gaan wagen)




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #25 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 19:43:57 »
kan op elk blok ,maar het is net hoe je de kruiden mixed voor de nassy hoe de smaak wordt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
webers
« Reactie #26 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 19:47:02 »
juist, met alleen een sloot Ketjap kom je er niet :D  withstupid
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #27 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 20:02:28 »
jups
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
webers
« Reactie #28 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 20:05:10 »
Naja, kopbewerking en eventueel nokkenas denk ik dan om te beginnen?
Zou zeggen zal even m'n cil kop bij jou binnen brengen Serge. Is wek nogal ver. :( (W-Vlaanderen)
Maar ging me eigenlijk om de SU carbs zelf.
Maar nu ik weet dat het kan... -thumbsup-




Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
webers
« Reactie #29 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 22:33:23 »
Zouden dergelijke carburateurs als basis kunnen dienen,of zouden die al iets te groot uit vallen?


Van een Honda civic 1.4 16V