Auteur Topic: webers  (gelezen 2671 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
webers
« Reactie #30 Gepost op: do, 04 okt 2007, 04:01:29 »
die kunnen prima
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: webers
« Reactie #31 Gepost op: ma, 12 jul 2010, 20:19:09 »
Om niet NOG een nieuw topic hierover te beginnen, zet ik m'n vraag hier maar even bij.

Is het verplicht om een elektrische benzine pomp te monteren bij ombouw naar 2 'dubbele - webers'? Rij nu met een Knobloch-kit. Dat loopt prima met de méchanische pomp. Meen her en der op foto's wel al polo's gezien te hebben met mechanische pomp en webers, maar ik lees toch veel over ombouw naar élektrische pomp?

Om nu maar 1 vb te tonen;



« Laatst bewerkt op: ma, 12 jul 2010, 20:24:55 door Rétrokroezer »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: webers
« Reactie #32 Gepost op: ma, 12 jul 2010, 20:29:34 »
Ik zie een mechanische pomp zitten... Ik zie echter niet of de mechanische is aangesloten, of dat er ergens anders ook nog een electrische verstopt zit? Misschien zou je Tom eens moeten vragen hoe hij het heeft gedaan (is een foto van zijn motorruim namelijk)? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: webers
« Reactie #33 Gepost op: ma, 12 jul 2010, 21:15:15 »
electrisch heeft het voordeel dat als de vlotterkamers leeg zijn je niet eerst een minuut moet starten voor er gepruttel komt . en boven de 7000rpm vindt het mechanisch pompje het niet zo lekker meer ,dan gaat deze zweven
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: webers
« Reactie #34 Gepost op: ma, 12 jul 2010, 21:44:41 »
Ah, o.k.  Maar debiet & druk levert de mechanische pomp genoeg dan voor 2 dubbele carburators?
Boven de 7000tr/min komt mijn gk toch nooit uit.


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: webers
« Reactie #35 Gepost op: di, 13 jul 2010, 07:16:20 »
jups levert afdoende (mengsel is mengsel en met 4 of 1 carb blijft dat gelijke toevoer )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: webers
« Reactie #36 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 06:20:52 »
O.k bedankt, Ik heb een setje zien liggen behoorlijk geprijsd.Dat zal dan wss wel proberen worden.
Ik verwacht niet meer vermogen dan met de 2B register er op, maar ik wil er me gewoon ook ééns aan wagen.  -thumbsup- De verkoper zegt dat ze reeds op een 1.3 zaten, maar dat moet ik natuurlijk wel nog zien.....


op een 1.3 webers met 32 venturi 125 hoofd sproeier ,180 lucht,f16 meng buis.

Ps; Dit blijf wss +- hetzelfde voor een GK met 280° nokkenas?
« Laatst bewerkt op: wo, 14 jul 2010, 06:24:23 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: webers
« Reactie #37 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 22:29:35 »
ongeveer ,maar dan zou je zelfs een 135 hoofd kunnen nemen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: webers
« Reactie #38 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 22:30:17 »
ow en bespreek wel alvast een afkick kliniek ,multicarbs werkt verslavend  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .