Auteur Topic: Motorkeuze  (gelezen 5596 keer)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Motorkeuze
« Reactie #15 Gepost op: di, 07 dec 2004, 13:13:20 »
Turbo komt er aan Serge!  -naughty-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
Motorkeuze
« Reactie #16 Gepost op: di, 07 dec 2004, 15:17:32 »
wat is het verschil tussen een ABU en een AEE blok?
hoe zit het met de motorsteun op het blok, komt deze een beetje in de richting van een poloblok?

welke kop kan ik daar dan het beste op plaatsen op dat AEE blok?
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorkeuze
« Reactie #17 Gepost op: di, 07 dec 2004, 19:21:11 »
ABU is qua bouw voor 99% gelijk aan de 'standaard' polo blokjes:
-waterpomp = distributie-riem spanrol
-verder gelijk, op hoogte van 't blok na (boring/slag van 1.6 he)
-dynamo-motorsteun kan slechts met 2 bouten vast gezet (maar dat voldoet)

AEE is qua bouw voor 90% gelijk aan de 'standaard' polo blokjes:
Andere waterpomp (vast), aparte spanrol voor de distributieriem.
Verder als ABU.

spanrol zorgt voor iets minder ruimte, maar 't past wel.

Grote verschil tussen ABU en AEE => AEE is uitgevoerd met 'hogere' zuigers (en dus kantelen de zuigers minder snel), en de AEE is uitgevoerd met holle drijfstangen (olie-kanaaltjes) en daarmee worden de zuigers vanaf onderen gekoelt.

Binnenwerk van een AEE in een ABU blok is dus de mooiste combinatie (voor miere(n)neukers zoals ik), maar anders is een AEE de meest logische keuze.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorkeuze
« Reactie #18 Gepost op: di, 07 dec 2004, 19:24:22 »
en je zit niet dat je o-ring gaat lekken na spannen dis riem om,dat de aee een aparte spanrol heeft (steek 13 en inbus 6)
en de riem blijft constanter onder spanning met spanrol
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
Motorkeuze
« Reactie #19 Gepost op: di, 07 dec 2004, 20:02:35 »
ah zo, weer wat bijgeleerd.

en dan nog een goede kop erop zeker, wat kan ik hier best mee doen, 1 van een 1.3 of beter groter.
welk type is het meeste geschikt hier voor ( moet wel bewerkt worden en met nokkenas enz)
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorkeuze
« Reactie #20 Gepost op: di, 07 dec 2004, 20:12:44 »
de ervaring leert dat mechanische kopjes beter tegen toeren kunnen .gezien de motor ook een verbrandingsruimte in de kop heeft ,adviseer ik een hh kop of hb kop met 34mm inlaat kleppen .de kop moet dan wel bewerkt worden eventueel is het raadzaam om de kleppen te vervangen door grotere exemplaren lees 36mm inlaat en 30mm uitlaat .klepveren plaatsen van golf gti mk2 8v .een 286 nokkenas (zodat het toeren gebied niet te hoog wordt  ivm met max technisch toeren van de zuigers).hierop of een setje 40er webers of 36mm keihin carbs .
spaghetty spruitstuk 4-2-1 met uitlaatsysteem van 55mm doorlaat uitwenig is afdoende ,nokkenas pouly moet dan ook gemaakt worden aangezien de vertanding van mechanisch naar hydrau grof naar fijn is en de bevestiging op de nokker verschilt (oftewel maak van 2 pulies  1 pouly )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
Motorkeuze
« Reactie #21 Gepost op: di, 07 dec 2004, 20:37:19 »
serge en jaap, toch alvast bedankt he

wat zou die kombinatie ongeveer opleveren van pk's en koppel?

45-er webers, zijn deze te groot dan?
zou ik nog veel winnen met carbu's van een moto?
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorkeuze
« Reactie #22 Gepost op: di, 07 dec 2004, 21:06:13 »
45ers zijn te groot .40er webers zijn groot zat (venturi is bepalend )met v34mm venturi
reken op een vermogen van 160 tot 175 pk
motorfiets carbs reageren betr aan het gas als webers en zoals eerder uitgelegd verdelen het mengsel beter
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
Motorkeuze
« Reactie #23 Gepost op: di, 07 dec 2004, 21:34:02 »
dat is niet slecht. dan de goede boite erop en eventueel het vliegwiel bewerken, een race koppeling erin en dan zal dat wel vliegen zeker

als ik carbu's neem van een motor, welke moet ik dan gebruiken?
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorkeuze
« Reactie #24 Gepost op: di, 07 dec 2004, 21:54:31 »
36mm keihin carbs van cbr 900 0f 1000 van na 95
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FastFons

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://www.calamitas.be
Motorkeuze
« Reactie #25 Gepost op: di, 07 dec 2004, 22:18:18 »
Is een hb kop beter dan een mh kop voor op een Aee blok (zoals je in mijn topic zei)? Ik heb namelijk nog een hb motor liggen, dan hoef ik niet meer op zoek te gaan naar een kop.
Heb ook nog 2 GL motoren liggen maar die kop is niet zo geschikt zeker?

FF
calamitas R&S team - www.calamitas.be

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorkeuze
« Reactie #26 Gepost op: di, 07 dec 2004, 22:31:40 »
GL kop = zonder verbrandingsruimte in de kop
(is verder gelijk aan GK en HK kop, alleen de nokkenas verschilt)

HB is met verbrandingsruimte (en die heb je nodig).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Motorkeuze
« Reactie #27 Gepost op: di, 07 dec 2004, 23:09:07 »
Grote verschil tussen ABU en AEE => AEE is uitgevoerd met 'hogere' zuigers (en dus kantelen de zuigers minder snel), en de AEE is uitgevoerd met holle drijfstangen (olie-kanaaltjes) en daarmee worden de zuigers vanaf onderen gekoelt.

Binnenwerk van een AEE in een ABU blok is dus de mooiste combinatie (voor miere(n)neukers zoals ik), maar anders is een AEE de meest logische keuze.

Iemand bekend of de AEA ook dezelfde holle drijfstangen heeft als de AEE?

Volgens mij is de AEA hetzelfde als de AEE, alleen dan voor een golf versnellingsbak.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Motorkeuze
« Reactie #28 Gepost op: di, 07 dec 2004, 23:21:47 »
36mm keihin carbs van cbr 900 0f 1000 van na 95

cbr900 is 38 mm (helemaal niet erg -naughty- )
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Motorkeuze
« Reactie #29 Gepost op: di, 07 dec 2004, 23:30:18 »
AEA, ABU en AEE hebben allemaal dezelfde drijfstangen volgens Edgar..

AEE/AEA, dezelfde zuigers, ABU heeft andere...

Ook handige info: Kolbenschmidt