Auteur Topic: Motorkeuze  (gelezen 5594 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorkeuze
« Reactie #60 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 07:13:44 »
zijn gelijk ,maar dat is al vaker gezegd . en aangezien men hier toch te lui is om de zoekfunctie te gebruiken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Motorkeuze
« Reactie #61 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 09:26:51 »
zijn gelijk ,maar dat is al vaker gezegd . en aangezien men hier toch te lui is om de zoekfunctie te gebruiken

OF niet weten hoe ze die moeten gebruiken; Welke termen en de topic's zelf zijn soms wat 'lang' om te doorzoeken.
Zoektip: Wil je de HELE site doorzoeken, ga dan eerst terug naar de startpagina, anders zoek je ALLEEN in die sectie waar je aan het lezen bent!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Motorkeuze
« Reactie #62 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 09:43:28 »
OF niet weten hoe ze die moeten gebruiken; Welke termen en de topic's zelf zijn soms wat 'lang' om te doorzoeken.
Zoektip: Wil je de HELE site doorzoeken, ga dan eerst terug naar de startpagina, anders zoek je ALLEEN in die sectie waar je aan het lezen bent!

 -wtf-  Shoot. dat wist ik niet eens.
Vraag me af hoe vaak ik dat over het hoofd heb gezien  -dunno-
Moet zeggen dat ik wel meer en meer via de toets 'zoeken' doe zodat je ook kunt selecteren in welke topics je specifiek zoekt.
Maakt het zoeken ook een stuk zuiverder (zo zonder alle off-topic en verkoopverhaaltjes)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Motorkeuze
« Reactie #63 Gepost op: za, 04 apr 2009, 17:19:57 »
zijn gelijk ,maar dat is al vaker gezegd . en aangezien men hier toch te lui is om de zoekfunctie te gebruiken

Heb de zoek functie al gebruikt maar kon toen niks vinden, ik lees ook nu pas de antwoorden. Heb ik zeker elke keer deze topic gemist. Maar ik heb de kop van de AEE gezien vandaag. De gaten zijn niet rond, er zit een extra inkeping in voor een injector.

Ik ga even een inlaatpakking voor een ABU bestellen en houdt deze er even voor.

Maar als Serge al zegt dat het past dan kan ik het blok gelijk kopen.
« Laatst bewerkt op: za, 04 apr 2009, 17:24:33 door Jorp »
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Motorkeuze
« Reactie #64 Gepost op: ma, 13 apr 2009, 19:11:00 »
Tsja nu moet ik wel, golf 3 met ABU heeft het vandaag begeven, ik ga als het allemaal mee zit morgen de AEE ophalen en in de ABU golf zetten.

De ABU ratelde al een geruime tijd bij vermogen vragen (optrekken en versnellen). Vandaag "tokt" de motor echt en valt uit. Klinkt als een drijfstanglager of een stukke/versleten zuiger.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorkeuze
« Reactie #65 Gepost op: ma, 13 apr 2009, 20:17:13 »
Auw.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Motorkeuze
« Reactie #66 Gepost op: do, 16 apr 2009, 19:35:38 »
Ik heb een 1.6 AEE uit een cordoba gekocht, nu kom ik er achter dat sommige dingen iets anders zijn:

Thermostaathuis anders van vorm en zit met 4 boutjes vast. (zie foto) Ik zal ook andere slangen nodig hebben.
Geen gele oliedruk sensor, er zit wel een 2 aderige sensor net onder de koelpijp achter op onderblok. (klopsensor?)
Koelpijp onder inlaat zit bij de waterpomp er in geschoven en vervolgens vast geklikt aan thermostaathuis.

Als ik er uit ben hoe het allemaal werkt zal ik even een aparte topic aanmaken met foto's.
Verschil ABU en AEE
Derby 1F 1981 in aanbouw.