Auteur Topic: Wie is polocoupégenesis?  (gelezen 956 keer)

Offline polocoupégenesis

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Maarten Maurits
Wie is polocoupégenesis?
« Gepost op: zo, 29 aug 2010, 21:36:26 »
Goedenavond dames en heren,

hierbij stel ik m ff voor: mijn naam is maarten maurits, woon in wierden (in het mooie twenteland) en ben sinds 2 weken in bezit van een VW Polo 2f coupé van 01/93, het is een 1.3 aav motor met 5 bak, km. stand 200.000 origineel met nap. Het virus mbt (oude Volkswagens) is bij ons thuis diep geworteld, want we zijn ook nog in bezit van een VW Passat 35i 1.8i limousine van 1993. Puur uit hobby oogpunt vindt ik het super om aan oudere (lees simpele) auto's te sleutelen waarvan het onderhoud nog op fatsoenlijke wijze zelf uitgevoerd kan worden. De Polo is voor m vriendin. Ik heb het geluk dat ik zelf als bedrijfswagenverkoper bij een Volkswagen dealer werkzaam ben, en dus fijne sleutelmogelijkheden heb. Afgelopen zaterdag maar direct een aantal kleine mankementen verholpen, zoals:

- accubak roest (niet verrot!!), goed roestvrij gemaakt, ontroest, meerdere lagen gegrond en afgelakt.
- idem minimaal roestpuntje rechtsonder bij wielkast (voorkomen is beter als genezen)
- carterpanpakking vervangen (lekte olie), beste klus!! (oliefilter + olie nieuw uiteraard)
- carterontluchting schoongeblazen
- thermostaat koelvloeistof vervangen
- alle wielkasen van zand ondaan (ongeveer 3 kruiwagens vol!!) -nana-

maar rest me nog 1 (klein?) probleem, de auto rijdt superstrak loopt perfect, reageert zeer alert op gaspedaal, etc, etc. Alleen bij warme motor, lees dat de koelvloeistof bedrijfstemp. heeft bereikt, draait de auto stationar onregelmatig. Niet dat het stat. toerental te laag is, maar loopt onregelmatig, hij ploft ook in de uitlaat (slaat niet af). Hij zuigt nergens valse lucht aan, dit heb ik al gecheckt, de carterontluchting functioneert ook correct. Heb zelf het vermoeden dat het de stappenmotor is. Als ik luchtfilterhuis demonteer en laat de motor draaien, en geef ik bij gasklephuis gas, dan sproeit de injector, etc correct alleen als de gashandel waar de gaskabel aan vast zit het nokje van de stationairregelaar raakt en dus iets indrukt (inveert) dan begint het onregelmatige lopen van de motor. Qua geluid lijkt het dan als of er lucht door een vernauwing wordt gedrukt. Heeft iemand enig idee. Het kan volgens mij niet de lambda sonde zijn, of heeft iemand andere ervaringen.

alvast bedankt.

zal zsm een how t maken van de uitgevoerde werkzaamheden. -sturen-
« Laatst bewerkt op: za, 17 sep 2011, 14:52:17 door Jaap »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: ff voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: zo, 29 aug 2010, 21:38:14 »
 -welkom-

enne  -foto-

how to's zijn natuurlijk altijd welkom  -thumbsup-

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: ff voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: zo, 29 aug 2010, 21:41:49 »
Welkom!

Alleen voor stellen doen we in een ander topic
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: ff voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: zo, 29 aug 2010, 21:59:05 »
Welkom. :)

We want  -foto-

En een mod zal dit topic wel verplaatsen denk ik. ;)
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: ff voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: zo, 29 aug 2010, 22:07:02 »
 -welkom-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: ff voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: ma, 30 aug 2010, 17:36:41 »
 -welkom- -foto-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2