Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138367 keer)

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #150 Gepost op: za, 30 aug 2008, 14:17:06 »
true dat zou kunnen. Zat ook te denken aan van die scootertuning sites, of zouden dat andere keihin sproeiers zijn?

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #151 Gepost op: za, 30 aug 2008, 20:10:43 »
er zijn wel veele soorten/maten sproeiers van keihin misschien heb je er geluk mee maar denk het niet.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #152 Gepost op: zo, 31 aug 2008, 13:59:36 »
een gewone motorzaak zou die toch moeten kunnen leveren, of heb ik het helemaal verkeerd -gert-
Polo II coupé GK-CBR

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #153 Gepost op: zo, 31 aug 2008, 16:55:47 »
anders krijgt je kachel radiateur niet afdoende water om voldoende te verwarmen

heb geen vernauwing en toch wil de kachel echt op standje 'zweet op het voorhoofd'.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #154 Gepost op: zo, 31 aug 2008, 16:56:22 »
een gewone motorzaak zou die toch moeten kunnen leveren, of heb ik het helemaal verkeerd -gert-

nou, nee.. Dat heb je goed!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #155 Gepost op: zo, 31 aug 2008, 22:29:31 »
heb geen vernauwing en toch wil de kachel echt op standje 'zweet op het voorhoofd'.
zomers wel ja  -gert- -hug- :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #156 Gepost op: zo, 31 aug 2008, 22:33:12 »
vandaag zelfs zonder kachel :D :D

(Ontopic, ook in de winter heb ik er geen last van..)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #157 Gepost op: zo, 31 aug 2008, 22:36:00 »
met een restrictie doet ie het beter de kachel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #158 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 17:09:52 »
heb net de sproeiers eruit gehaald en anderen erin gezet. Er zaten 2x 170 aan de buitenkant en aan de binnenkant 2x 190. Vreemde maten lijkt me zo. Heb nu 4x 160 erin maar krijg hem maar niet aan.

Heb de gaskleppen gelijk gezet op zicht en met een boortje er tussen (passen of alle gelijk staan). Ik start op aanraden van de kerel van de motorzaak zonder het gas aan te raken maar met shoke open. Hij pakt steeds 1 cilinder even een klap en dan weer niet, soms slaat hij bijna aan en hoor je dat minimaal 2 cilinders ontbranding hebben maar dan houdt het weer op.

Ik snap echt niet meer wat het kan zijn, Serge nog tips? Heb trouwens ook de gaskleppen echt nagenoeg dicht afgesteld op aanraden van die motordealer waar de sproeiers vandaan komen. De stationair sproeier is 38.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #159 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 17:18:45 »
stationair is wel klein, die zijn bij mij 54.

Grotere sproeiers op motoren met (meer ) vermogen worden vaker gemonteerd op de binnenste cilinders, omdat deze heter blijven (buitenste cilinders hebben meer koeloppervlak). 170vs 190 is dan wel weer een heel groot verschil.

Ik moest zelf altijd starten met tegelijker tijd een pufje gasgeven. Met dit weer hoef je geen choke te gebruiken, dat moet makkelijk zonder kunnen.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #160 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 17:50:15 »
Dat die sproeiers ongelijk zijn vanwege koeling kan idd maar dit scheelt wel heel veel ja. Zou het kunnen dat die stationair sproeiers het probleem zijn? Dan zou wat gas geven toch moeten helpen zou je zeggen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #161 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 18:08:05 »
bij een auto motor moeten de sproeiers gelijk zijn . en idd starten met een pufje gas
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #162 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 18:28:57 »
Heb echt geen idee meer wat het probleem kan zijn. Startspray erin om een handje te helpen zorgt voor een paar klappen meer maar hij pakt het niet op.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #163 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 18:41:59 »
ontsteking wel op tijd ? dis op tijd ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #164 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 19:27:02 »
vraagje over de ontluchting, zit deze bij een motor gewoon aangesloten op de open lucht? of retour naar tank? heb geprobeert het uit te zoeken bij de motor v/d buurman maar tis allemaal zo compact :)
wil het eerst met de orginele pomp proberen met T stuk naar retour, maar dan zit ik nog met m'n ontluchting v/d carbs

neem aan dat nummers op naalden het type is en niet de vorm/diameter?
ik zag dat er 520 in mijn cvk's zitten, zou wel erg extreem zijn vergeleken met die 160 :D
« Laatst bewerkt op: ma, 01 sep 2008, 19:28:53 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen