Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138497 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #165 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 20:37:02 »
die 160 ging over de sproeiers, dat is wel de maatvoering.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #166 Gepost op: di, 02 sep 2008, 10:14:59 »
Goed, ging gisteravond na het eten weer een poging wagen. Choke uit, tikje gas, VROEM! Nog een leuk stukje mee gereden maar mist kracht bovenin en moet hoognodig gesynchroniseerd worden :)

Maargoed, dit heb ik eerder gehad, hoop dat hij vandaag weer start.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #167 Gepost op: di, 02 sep 2008, 10:19:26 »
Goed, ging gisteravond na het eten weer een poging wagen. Choke uit, tikje gas, VROEM! Nog een leuk stukje mee gereden maar mist kracht bovenin en moet hoognodig gesynchroniseerd worden :)

Maargoed, dit heb ik eerder gehad, hoop dat hij vandaag weer start.

super!

kracht bovenin missen zal wel een gevalletje naaldafstelling zijn. Je voelt duidelijk dat de motor inhoudt bij hogere toerentallen? (zeg 4500+)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #168 Gepost op: di, 02 sep 2008, 10:26:56 »
begin maar eens met 2 ringetjes m3
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #169 Gepost op: di, 02 sep 2008, 10:59:17 »
Top, ga vandaag nog wel ff wat uitproberen. Heb nu eindelijk gevonden wat de slechte start veroorzaakte. Schijnbaar een slechte plus op de bobine. Heb nu tijdelijk eventjes een draad direct vanaf de accuplus erop geknald en hij starte meteen. Zonder die draad, no go! Bedankt voor de hulp iig. Als hij helemaal goed loopt zal ik snel eens wat geluid posten :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #170 Gepost op: di, 02 sep 2008, 11:50:33 »
wordt wel eens tijd ja -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #171 Gepost op: di, 02 sep 2008, 11:58:51 »
Ik ging er vanuit dat jullie me zo ook wel hoorden... wat een VET geluid zeg :) Krijg er geen genoeg van... heb al een mooi tunneltje gevonden om het gas open te trekken -wanker-

Het probleem zit in het contactslot trouwens, Dennis weet daar geloof ik alles van :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #172 Gepost op: di, 02 sep 2008, 12:01:13 »
contactblokje.. Ja, die gaat vaker kapot.


voel je ook verschil met de originele GL setup :P -naughty-

Leuk he, die herrie. Moet je eens in Groningen vanaf het zuiderdiep richting de Vismarkt rijden en in die slinger flink op het gas gaan.. Iedereen gaat tegen de muur staan en kijkt angstig om zich heen. -wtf- -sturen-

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #173 Gepost op: di, 02 sep 2008, 12:18:04 »
Ik ging er vanuit dat jullie me zo ook wel hoorden... wat een VET geluid zeg :) Krijg er geen genoeg van... heb al een mooi tunneltje gevonden om het gas open te trekken -wanker-

Het probleem zit in het contactslot trouwens, Dennis weet daar geloof ik alles van :)

kwestie van contact blokje vervangen ,allenig is deze voor de polo 2 niet meer verkrijgbaar .dus ff de sloop op of je rukt hem met een stukje kabel uit een golf 3 of polo 2 f en dan als nog een nieuw contact blokje ..

maar goed we hebben weer een vierling verslaafde  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #174 Gepost op: di, 02 sep 2008, 12:29:32 »
een kleine tip als je lekkende carbs hebt :

er is een simpele truuk om te controleren of je vlotter naalden werken :

demonteer de carbs geheel los (dus van inlaatspruitstuk af ,gaskabel en choke los en benzine leidin los )

 demonteer de vlotterkamer deksels.leg de carbs onderste boven opje schutbord afdek kap met de vlotterkamers ongeveer waterpas(ongeveer mag aangezien je ook over heuvels rijdt). sluit nu de benzine leiding aan ( de vlotters onderste boven geven de zelfde druk op de vlotter naalden als ze in benzine drijven ),doe mbv een testdraadje de + van de pomp aansluiten op de + van de acu . nu als het goed is stromen de carbs niet over (lees er komt geen benzine via de vlotternaalden naar buiten )

indien wel .de pomp stoppen ,betreffende vlotterdemeonteren en naald verwijderen ,controleer deze op indrukkingen ,zoniet schoonmaken met papieren zakdoekje , zoja vervangen ,dit geldt ook voor de vlotternaald zetel .

naalden kun je halen bij elke motofiets zaak en kosten een 40 euro per stuk (ja ook ik ging ff zitten bij het horen van die prijs voor zo'n lullig stukje metaal met rubber )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #175 Gepost op: di, 02 sep 2008, 12:43:07 »
Onderdelen van motorfietscarb's zijn best duur (tov webers enz)
Gelukkig lukt 't nog steeds om een nette set binnen te hengelen
van eBay.de onder 100 euro -ja-

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #176 Gepost op: di, 02 sep 2008, 15:21:32 »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #177 Gepost op: di, 02 sep 2008, 15:26:46 »
klinkt ouderwets bekend , nu nog goed afstellen  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #178 Gepost op: di, 02 sep 2008, 15:36:52 »
Maandagochtend--> vaccuummeters derop  -klus-

Ik weet trouwens nu al dat er HEEL snel een andere nokkenas in moet  :D

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #179 Gepost op: di, 02 sep 2008, 15:38:20 »
abd doe maar een 280,ga je van zelf gillen bij goed afgestelde carbs  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .