Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 136772 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #30 Gepost op: za, 14 jan 2006, 06:48:43 »
de snelheid waarmee de lucht langs de klep stroomt bij volgas,moet bij gasklep vol open gelijk zijn aan de snelheid in de in de venturi vandaar de simpele ezelsbrug en niet moeilijke redernatie die nu ontstaat .ilaatklep diameter =venturidiameter ,bij cv carbs dus gasklep doorlaat.bij webers dus de venturi .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #31 Gepost op: za, 14 jan 2006, 06:53:35 »
oftewel als je 40mm cv carbs op een 36mm klep zet ,wordt de stroming in de carb langzamer (nokkenas bepaalt hier de duur van de stroming ,cylinderinhoud de hoeveelheid ,hoe langer de duur hoe hoger je toeren ,hoe hoger je pk ,max effectieve lift is 10,9 mm,10,75 exact)
« Laatst bewerkt op: vr, 15 mei 2009, 20:20:32 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #32 Gepost op: za, 14 jan 2006, 09:05:02 »

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #33 Gepost op: za, 14 jan 2006, 09:39:43 »
Via onderdelenlijn heb ik ook al 5 reacties gekregen van motorfiets demontagebedrijven 1 van 75, 2 van 150, 175 en 200.
Die op ebay had ik ook al zien staan, tnxz serge! Kop heb je al eens voor mij bewerkt (NZ). Nu alleen nog een inlaat.

Maar als ik het dus goed begrijp is er geen onderling verschil tussen de verschillende CBR600 carburateurs.



Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #34 Gepost op: za, 14 jan 2006, 12:45:59 »
die kop van je nz zal ik de inlaat ff pas moeten maken naar de inlaat van de carbs ,doen we onder de noemer is al betaald .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #35 Gepost op: za, 14 jan 2006, 14:12:51 »
-love-  -thumbsup-

Ik heb nou al aardig wat plannen gehad eerst G40 toen webers toen 3f injectie en nu weer carbs.
Is dit nou een goed begin om het nou eindelijk eens te gaan snappen? Deze carbs lijken mij een stuk makkelijker omdat er veel minder dingetjes aanzitten dan een injectie en de pierburg carbs met half vacuum sturing!



Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #36 Gepost op: za, 14 jan 2006, 18:23:07 »
dat is rij nu al een tijdje met ze .en nastellen ,was dah?
problemen met co ,echt nie een katalysator met injectie kan zelfs vuiler lopen



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #37 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 12:33:24 »
Motorfiets-carburateurs  -love-  meer woorden heb ik niet nodige  oja  en een vleugje serge  -hug-
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline thijs

  • 10/08/1978 - 12/03/2008 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
  • Thijs de Wit
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #38 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 18:10:43 »
heb ook en vraagje wat betreft motorfiets carburateurs.
Krijg je problemen met een koude start (-10 ofzo) aan gezien je normaal een verwarming in je inlaat hebt en die dus komt te vervallen met cv-carbs???
Zit namelijk te denken om toch te gaan kijken of ik een pktje of 75 kan kweken uit mijn aau"tje door middel van carbs en een leuk nokkenasje.
wat is jullie mening daarover?
mogelijk of verspilde moeite?
'91 polo2 daily drivert
'92 polo2f project van aau naar gk

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #39 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 18:43:42 »
zegt het genoeg als ik er dagelijks mee rijdt -sturen-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline thijs

  • 10/08/1978 - 12/03/2008 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
  • Thijs de Wit
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #40 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 18:49:53 »
okee dan is de koude start dus geen probleem das fijn om te weten.
en serge wat is jouw mening over het aau blokje toen ik hem open had zag ik dat de kleppen en de kanalen in de kop niet zo heel erg klein zijn maar het inlaatspruitstuk en het gasklephuis wel.
'91 polo2 daily drivert
'92 polo2f project van aau naar gk

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #41 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 18:57:25 »
aau laten gillen voor vermogen is een optie
wordt dan wel :carbs ,inlaat ,kopbewerking,en een 280 nokkenas ,spaghetty spruitstuk ,dan zal ie best vooruit willen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline thijs

  • 10/08/1978 - 12/03/2008 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
  • Thijs de Wit
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #42 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 20:04:44 »
okee dat was ook idd het plan ja.
Fijn om te horen dat wat ik in gedachten had ook idd uitvoerbaar is -thumbsup-
En dat die dan gaat gillen...... -love-
een aau moet theoretisch toch ook beter hoge toeren kunnen draaien in verband met zijn kortere slag of maakt dat niet zo heel veel uit?



'91 polo2 daily drivert
'92 polo2f project van aau naar gk

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #43 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 21:07:34 »
klopt volledig,maar met een 280 is ie wel rap zat en nog rijdbaar ook
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline thijs

  • 10/08/1978 - 12/03/2008 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
  • Thijs de Wit
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #44 Gepost op: do, 02 feb 2006, 17:36:02 »
Das mooi om te horen!
maar heb ik nog 1 vraagje welke maat carbs mzou het beste zijn voor de aau?
'91 polo2 daily drivert
'92 polo2f project van aau naar gk