Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 40588 keer)

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #60 Gepost op: di, 28 feb 2006, 13:33:26 »
ik heb ook ff een vraagje
ik heb nu een hk motor
kan ik deze gebruiken voor motorcarbs
zoja welke type en maat en van een?
of kan ik beter een ander blok of kop halen
zoja welke en welke carbs moet ik hier dan voor hebben

en is er mischien een boodschappenlijstje oid zodat ik eerst alle spullen van te voren kan halen
zodat ik later niet voor verassingen kom
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #61 Gepost op: di, 28 feb 2006, 17:13:50 »
zoekfunctie!

motorfietscarbs kunnen op elke motor, je moet toch aanpassingen/zelfbouw doen voordat het past.

Volgens mij staan bijna alle antwoorden op je vraag in dit topic of oudere topics



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.015
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #62 Gepost op: di, 28 feb 2006, 19:05:49 »
en is er mischien een boodschappenlijstje oid zodat ik eerst alle spullen van te voren kan halen
zodat ik later niet voor verassingen kom

Als je niet voor verrassingen wilt komen te staan..

....niet aan beginnen.


De weg ernaar toe is redelijk bekend. D'r staan nog geen ANWB borden, maar als je een beetje rond kijkt, zie je duidelijk de sporen van je voorganger.

Probleem is: Mocht je onderweg een hindernis tegenkomen, dan kan t best lang duren voor d'r iemand langs komt om je te helpen. Meestal zal je zelf een oplossing moeten verzinnen, of goed moeten kijken of er langs t pad ergens aanwijzingen zijn te vinden.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #63 Gepost op: di, 28 feb 2006, 19:19:43 »
ok dan zal ik eens rondkijken wat ik zoal nodig heb kwa pompjes slangetjes ed
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.509
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #64 Gepost op: di, 29 aug 2006, 21:30:34 »
Even een vraagje, ik was vanavond een schetsje aan het maken, om te bekijken hoe het inlaatspruitstuk er uit moet gaan zien. Toen kwam ik erachter dat mijn cbr600 carburateurs geen 36mm zijn zoals ik gedacht had, maar 34 mm. Gaat dit problemen opleveren of maakt dit niet uit voor m'n 13000 blokje?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #65 Gepost op: di, 29 aug 2006, 22:36:14 »
Het HK blokkie in m'n 1F draait ook op 34ers.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.509
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #66 Gepost op: di, 29 aug 2006, 22:57:24 »
Pff gelukkig ik kan gewoon door gaan, bedankt -prut- .
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.184
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #67 Gepost op: wo, 09 mei 2007, 16:03:17 »
Zou iemand met cbr600-carbs een paar dingen voor mij kunnen/willen nameten?
Ik wil graag de diameters weten van de inlaten/kelken, en de hartafstand van inlaat/kelk tot inlaat/kelk.
Much obliged 4 the trouble!  -hug-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #68 Gepost op: wo, 09 mei 2007, 20:13:55 »
polo kop is 82 tot elk kanaal .
zou zeggen werp een blik onder mijn kap en neem een schuifmaat mee op de meeting
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.184
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #69 Gepost op: wo, 09 mei 2007, 20:35:24 »
polo kop is 82 tot elk kanaal .
zou zeggen werp een blik onder mijn kap en neem een schuifmaat mee op de meeting

Dank! Dat is 82 hart-hart voor de Polo-kop, maar gezien de verspringende inlaatkanalen bij deze en gene vermoed ik andere hart-afstanden bij de carbs?
Denk overigens dat ik geen 86-mobiel gereed heb vr de komende meeting... Maar als het in het zuiden is kom ik wel met de air-ride! -gert- Heb in ieder geval wel zin om tips & suggesties op te doen, en eindelijk eens wat gezichten te ontdekken (buiten dan die chagrijnige tronie van de 'Ring'-individualist :D )!

Edit: de vraag komt overigens voort uit het feit dat ik een luchtfilterkast op het oog heb met specifieke maten...



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #70 Gepost op: wo, 09 mei 2007, 22:00:29 »
een kast voor webers krijg je niet op cbr's
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline steviebrown

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #71 Gepost op: do, 17 mei 2007, 00:16:04 »
Huh? nou volg ik het niet meer , ik meen gelezen te hebben dat je een orginele mh ontsekeing beter kan vervangen door een mechanische (voor motorfiets-carb-projecten).
In dit topic lees ik het tegenovergestelde..
Wanneer bepaal je welke ontsteking te gebruiken?
Na veel afkijken van "jullie" rijdt ik ruim een jaar met een gg op keihins,  maar ik heb nu een mh motortje gekregen, en ben vanplan om hier lekker op voort te borduren.
Welke ontsteking zal IK moeten gaan gebruiken?
Niets ingevuld...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.015
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #72 Gepost op: do, 17 mei 2007, 07:51:13 »
Een GG is een sleeptuimelaar kopje toch?
Daar past t beste een sleeptuimelaar ontsteking op :)
Nadeel van sleeptuimelaarkopjes is de ontsteking: deze is meestal met onderhoudsgevoelige contactpuntjes uitgevoerd (alhoewel ik daar persoonlijk niet zo'n last van heb)

Een MH (en HZ) heeft een vrij simpele transistor ontsteking, zonder computer, zonder toerenbegrenzer. Dit type ontsteking is dan ook prima te gebruiken voor een hydro-kop met motorfiets carbs.

Met andere woorden: wat voor een motorfiets carbs een handige ontsteking is, is een ontsteking die:

- 1 - past op de kop :)

- 2 - is uitgevoerd zonder computer (digifant/digijet)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #73 Gepost op: do, 17 mei 2007, 09:00:43 »
en als het niet past ,maak je het pas .ook al vaker gedaan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #74 Gepost op: do, 17 mei 2007, 14:42:39 »
ik ben bij het demonteren van me polo met mh onder de paravan een onstekings module gevonden (dus een computer).

ik neem aan (ook ter verduidelijking naar andere) dat je met dat computer verhaal, de computers bedoelt die onsteking en injectie samen gevoegd hebben. dus inderdaat digifant en digijet en alle 2f computers!!

gr maikel.
verloofd op 11-9-2011 trouwen op 13-03-2013