Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138480 keer)

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #780 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 23:21:38 »
Ik rijd ook met open kelken. Puur om t feit dat het teveel werk is om een goed filter te maken. Dit komt door de functie van de kelken zelf, door vorm en lengte bepalen deze de airflow. Zomaar een filter kan leiden tot vermogensverlies.

De tweede reden is dat ik toch een oud onderblok heb, het lichte vuil kan niets meer beschadigen. Oke zuig je een haffel zand aan dan is het over, maar die gok neem ik.

Ik zeg dat alleen omdat niet iedereen met open kelken een idioot is ;)
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #781 Gepost op: do, 26 sep 2013, 06:48:42 »
Ik zeg ook niet dat jij gek bent, maar ik heb dan waarschijnlijk iets meer tijd en geld in het blok gestoken -thumbsup-
Dus ik wil geen risico nemen. En de truc is dat er een stukje ruimte boven de kelken moet houden zodat rondom de kelk lucht aangezogen kan worden, en de lucht net boven de rand van de kelk al een vortex kan worden -thumbsup-
Maar zonder kelken gaat vaak ook lang goed!
'83 GT, das macht spaß!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #782 Gepost op: do, 26 sep 2013, 06:49:23 »
Ik rij ook nog steeds met open kelken.
Maar volgens mij heb je meer aan een filterbox van een motorfiets zelf.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #783 Gepost op: do, 26 sep 2013, 06:58:16 »
pipercross levert een universele set met voetplaat welke je pas kunt maken . deze is ideaal .
Ik heb altijd zonder greden .1x met en dat zorgde dus wel voor verlies in vermogen .Ik had het oppervlak te klein .Tevens ging er wat geluid verloren (het is in mijn ogen zonde , net alsof je bij een vrouw een kussen op de kop drukt terwijl ze klaarkomt )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #784 Gepost op: do, 26 sep 2013, 06:59:25 »
Die heb ik ook liggen, maar die is volgens mij veel te groot, en Serge gaf aan dat hij zelf ook aan het proberen is geweest, en dat ie daar zo door werd geknepen dat het niet meer normaal wilde lopen...
'83 GT, das macht spaß!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #785 Gepost op: do, 26 sep 2013, 09:00:33 »
1x Pipercross broodje met blinde plaat: zelf gaten maken en 't past harstikke mooi.
Ze hebben 2 maten hierin: je mot de kleinste hebben.
Met en zonder filter gereden als test => ik kan geen verschil merken, dus ikke blij -naughty-
(de rollenbankafstel-meneer zei ook dat deze amper vermogen tegenhouden)

1x open kelken: bovenstaand is best prijzig, dempt toch wat geluid en gelukkig zitten
de carb's bij ons aan de achterkant: steentjes pakken is haast onmogelijk.
Tuurlijk zuig je wel wat vuil aan, heb je extra slijtage => neem ik voor lief.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #786 Gepost op: do, 26 sep 2013, 11:56:05 »
Precies,als de Carbs aan de voorkant hadden gezeten;dan was ik ook met filters gaan rijden.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #787 Gepost op: do, 26 sep 2013, 17:10:36 »
Ik ben het ook met allemaal eens, en ieder zijn eigen mening.
Alleen rij ik er straks geregeld mee, meer als de meeste, en ik wil graag een filter maken.
Zelfde principe als zo'n pipercross, alleen dan eigen fabricage.
Dus zoek ik nog steeds naar een antwoord op mijn vraag, of iemand weet waar ik een mooi vel van dat filterschuim vandaan kan halen -dunno- -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #788 Gepost op: do, 26 sep 2013, 18:48:21 »
biesheuvel,bcc, dutch power trading  en consorten .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #789 Gepost op: do, 26 sep 2013, 19:07:44 »
Yep, of de firma Kippengaas & Damespantys & Zn...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #790 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 22:19:23 »
Wie kan mij hiermee helpen?
Heb de remluchtsproeiers dicht gemaakt, zoals te zien is op de onderstaande foto's, maar je kunt zien dat het sproeiertje rechts ernaast bij de ene carburateur anders is als bij de ander. (Detail, bij de buitenste carbs zijn ze zoals de linkse op de foto, en de rechtse waar je het net van kan zien is 1 van de binnenste carburateurs)
Wie weet wat dit is, waarom dit verschilt, en of en hoe dit kwaad kan?


« Laatst bewerkt op: vr, 04 okt 2013, 23:08:36 door Robert van den Berg »
'83 GT, das macht spaß!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #791 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 23:05:10 »
Welke foto?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #792 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 23:08:59 »
Sorry! Aangepast -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #793 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 23:12:36 »
Misschien de sproeiers veranderen bij die 2e linkse carb  -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #794 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 23:15:31 »
Ook al aan zitten denken, maar geen idee wat ze zijn etc.
Best wel tijd besteed aan zoeken naar een duidelijke exploded vieuw of uitleg, maar niets gevonden.
Dus heb eerlijk gezegd ook geen idee waar ze voor zijn, en waarom ze verschillen...
'83 GT, das macht spaß!