Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138358 keer)

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #795 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 23:39:07 »
Hebben te maken met stationair regeling en lage toeren. Hoef je niets mee te doen.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #796 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 23:41:09 »
Oke, maar dat kan dus niet de oorzaak zijn van het wisselende niet hoog willen lopen/ 3000rpm stationair??
'83 GT, das macht spaß!

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #797 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 23:43:05 »
Zijn t honda cbr 600 carbs?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #798 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 23:43:49 »
Jep!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Paul/11-TGN-1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 229
  • Geslacht: Man
  • Paul van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #799 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 17:28:45 »
Beste,

Heb ff dit topic doorgelezen.
kon er 1,2,3 niet uit opmaken wat de beste inlaatlengte is.
Komt op een 1.4 16v afh.
en ja het schutbord mag er uit.
en ik zat te denken aan Yamaha r1 carbs uit 2001.
en de binnenkant van de inlaatbuis, zo veel mogelijk polijsten?
Word waarschijnlijk aluminium inlaat.
wil dit echt niet lukken rvs.

hoor graag wat julie zouden aanraden  -sturen-
Volvo 850 2,3 t-5 R 280pk
Polo Coupe '84 1.4 16v AFH 38mm Keihin (project)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #800 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 17:46:36 »
Niet polijsten, zorgen dat ie glad is, dus geen rare randen etc, en dan met korrel 120 of 100 opschuren van binnen.
Verbetert je brandstofvermenging -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Paul/11-TGN-1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 229
  • Geslacht: Man
  • Paul van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #801 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 18:20:35 »
Okee kijk es aan daat heb ik wat aan gaan ik regelen  :)

En me pasplaat voor op me kop zegmaar me aansluiting is ovaal maar ookweer niet ovaal.
Laat zeggen een bepaalde vorm die niet rond is.
Moet me buis dan die vorm ook niet hebben. Maak ik het rond slaat er een deel natuurlijk dood op een plat stuk blok.
Als ik dat weet kan ik aan de knutsel:)
Volvo 850 2,3 t-5 R 280pk
Polo Coupe '84 1.4 16v AFH 38mm Keihin (project)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #802 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 18:25:25 »
Ik heb voor de gk speciaal alu buis besteld, zet dit tussen een bankschroef en je hebt exact de vorm! Gewoon met beleid iets plat knijpen..
Buis is 36 inwendig. Interesse?
'83 GT, das macht spaß!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #803 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 18:51:43 »
Anders een beetje van de inlaatopening van de kop frezen zodat er geen randen/platte stukken meer zijn.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Paul/11-TGN-1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 229
  • Geslacht: Man
  • Paul van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #804 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 19:06:49 »
Hmm me carbs zijn 40, word wat dun denk ik. Geen idee eigg, heb nog nooit gedaan.

Wel alles zo glad en soepel mogelijk maken dus -klus-
Top -thumbsup-
Volvo 850 2,3 t-5 R 280pk
Polo Coupe '84 1.4 16v AFH 38mm Keihin (project)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #805 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 19:25:27 »
Geloof me, die bankschroef drukt m echt perfect in vorm. Bij mij ten minste wel  -klus-
Of ik ben gewoon zo enorm goed! -naughty-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #806 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 19:43:57 »
Vorm van 16V en GK is niet hetzelfde. 16V is meer halve bloem (klavertje 3)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Paul/11-TGN-1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 229
  • Geslacht: Man
  • Paul van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #807 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 19:47:53 »
Das inderdaad de juiste uitleg -thumbsup- het klavertje 3
Volvo 850 2,3 t-5 R 280pk
Polo Coupe '84 1.4 16v AFH 38mm Keihin (project)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #808 Gepost op: za, 22 feb 2014, 15:22:19 »
Dat bovenste puntje is omdat origineel daar je injector doorheen spuit als het goed is. Ik denk dat de meesten dat puntje gewoon weg laten en een ovale buis pakken omdat dat makkelijker is, of anders moet je een ovale buis pakken en dan een kleine diameter buis er bij en die er uitlopend bovenop lassen, dus schuin af slijpen en dan dat die er langzaamaan uit komt lopen tot de gewenste hoogte. Is wel wat meer werk, maar dan heb je echt het model van de poort.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #809 Gepost op: za, 22 feb 2014, 16:05:51 »
Uiteindelijk moet je ergens een overgang maken van rond (want carb's zijn nou eenmaal rond)
naar ovaal ivm 2 klepjes per poort.
Bij mij zijn de (stalen) runners al iets naar 't 'klavertje 3 vorm' getimmerd,
maar de overgang zit voornamelijk in de kop: zo geleidelijk mogelijk van klavertje naar ovaal.

Advies smallblock 16v => min. 40mm carb's, zeker als je h'm verder gaat tunen.
Deze carb's kun je eigenlijk niet te groot pakken: als er een setje 42mm voor een leuke prijs
op je pad komt => twijfel niet -ja-