Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138282 keer)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #825 Gepost op: di, 10 mrt 2015, 13:51:53 »
komt vast goed  :)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #826 Gepost op: di, 10 mrt 2015, 15:37:48 »
Je kan ook een licht gebogen bocht nemen.je hebt Carbs van een R1?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #827 Gepost op: wo, 11 mrt 2015, 09:36:23 »
Je kan ook een licht gebogen bocht nemen.je hebt Carbs van een R1?
nee cbr600  -thumbsup-

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #828 Gepost op: ma, 16 mrt 2015, 16:55:09 »
EMP, ik heb een orginele chokekabel liggen van een Polo 2. Deze mag je wel overnemen want ik ga er niets meer mee doen. PM maar als je intresse hebt.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #829 Gepost op: wo, 18 mrt 2015, 09:12:48 »
EMP, ik heb een orginele chokekabel liggen van een Polo 2. Deze mag je wel overnemen want ik ga er niets meer mee doen. PM maar als je intresse hebt.
mijn polo heeft al choke ik gebruik die kabel gewoon  -thumbsup-


vraagje voor de experts  :)
kan je zonder kelken rijden of is dit niet aan te raden?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #830 Gepost op: wo, 18 mrt 2015, 09:23:38 »
Kelken verbeteren de luchtstroming. Ik zou het niet doen.

Waar komt je vraag vandaan?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #831 Gepost op: wo, 18 mrt 2015, 09:27:31 »
luchtfilters gekocht maar die gaan niet over de kelken heen  -boehoe-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #832 Gepost op: do, 19 mrt 2015, 10:06:25 »
even een vraagje voor de kenners:

ik heb mijn carbs laatst eens nader bekeken.
het viel mij op dat het meest rechter gat dicht is: terwijl bij de meeste deze open is
1. waarvoor dient deze?


2. is dit de locatie van de CO2 schroef?


3. verder lees ik veel tegengestelde berichten over het afdoppen van de remluchtsproeier
is dit nu wel of niet verstandig?

4. de hoofdsproeier in het vlotterbakje is  132 is dit voldoende voor mijn 1.3?


« Laatst bewerkt op: do, 19 mrt 2015, 10:09:36 door EMP »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #833 Gepost op: do, 19 mrt 2015, 10:08:52 »
Antwoord op vraag 2: Ja
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #834 Gepost op: do, 19 mrt 2015, 10:17:58 »
1. Tbv welke sproeier deze zou kunnen zijn, weet ik zo niet, maar open of dicht verschilt per fiets.
2. Wat Luc zegt
3. Sinds ik het trucje van 't afdoppen ken, doe ik h'm toepassen.
4. Verschilt per opstelling. Met remluchtsproeier dicht is 132 in ieder geval in de buurt, goed genoeg tbv 1e start.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #835 Gepost op: do, 19 mrt 2015, 10:40:09 »
Thanks mannen  -thumbsup-
Puur uit nieuwsgierigheid
is er bekent waar deze 4 gaten voor dienen?
middelste van de 3 oprij is remlucht sproeier
maar waar dienen de andere voor?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #836 Gepost op: do, 19 mrt 2015, 10:46:32 »
Erop blazen en uitvogelen waar ze op uitkomen.
Ik nomineer beluchting tbv stationair & choke

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #837 Gepost op: do, 19 mrt 2015, 11:58:29 »
 -hug- thanks!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #838 Gepost op: di, 21 apr 2015, 10:56:44 »
Iemand ervaring met het toepassen van siliconen verloopstukken (voorbeeldklik) om motorfietscarbs te bevestigen?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #839 Gepost op: di, 21 apr 2015, 11:25:27 »
Niet met motorfietscarbs, wel met CAI bij de Range Rover. Lijkt me dat het wel zou moeten kunnen, is in ieder geval lekker stug...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!