Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 136857 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #90 Gepost op: wo, 05 sep 2007, 16:58:56 »
deez dus:
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #91 Gepost op: wo, 05 sep 2007, 18:09:16 »
Waar haal je zoiets?

Groter denken => vrachtwagens enzo

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #92 Gepost op: wo, 05 sep 2007, 19:31:00 »
Had ik bij Lasaulec gehaald als ik me niet vergis.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #93 Gepost op: wo, 05 sep 2007, 21:35:30 »
goeie tip!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #94 Gepost op: wo, 05 sep 2007, 23:51:42 »
en ori rubbers, houden ook prima, zijn er btje voor gemaakt he... :)
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #95 Gepost op: do, 06 sep 2007, 08:42:16 »
zijn ook een b'tje duur(!)
Die van een R6 (Keihin CVR) hebben geen klemaansluiting, maar zijn 1 geheel met het inlaatspruitstuk. Da past nie..

Ik heb al wel geinformeerd hoeveel een setje van deze klemmen van bijv. een CBR carb kosten, maar daar werd ik niet vrolijk van.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #96 Gepost op: do, 06 sep 2007, 12:45:43 »
Losse rubbers komen ook voorbij op ebay.de
Bij mijn 16v blijft 't prima zitten

Maar stukkie slang + goeie(!) slangenklemmen werkt ook.
(bij Thomas z'n huidige setup zit 't ook)
Wel ff carb's vastmaken met steuntjes oid,
zodat ze er niet af kunnen glijden.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #97 Gepost op: do, 06 sep 2007, 14:49:34 »
Carbs zitten vast met steuntjes aan de kop en aan de beugel waar normaal de orri inlaat op steunt.

Slang haal ik zaterdag ff bij de Lasaulec te Groningen. Hier in Delft is nergens zoiets te vinden. Vrachtwagendealers hebben of alleen kleiner (34mm) of veel te groot (45mm).

Zat al te denken om flenzen te maken voor de carbs en ook flenzen op de inlaat. Dat zit het beste vast, maar kost ook het meeste werk.
Misschien bij de volgende inlaat, deze komt toch maar met slangen vast.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #98 Gepost op: do, 06 sep 2007, 15:57:00 »
Ik had er geen enkele steun bij aan zitten btw.
De slangen zaten op de spruitstukken geklemd op de juiste lengte.
De carbs drukte ik in de slangen en tegen de inlaatbuizen aan en klemde ze dan op. Zat zo vast als een huis.
Met dat principe in gedachten had ik ook de dunwandige pijp, 5mm dikke slang (met de juiste binnendiameter) en de juiste slangklemmen bijmekaar gezocht.

Heb er dan ook nooit problemen mee gehad.




Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #99 Gepost op: do, 06 sep 2007, 16:01:35 »
heb ze nu aan een steuntje hangen, omdat ze
KUCH (met ducktape) KUCH
vastzitten... :)  Toch even testen of het werkt :P  :D

Heb de auto al wel aan de loop gehad, dus met goede slangaansluitingen moet ik er wel mee kunnen rijden.
Nu nog even een gaskabel fixen + luchtfilter monteren.

Heb een mooie filterbox op de kop getikt, die ik een klein beetje moet aanpassen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #100 Gepost op: zo, 09 sep 2007, 22:28:13 »
even oprakelen:

Ik weet dat Mark zijn carbs op zijn voormalige 1F aangesloten had met gewapende slang. Diameter 38mm geloof ik.
Ik ben alle bouwmarkten/gereedschapszaken etc. afgestruind, maar heb dit nergens kunnen vinden.

Waar haal je zoiets?

RU 58 op de loosduinsekade in Den Haag en Eriks op de Binckhorst verkoopt deze slangen.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #101 Gepost op: zo, 09 sep 2007, 22:35:34 »
Thnx voor de tip!

Heb ze vrijdag zelf gevonden

Gates Flexicord, per meter te leveren. Gewapend en bestand tegen benzinedampen!

Brezan in Delft kon er 'niet aan komen' ...

Slager automaterialen in Voorburg (Westvlietweg) kon er zo aan komen, geen probleem. Super aardige lui, geinteresseerd (wat ga je er mee doen??) en ook snel in service.

No way dat ik nog een keer naar die StinkBrezan ga. Vond ze altijd al chagerijnig.. Was de 22km fietsen (!!) wel waard.

Btw.. Polootje brult al :D  :D
Morgen maak ik even een filmpje, maar er is een steilhekkie met R6 vergaserbatterie tot leven geblazen. -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #102 Gepost op: ma, 17 sep 2007, 21:51:10 »
Ik ben ook met een CBR project bezig en ben op een paar dingen gestuit.
-Hoelang moeten de rubberen slangen zijn tussen carbs en spr stuk?
-Welke gas kabel is t gemakelijkst om te gebruiken
-Welke chokekabel en hoe bouw ik deze in mijn NZ polo in, welke  hendel. En heb ik eigelijk wel choke nodig?
- Ik heb ergens gelezen dat je de sproeiers uit moet boren tot 1.5mm. Klopt dit?
- Hoe regel ik de benzine toevoer. Extra pompje of juist een ander pompje (origineel NZ)
- Reviseren jullie de carbs altijd voor het opbouwen? En is er bij de honda dealer een pakking setje te koop?
En de laatste voor nu:
Er zit 1 of ander pikkie vast in de carb. 3 zitten er los maar 1tje zit heel vreemd vast. Hoort dit en heb ik t wel nodig?
[IMG]http://img69.imageshack.us/img69....MG]

Alvast bedankt
Gr Henri
Coupe all the way

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #103 Gepost op: ma, 17 sep 2007, 22:04:41 »
ik geloof dat de meeste vragen wel al een behandelt zijn ergens in de project topics

gr maikel

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #104 Gepost op: ma, 17 sep 2007, 22:38:20 »
Ik ben ook met een CBR project bezig en ben op een paar dingen gestuit.
1-Hoelang moeten de rubberen slangen zijn tussen carbs en spr stuk?
2-Welke gas kabel is t gemakelijkst om te gebruiken
3-Welke chokekabel en hoe bouw ik deze in mijn NZ polo in, welke  hendel. En heb ik eigelijk wel choke nodig?
4- Ik heb ergens gelezen dat je de sproeiers uit moet boren tot 1.5mm. Klopt dit?
5- Hoe regel ik de benzine toevoer. Extra pompje of juist een ander pompje (origineel NZ)
6- Reviseren jullie de carbs altijd voor het opbouwen? En is er bij de honda dealer een pakking setje te koop?
7-En de laatste voor nu:
Er zit 1 of ander pikkie vast in de carb. 3 zitten er los maar 1tje zit heel vreemd vast. Hoort dit en heb ik t wel nodig?
[IMG]http://img69.imageshack.us/img69....MG]

Alvast bedankt
Gr Henri

1. Afhankelijk of je meer koppel of meer pk wil: schutbord is je limiet
2. Prettigste ervaring heb ik met de gaskabel die van de motorfiets zelf afkomt:
vooral dat mooie bochtje bovenop de carb's is een pre
3. Chokekabel van een oudere polo met choke pakken:
vormpje voor in je dashbord zit er gewoon.
Zonder choke krijg ik me 16v niet aan de praat als ie koud is,
maar anderen lukt 't schijnbaar wel......geen idee
4. Per motorblok verschillend.....kwestie van afstellen.....
steeds verder opboren tot ie genoeg peut krijgt
5. NZ was injectie: dus brandstofpompen zijn al aanwezig:
vlak voor de carb's een restrictie-t-stukkie met retour.
Als de vlotterkamers maar genoeg gevuld worden, ook bij hoog toerental dan is 't goed
(bij teveel druk stromen de carb's over)
6. Tot nu toe heb ik redelijk nette schone carb's aangeschaft:
geen reden tot schoonmaken of reviseren.
Revisie-setjes zullen vast knetterduur zijn, net zoals andere sproeiers en naalden.
(in tegenstelling tot bijv webers: das nog wel betaalbaar)
7. Die zijn voor de choke: op de foto mis ik de rail die alle 4
de 'pikjes' met mekaar verbind.
Hoop voor je dat die ene wel weer dicht kan....op de 1 of andere manier ff gangbaar maken