Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 136845 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #15 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 16:10:31 »
Is 40mm niet te voor op 1300?

Jan/Serge zou 1 van jullie het verhaal nog 1 keer willen uitleggen met de mm maten voor een motorblok? Of is het echt het aantal mm moet gelijk zijn aan de inlaatklep?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #16 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 16:14:31 »
Deze bijvoorbeeld op ebay:

Der Vergaser stammt von einer Honda CBR 600 Baujahr 1995 (PC 31). Diese Maschine stand kurz nach dem Neukauf ca. 3 Jahre in der Garage und dadurch ist der Vergaser wahrscheinlich verharzt. Der Vergaser muß mit hoher Wahrscheinlichkeit per Ultraschallbad gereinigt werden!

Achtet auch auf meine anderen Auktionen, ich habe dort z. B. noch eine Reparaturanleitung für die Honda CBR 600!

Viel Spaß beim Bieten!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #17 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 17:30:47 »
waarom in duitsland kijken ff invullen wat je zoekt en de reacties komen je om de oren vliegen van aanbieders

 onderdelen



Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #18 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 18:42:21 »
meer info geef ik niet weg ,anders gooi ik mijn eigen handel weg
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #19 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 18:59:04 »
In dat geval in je eigen straatje:
Wat zou je kwijt zijn als je een 1300-blokje inlevert bij dr. Serge en zei "gooi er eens een setje motorcarbs op!"? -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #20 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 19:00:53 »
Er zijn maar weinig mensen die zelf een inlaat kunnen maken en zeker weinig die een cilinderkop zo goed kunnen bewerken!

Voor mij zijn die carbs nog een beetje abracadabra! Er zijn zo veel types in! Maarja zoals ik het nu begrijp zijn de CBR600 carbs een goed alternatief voor de ingewikkelde Pierburg carb. op mijn HK'tje.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #21 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 19:09:42 »
Jup.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #22 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 19:09:48 »
hk ,goed men neme van cbr 600 (36mm )of cbr 900 de carbs
je mag ze zelf scoren op ebay.
kop bewerking is nog steeds 150 euro voor 86c leden ,voor niet leden 200.
inlaat is voor 86c leden 150 voor niet leden 200


veel motoren lopen prima op 36mm van 900cc tot 1600cc

dus als je een kop aanlevert en carbs ,kun je voor 300 klaar zijn en jorp doe ik je kleppen polijsten voor niks.  btw prijzen kloppen niet meer ,zie onderschrift
« Laatst bewerkt op: vr, 15 mei 2009, 20:19:13 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #23 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 19:11:50 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #24 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 19:15:30 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #25 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 22:42:31 »
Vergeet namelijk niet dat de gaskleppen (die ronde kantelschijven) met het asje nog van je effectieve diameter af gaan.

Vergeet niet dat een klep geen ronde schijf is die soms afsluit en soms afwezig is.

Een klep heeft ook een steel.. compenseert 't gasklepje + asje misschien?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #26 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 23:20:22 »
Vergeet namelijk niet dat de gaskleppen (die ronde kantelschijven) met het asje nog van je effectieve diameter af gaan.

Vergeet niet dat een klep geen ronde schijf is die soms afsluit en soms afwezig is.

Een klep heeft ook een steel.. compenseert 't gasklepje + asje misschien?

Leuke theorie allemaal....maar elke carburateur heeft een gasklep+asje als ik me niet vergis  -dunno-

Oftewel.... doe 's nadenken.

Ochja en bij een coventioneel carbje is de venturi ALTIJD kleiner qua diameter..om van een CV carb nog maar te zwijgen.




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #27 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 23:39:49 »
Behalve Flachschiebers, die hebben geen asje in de weg zitten.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #28 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 23:47:39 »
Vergeet namelijk niet dat de gaskleppen (die ronde kantelschijven) met het asje nog van je effectieve diameter af gaan.

Vergeet niet dat een klep geen ronde schijf is die soms afsluit en soms afwezig is.

Een klep heeft ook een steel.. compenseert 't gasklepje + asje misschien?

Leuke theorie allemaal....maar elke carburateur heeft een gasklep+asje als ik me niet vergis  -dunno-

Oftewel.... doe 's nadenken.

Ochja en bij een coventioneel carbje is de venturi ALTIJD kleiner qua diameter..om van een CV carb nog maar te zwijgen.

Exacte mundo.

In een vernauwing heb je gewoon een hogere gas snelheid, groter druk verschil etc etc.

Hoe groter de rest van de doorlaat, hoe minder 'weerstand' er is in 'de rest van het traject' en daarmee, hoe meer lucht of mengsel er door komt.


Maar goed: een klepdiameter zegt maar weinig over de doorlaatopening. Een extreme nokkenas met lange openingsduur en grote kleplift geeft een veel grotere doorlaat met een 30mm inlaat klep dan een 36 mm klep en een GL nokkenas,..  Dat er ergens een gasklep wat van de effectieve doorlaat afsnoept of een klepsteel ergens in de weg zit, is allemaal wel relevant, maar nog lang niet kritisch.
Hoe 't komt dat een overeenkomstige klepdiameter en venturi meestal voor een goede combo zorgt,..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #29 Gepost op: vr, 13 jan 2006, 23:56:27 »
Behalve Flachschiebers, die hebben geen asje in de weg zitten.

Tsja.. d'r is altijd wel een uitzondering die de regel bevestigd natuurlijk...