Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 136711 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #870 Gepost op: di, 16 feb 2016, 19:15:34 »
Kabelboompje voor motor aanpassen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline PoloGT90

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #871 Gepost op: ma, 11 jun 2018, 22:19:14 »
Sorry voor het kicken, maar kan het hier het beste vragen.
Ben nu bezig met mijn Mikuni's 4x40's af te stellen op mijn Derby AEE. Ik vind hem dat hij erg langzaam terugvalt in toeren met overschakelen. Alles is lekdicht.
Rijdt verder wel super.
Remsproeiers wellicht afdichten?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #872 Gepost op: ma, 11 jun 2018, 22:31:13 »
Staan de carb's synchroon?
CO afgesteld?
Remlucht dicht ja of nee: tsja, ligt eraan hoeveel peut ie nodig heeft. Veel getuned aan de AEE?
Welke maat hoofdsproeiers nu? Mengselmeter aanwezig?

Offline PoloGT90

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #873 Gepost op: za, 16 jun 2018, 23:52:26 »
Synchroon nee (weet het, gebeurd asap).
Remlucht open.
Motor is standaard, op spaghetti spruitstuk na.
Sproeiermaat 150.
Trekt goed en houdt niet in. Zit alleen met het feit dat ie wat langzaam terugvalt in toeren met overschakelen.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #874 Gepost op: zo, 17 jun 2018, 11:14:24 »
Synchroon stellen begin ik altijd mee...… (en ontsteking afstellen)
Weinig tuning: zou ik de remlucht eerst lekker open laten.
CO afstellen kan ook 't niet vlot terugzakken in toeren veroorzaken,
maar eerst de boel synchroon zetten.

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #875 Gepost op: vr, 26 apr 2019, 08:51:09 »
Op marktplaats honda cbr900rr fireblade sc28 carbs gevonden van bouwjaar 95 dus als het goed is met rubber vlotternaalden.
Maar ik kan nergens vinden hoeveel mm deze zijn, zelfs google heeft geen antwoord. type hierna (sc33) heeft ze van 38mm maar dat zegt natuurlijk niks over de sc28.
Wie weet het?
Steilheck 86c '84
Polo 86 '78

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #876 Gepost op: vr, 26 apr 2019, 09:59:52 »
Is er geen CBR-forum of FB-groep?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #877 Gepost op: vr, 26 apr 2019, 11:04:14 »
Had ik zo snel nog niet aan gedacht.
Via een forum op een oud tijdschrift uitgekomen die de specs vrijgaf. blijkt ook gewoon 38mm Keihin cv carbs te zijn voor de sc28. of bouwjaar 95 hiervan dan rubber vlotternaalden heeft blijft voor mij nog een raadsel. de sc28 is namelijk gemaakt van 92 tot 95.
Steilheck 86c '84
Polo 86 '78