Auteur Topic: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan  (gelezen 18515 keer)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #30 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 20:58:12 »
en dan nog blijft het een leuk karretje . vooral dat moment in duitsland tijdens de rondrit in 2007 zal me bij blijven hoe we die gaskabel weer gerepareerd hebben .

 :)

Dat ging aardig rap ja, ik de tie-wraps en tang, Sjon een gaskabel en kroonsteentje, en jij had binnen een paar minuten de boel weer werkend  -thumbsup-

Hier reden we nog netjes in colonne (green powerrr!)



Vervolgens even langs de kant gestaan en op de foto van de eerste pagina rijden we weer netjes achterin de colonne  -sturen-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #31 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 21:16:57 »
pindakaaaaaas :) hips
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #32 Gepost op: ma, 11 okt 2010, 23:02:58 »
Vandaag een oliedrukmeter aangesloten door een y-adapter tussen de kop en één van de originele druksensors te zetten.

Vervolgens wou ik de oliekoeler van mijn oude GT plaatsen, maar dit lukte nog niet: omdat de oorspronkelijke slangen niet 100% waren, had ik ooit (op de bon stond 2006 :)) al eens nieuwe slangen laten maken. Na het passen blijkt dat de combinatie van slanglengte en haakse koppelingen niet goed uitkomt (de slangen komen óf tegen de dynamo óf tegen het spruitstuk). Morgen maar even rechte koppelingen er aan laten zetten, dan moet het wel lukken.


Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #33 Gepost op: wo, 13 okt 2010, 00:19:41 »
De rechte koppelingen zitten inmiddels aan de slangen, alleen de wartels van de oude koppelingen overzetten en dan kan de oliekoeler worden gemonteerd.

Gisteren ook bevestiging van inschrijving gekregen voor de Vroemdag a.s. dinsdag  -thumbsup- Dit is een dag op het circuit van Zolder speciaal voor minder valide kinderen. Er worden dan allerlei activiteiten georganiseerd op het circuit voor de kids, waaronder het meerijden in de auto's van vrijwilligers. Vorig jaar heb ik voor het eerst meegedaan, en dat was toen een top dag!



Van de week nog een paar dingen nalopen en dan is de Polo er weer klaar voor  -sturen-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #34 Gepost op: wo, 13 okt 2010, 12:31:10 »
Goed plan zo'n oliekoeler, kan me nog een ritje herinneren waarbij hij iets te warm werd. :)



Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #35 Gepost op: wo, 13 okt 2010, 12:54:19 »
Klopt  :), als ik de heuze "Exsquus" meetapparatuur mag geloven komt de temperatuur bij sportief rijden op 130º, en dat is toch wat aan de hoge kant.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #36 Gepost op: wo, 13 okt 2010, 13:09:27 »
Citaat van: Bas link=topic=9688.msg290900#msg290900 date=1286967259 sportief rijden op 130º, en dat is toch wat aan de hoge kant.
[/quote

Kan mij *hoest kuch -meter-uit-loop->150ºC-Kuch hoest* ook zoiets herinneren van de Giesel.

Maar 130 is toch niet heeel heel verschrikkelijk? Ja; Warm zat en kouder mag zeker. Wat voor olie gebruik je, heb je een hydro of sleeptuimelaar? Hoe is de oliedruk?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #37 Gepost op: wo, 13 okt 2010, 13:44:23 »
Kan mij *hoest kuch -meter-uit-loop->150ºC-Kuch hoest* ook zoiets herinneren van de Giesel.

Maar 130 is toch niet heeel heel verschrikkelijk? Ja; Warm zat en kouder mag zeker. Wat voor olie gebruik je, heb je een hydro of sleeptuimelaar? Hoe is de oliedruk?

Het valt op zich mee, maar zeker bij het langdurig rijden met hoog toerental (met een AHD bak is dat best vaak, op de snelweg b.v.) stijgt de temperatuur aardig. Tussen de 120 en 130 km/u loopt de olie temperatuur synchroon met de snelheid zeg maar :)  Boven de 130km/u stijgt de temperatuur gelukkig niet evenredig met de snelheid, maar dan komt deze wel eens boven de 130º uit. Ik hoop dat met de oliekoeler de temperatuur te allen tijde niet meer boven de 120º uit gaat komen.

In het blok zit half-synthetische 10W40, het gaat om een sleeptuimelaar en de druk is naar mijn idee prima: bij warme motor stationair ong. 1 bar, en op toeren wordt 5 a 6 bar makkelijk gehaald. 

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #38 Gepost op: wo, 13 okt 2010, 20:00:48 »
olie drukmeten bij 2000 rpm op warmemotor (leesolie minimaal 90 graden ) deze moet dan minimaal 2 bar zijn (dit is de slijtage grens) alleser boven is meegenomen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #39 Gepost op: wo, 13 okt 2010, 21:57:01 »
Morgen maar eens kijken of die 2 bar wordt gehaald.

Vanavond bezig geweest met een ander deel van de koeling. De grille zat gedeeltelijk dicht voor de bredere radiateur (GK) en voor de oliekoeler is wat extra lucht ook wel prettig, dus de Dremel erbij gepakt:

Voor: (de radiateur komt tot aan de ronde opening)

 
Na:


Verder nog een logo op de grille geplakt, maar weet nog niet of die erop blijft.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #40 Gepost op: do, 14 okt 2010, 09:42:05 »
Kijk eens aan, handig. Ook voor de carb rijders bedenk ik me net.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #41 Gepost op: do, 14 okt 2010, 20:23:10 »
Ff een vraagje over die oliekoeler, je maakt het circuit groter, is dan de standaard oliepomp nog toereikend?
Of praat ik nou onzin?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #42 Gepost op: do, 14 okt 2010, 23:26:51 »
Door het plaatsen van een oliekoeler voeg je een extra weerstand toe aan het systeem, waardoor de oliestroom en -druk kunnen veranderen.

Daar staat weer tegenover dat koelere olie meer druk op zou moeten leveren, ik ga er daarom niet vanuit dat de pomp vervangen moet worden door één met hogere opbrengst.
Natuurlijk houd ik in de gaten wat de oliedruk doet na het plaatsen van de koeler, de pomp lijkt nog goed genoeg te zijn, ong. 2,5 bar bij 90º en 2000 toeren.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #43 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 22:04:50 »
Gisteren ook bevestiging van inschrijving gekregen voor de Vroemdag a.s. dinsdag  -thumbsup-

Ik zal er van de week een kort verslagje over typen. De Polo heeft het in ieder geval goed volgehouden en heeft mij en de kids een leuke dag bezorgd -thumbsup-

Omdat ik toch in de buurt was, op de terugweg even langs deze mooie locatie gereden voor wat foto's:





Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #44 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 22:08:29 »
Staat er mooi bij! En gave foto's ook! Heb je nou een 'derby'-logo in je grille? -dunno-
Hoe bevalt het met de oliekoeler?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!