Auteur Topic: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan  (gelezen 18517 keer)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #75 Gepost op: di, 11 jan 2011, 13:45:24 »
Gisteren bij de dealer het bolletje gehaald en het 'speciale gereedschap' :) geleend.
Gezien de lengte van de buis had ik er uiteindelijk weinig aan; door de aanwezigheid van het schutbord kon ik een slag maken van een paar cm.
Door middel van wat spastische bewegingen is het gelukt om het bolletje er rondom in te tikken met een dikke stalen strip die ik eerst iets rond had geklopt.



Vanmorgen een stukje proefgereden, en geen oliebron kunnen ontdekken. Nu nog kijken of het op de lange stukken ook zo blijft. (de meeting zondag is wellicht een mooie gelegenheid om te testen)


Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #76 Gepost op: di, 11 jan 2011, 14:10:37 »
netjes van de dealer :)

we zien en horen het zondag dan wel -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #77 Gepost op: di, 11 jan 2011, 17:17:13 »
en wat kost dat?


mag ook via pm als je wilt.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #78 Gepost op: di, 11 jan 2011, 18:52:14 »
De Polo lijkt weer in orde -thumbsup- Maar wat een gedoe in de kou de afgelopen dagen  -gert-

Na het loshalen en inspecteren van de verdeler bleek de olie toch niet daaruit te komen. Na het vervangen van de o-ring en het vastzetten van de verdeler met 3 ipv 2 boutjes kwam ik er tijdens een proefritje achter dat het de kleppendekselpakking was:





pomp gaat dan stuk door inductie spanning welke ook in je bobineplaats vindt ,dus nooit 12volt gestuurde of directe stroom bij je bobine vandaan halen .heb je weer wat geleerd over elektro
« Laatst bewerkt op: di, 11 jan 2011, 18:54:26 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #79 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 10:36:59 »
pomp gaat dan stuk door inductie spanning welke ook in je bobineplaats vindt ,dus nooit 12volt gestuurde of directe stroom bij je bobine vandaan halen .heb je weer wat geleerd over elektro
-thumbsup-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #80 Gepost op: di, 08 feb 2011, 20:12:35 »
Momenteel heb ik wat problemen met de koppeling / het druklager.

Omdat het druklager al een tijdje te horen was wou ik de complete koppeling vervangen. Daarvoor een nieuwe drukgroep en koppelingsplaat voor een HK gekocht en een druklager aan de hand van het nummer op de oude.

Het probleem is dat de koppelingsplaat niet goed vrij komt. Als ik de kabel strakker zet raakt het stilstaande gedeelte van het druklager de drukgroep en wordt het lager van de hevel getrokken. (dat is al 2x gebeurd nu en heb de bak er daarom al 3x onderuit moeten halen  -dots-)

Nadat de eerste keer het lager loskwam heb ik ook de hevel en de geleidebus vervangen, omdat ik zag dat deze wat ingesleten waren. Maar met de nieuwe hevel is het weer gebeurd…


Nu zit de boel weer in elkaar, maar ik durf de kabel niet strakker te zetten. Op dit moment is de hevel op de bak al 2cm aangetrokken in ruststand. Moet de kabel zover worden gespannen bij een nieuwe koppeling?

Bij het monteren heb ik niet kunnen ontdekken dat de plaat krom is.

Iemand ideeën?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #81 Gepost op: di, 08 feb 2011, 21:21:35 »
Op dit moment is de hevel op de bak al 2cm aangetrokken in ruststand.
Kabel heb ik meestal net niet / net wel losjes hangen, zeg maar.
Met enige inspanning is de kabel dan ook nog langs de hevel los te koppelen.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #82 Gepost op: di, 08 feb 2011, 23:08:38 »
Gisteren bij de dealer het bolletje gehaald en het 'speciale gereedschap' :) geleend.
Gezien de lengte van de buis had ik er uiteindelijk weinig aan; door de aanwezigheid van het schutbord kon ik een slag maken van een paar cm.
Door middel van wat spastische bewegingen is het gelukt om het bolletje er rondom in te tikken met een dikke stalen strip die ik eerst iets rond had geklopt.
Vanmorgen een stukje proefgereden, en geen oliebron kunnen ontdekken. Nu nog kijken of het op de lange stukken ook zo blijft. (de meeting zondag is wellicht een mooie gelegenheid om te testen)

Was het oude bolletje dus idd de oorzaak en het nieuwe bolletje de oplossing?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #83 Gepost op: di, 08 feb 2011, 23:25:53 »
Na het vervangen is er geen olie meer uit het carter gedrukt. Ik moet er wel bij zeggen dat dit gebeurde bij lange stukken snelweg bij temperaturen onder 0º, en dat ik sindsdien niet meer met zulke omstandigheden heb gereden.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #84 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 13:07:07 »
Weet iemand wat het verschil is tussen de 2 verschillende druklagers voor een HK/MH?
Dit zijn de 2 verschillende:
500014110 (ch.g-023468)
500031110 (Ch.g-023469-)

Volgens de automaterialenzaak is de bijbehorende drukgroep van de beide lagers hetzelfde. Op dit moment heb ik de nieuwere uitvoering erin zitten. Die andere komt morgen binnen, maar als ik zeker weet dat hier het probleem in zit begin ik alvast met het opnieuw uitbouwen van de bak.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #85 Gepost op: do, 10 feb 2011, 12:38:35 »
Het verschil in druklagers zit 'm in het verschil in 4- en 5-bak. Bij het lager voor een 4-bak staan de armen van de hevel iets minder ver uitelkaar.
Dus dan is de conclusie dat de juiste onderdelen gebruikt zijn. Iemand ideeën wat het niet loskomen van de plaat kan veroorzaken?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #86 Gepost op: do, 17 feb 2011, 23:50:57 »
Helaas nog geen duidelijke oorzaak kunnen vinden van de koppelingproblemen. Omdat ik er wel klaar mee was heb ik maar een nieuwe koppelingsset gekocht.
Gisteren dus voor de vierde keer in korte tijd dit aanzicht:


Gelukkig was het deze keer een kwestie van de kabel afstellen en klaar -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #87 Gepost op: do, 17 feb 2011, 23:58:41 »
-klappen-

De aanhouder wint?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #88 Gepost op: vr, 18 feb 2011, 00:08:09 »
Tot nog toe ging het altijd goed met 'goedkope' onderdelen kopen, inmiddels heb ik daar niet zo veel vertrouwen meer in.

Maar waar het uiteindelijk om gaat: het is erg fijn om weer op eigen vervoer te kunnen rekenen! -thumbsup-

 

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #89 Gepost op: vr, 18 feb 2011, 11:22:07 »
 -thumbsup-

Ik zie Bas al als een ware rally monteur die bak er in 10 min even onder uit trekken op de oprit, je kan het klusje wel dromen inmiddels denk ik. :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..