Auteur Topic: Project [ RK-50-TL ] Polo 2 coupe Rat/Trash racert  (gelezen 9035 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ RK-50-TL ] Polo 2 coupe Rat/Trash racert
« Reactie #60 Gepost op: di, 12 apr 2011, 21:19:37 »
inlaat klep opp.=doorlaat inlaat opp. toch??
Das wel een ezelbruggetje wat ik ook hanteer.
Bij mijn 16v koppen (AFH is wellicht anders?) kom ik omgerekend op een inlaat van 39mm:
1.4 16v loopt prima op 38mm carb's, maar dit wetende zou ik voor min. 40mm carb's gaan.

En 't mooiste is dat de runners zoveel mogelijk rechtdoor gaan.
(bij m'n 1.6 16v met 42mm carb's wel 't geval)

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ RK-50-TL ] Polo 2 coupe Rat/Trash racert
« Reactie #61 Gepost op: wo, 13 apr 2011, 19:53:41 »
klopt idd, qua opp. komt het aardig overeen met Ø39mm, is bij de AFH kop 2x Ø28mm.
maar gezien de rest wil ik wel iets overhebben, dus kom ik al snel op 40/42mm carbs.
moet nog een keer de hart maten opnemen, en dan kijken wat qua carb hart/hart het meest overeen komt.

als ze er recht voor liggen scheelt ook weer wat moeilijk doen met richten van de runners met het lassen. helemaal als je met echt korte runners gaat werken.
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ RK-50-TL ] Polo 2 coupe Rat/Trash racert
« Reactie #62 Gepost op: di, 10 mei 2011, 23:04:12 »
hier ook maar even een klein verdrietig updateje...

na een lange winter maar eens gaan kijken hoe de rat er door was gekomen, het antwoord bleek zwaar....
grote natte vlek op de grond thv differentieel en schakelstang. olie onder het blok...
na het verwijderen van de steenslagkappen op de dorpel kwam ik nog een paar flinke muizen holen tegen van krik steun tot bovenkant dorpel.
en nog wat kleine prutsels waar je niet vrolijk van wordt.

gezien het gebrek aantijd om én met de rat/koets bezig te gaan én het nieuwe blok, 1300 16v, op te bouwen moest ik van mij zelf maar eens een keuze gaan maken. dit omdat er twee half gebakken dingen komen te staan, of dat er na 10jaar een aanhanger naar de oudijzerboer gaat.

dus de conclusie is alsvolgt geworden; de koets gaat kaal, maar blijft gewoon nog lekker in de schuur staan. in de tussentijd ga ik rustig aan mij concentreren en info winnen over de 16ventieler. tegen de tijd dat het blok klaar is is het tijd voor de koets enz, en dan zien we wel weer verder.
helaas moeten keuzes gemaakt worden. maar dit liever als 2 de baan op en zelf, en/of de auto weg te kunnen brengen  -thumbsup-

het zal dus rustig blijven hier voorlopig qua auto, maar ik probeer wel updates te doen over het blok -klus-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ RK-50-TL ] Polo 2 coupe Rat/Trash racert
« Reactie #63 Gepost op: ma, 15 aug 2011, 14:00:21 »
... tjah... kort en krachtig, en treurig;

De Rat racer is niet meer....

na het kaal plukken van de koets, het onderzoeken van de rotte plekken, en de optel som van het werk dat ervan komt toch de keuze gemaakt een andere koets te gaan zoeken.
de rotterij zat helaas niet alleen op de plekken waar je het direct kon zien, maar binnen in ging het er nog harder aan toe.
eigenlijk moest de complete rechter zijkant vervangen worden, en de krik steunen, en nog overal wat kleine kritische punten die door waren.

dus helaas, maar soms moet je keuzes maken.  -hug-

project; 1.3 16v gaat wel gewoon door zoals het er nu uit ziet, maar dan met een andere harde koets, en nog meer/betere upgrades  :)
weet alleen nog niet of het een steilheck of coup word, maar dat komt wel als het blok klaar is  -thumbsup-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."