Ik vandeweek druk op school bezig om maar een keer mijn eindproject af te werken. bijna klaar, komt de leraar naar me toe; "Hoever ben je?" "nog een half uurtje frees werk denks, en dan ben ik hier klaar." "ok, want we gaan straks opruimen, en houden het de rest van de week voor gezien. mooi vakantie vieren!"
duss, net optijd klaar met het praktijk deel, nu alleen nog wat papierwerk afmaken
maar goed, vakantie=sleutel tijd
dus vanmiddag eerst ff de polo van de vrouw naar de keuring gebracht, en toen maar ff de rat ge-aait
eerst maar eens de remleidingen goed aangesloten, en ontlucht.
vervolgens wou ik de carbs afstellen, maar bedacht me dat mijn teller-unit, en dus toeren teller uitelkaar ligt.
dus eerst maar eens begonnen met het opbouwen van m'n HUGE-ASS piloten klok die ik had gescoord in Essen. grote jap-style toerentellert tot 11K, inc shiftlight, volt-, kvs-temp- en oliedruk meter. en alle sensoren.
dus ff opgezocht welke draden ik moest aftappen voor de klokjes, en waar ik de sensoren kwijt kon. na de draden klaar te hebben, de sensoren proberen te plaatsen.
blijkt de oliedruk-sensor G1/8 te zijn, ipv M10x1.
zit nu dus in dilemma; adaptor kopen, of draad in de kop tappen.
en moet dus een plekje vinden voor de kvs-temp sensor.
terug naar de draden, daar bleek na het starten van de motor bleef de toerenteller dood liggen.
ik had gevonden dat de signaalgever van de toeren teller zwart/rood-nr5 moest zijn. klopt dit wel?
krijg namelijk niets geen beweging in de naald
verder werken alle metertjes wel gewoon.