Oké heb de 1.6 ff nader besnuffeld: het moet een abu zijn maar dat kan ik nergens op het blok terug vinden. Weldeze codes:
80 HBH
265 5
032103021
De drijfstangen zijn van een aee als het goed is, de codes die er op staan luiden:
032E
BHS
Op de andere zijde staan boven aan elke helft een D
Daaronder : DE gevolgd door een 1 op de ene helft en een 4 op de helft waar de arm aan zit.
Van de onderste lagerschaal (
) lijkt een stuk weggeslepen zijn (loop no vlak met de 12-kant bouten. In de zijkanten van de schaal zijn in enkele wille keurig een paar zeer fijne boringen te zien: bewerkt of origineel??
Zuigers:
1,65 (in het rood in de kom van de zuiger)
9,8 (in het rood daaronder)
op de rand van de kom gestanst/gegraveerd 36 69
76,485
032 1
Zuigers zijn dus kom-vormig maar hebben een niet-ronde kom vorm. De onderkant is aan 2 zijden langer en kent dus maar 2 symetrie assen. (weet ff niet hoe ik het beter uit moet leggen)
(kan ik de zuigers er gewoon uittrekken? hoe plaats ik ze weer? (heb geen zuigerveer-tang)
Heb nog geen krukas maar had mijn zinnen gezet op een bewerkte (gewuchste??) van een aee op ebay maar ben de veiling vergeten. Was die beslissing uberhaupt wijs? of kan ik beter voor een andere gaan. Welke?
Zijn we beland bij de kop die er op komt:
een HH geloof ik of een HK (serge help ff) Behoorlijk zwaar bewerkt en ruimte gemaakt voor 38/32 kleppen. Nokkenas die ik heb liggen is een 306/296, maar andere nokker is misschien nodig??
Kloppen de vermoedens over de zuigers en drijfstangen? En welke krukas moet ik gaan gebruiken? Heeft iemand leuke ideeen over een leuke set-up voor dit blok en deze kop? Low-budget hoeft niet maar ook geen onhaalbare dingen als een renn-6bak voor €9000,-