Auteur Topic: Meedoen aan competities met de Polo?  (gelezen 1228 keer)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Meedoen aan competities met de Polo?
« Gepost op: wo, 24 nov 2010, 01:20:37 »
Dames en heren van het forum, ik open maar weer eens een topic. Vind ik wel nodig eigenlijk. Nu ik denk ik toch met de hand over het hart zal strijken en de rode sprinter ga stallen zit ik met leuke ideetjes in mijn hoofd. M'n broer zit al tijden te zeggen dat hij graag een race licentie wil halen, ooit. En tsja, scheuren zit in de familie. 1 en 1 is 2 zegmaar en ik denk dan meteen aan de Polo natuurlijk. Gewoon beetje racen met het ding lijkt me eigenlijk wel wat. Niet zo van 100 ronden over Zandvoort jakkeren (en de motor weg kunnen gooien waarschijnlijk), maar gewoon af en toe eens wat rijden met een klein competitie verband. Tijdje terug waren er foto's van een zwarte steilheck met ruitprint op 't dak, deze reed volgens mij met zo'n timetrail dag mee ofzo. Dat soort dingen zoek ik eigenlijk, op tijd kunnen rijden.  -sturen-

Doen sommigen van jullie dat? Of deden? Weten jullie wat namen van evenement enzo? Heb wat zitten zoeken, o.a. bij de KNAF maar kan het niet bepaald vinden. Bergrennen zijn super gaaf vind ik, maar volgens mij helaas niet in Nederland.






edit
En ik kwam al wat tegen op 't net. Time attack op Zandvoort! www.timeattack.nl , maar zou je daar met je Polo wat kans maken? Naast dat je eigen tijden kan gaan verbeteren natuurlijk.

Ook www.circuitdag.nl gevonden, maar daar hebben ze het erover dat er geen competitieverband is. Wel tijden vraag ik me af?
« Laatst bewerkt op: wo, 24 nov 2010, 01:40:54 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Meedoen aan competities met de Polo?
« Reactie #1 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 09:42:02 »
Ikzelf ben van plan begin volgend jaar een slalom wedstrijd te gaan rijden op het circuit van lelystad. Als dat bevalt dan ga wil ik het hele seizoen mee gaan doen. Voordeel van slalom is dat het relatief goedkoop is, snelheden laag liggen (dus weinig kans op grote schades) en je er niet een ver aangepaste auto voor nodig hebt. Met iedere standaard auto kan je al meedoen. -sturen-

http://www.wimedo.nl/
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Meedoen aan competities met de Polo?
« Reactie #2 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 12:20:42 »
Ja! Dat bedoel ik!  -thumbsup-

Lijkt mij echt heel leuk zoiets en ook goed voor mijn voertuigbeheersing.

Heb je er al eens aan meegedaan? Anderen hier op het forum misschien?
« Laatst bewerkt op: wo, 24 nov 2010, 12:42:17 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline sander-ja

  • Non-Register lid
  • Berichten: 182
  • Sander Everts
Re: Meedoen aan competities met de Polo?
« Reactie #3 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 12:52:00 »
Ben zelf veel actief op Puchforum.com, daar zitten ook aardig wat mensen die meedoen aan die slalom wedstrijden. Zij rijden ook gewoon met hun (verlaagde) auto voor dagelijks gebruik mee. Kostten zitten hem dus vooral in de deelneme en reiskosten, en natuurlijk wat extra bandenslijtage...
'83 Jetta MK1
'84 Polo Classic
'92 Polo 2f Coupé

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Meedoen aan competities met de Polo?
« Reactie #4 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 14:11:14 »
Gertjan heeft een keer meegedaan met een matzwarte 2f steilheck met een geblokt dak (dacht ik?), aan een slalom in Lelystad.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline sander-ja

  • Non-Register lid
  • Berichten: 182
  • Sander Everts
Re: Meedoen aan competities met de Polo?
« Reactie #5 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 16:49:53 »
Klopt, geloof dat hij ook wel eens in zn Jetta meegedaan heeft.
'83 Jetta MK1
'84 Polo Classic
'92 Polo 2f Coupé

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Meedoen aan competities met de Polo?
« Reactie #6 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 17:08:29 »
ik ga iedere time attack even kijken,
is echt heel leuk en mn broertje gaat vanaf volgend jaar meerijden (met een corsa)
maar je moet om een beetje kans te maken wel een heftige auto en een
grote portemonnee hebben.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Meedoen aan competities met de Polo?
« Reactie #7 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 18:32:56 »
Slalom rijden deden ook een aantal van het oldtimer opel forum waar ik veel op zat. Das idd een van de goedkopere vormen van racen. Kijk maar eens op http://opelteameefde.com/ of http://www.oldtimeropelforum.nl/

Laatste dag van het seizoen in Lelystad heet heel toepasselijk banden op rij dag.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -