Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Jaap op do, 17 feb 2005, 08:32:06
-
Hoi hoi,.
Weer wat nieuws.. Ik heb een 2f dashboard gekocht!
-
Goh. -dunno-
-
leuk?
-
Nouj jongens, een beetje enthousiaster...
Jaaaaap, wat leeeeuuuuuk, hoe dat zo, wat ga je er mee doen, vertelvertelverteeeeel!!! -wanker- -wanker- -wanker-
-
1 van de modernste polo-onderdelen die je ooit gekocht hebt? -uitlachen-
-
Zal wel een foto plaatsen van het dashboard.
Dan valt t kwartje denk ik wel :)
-
hoeft niet voor mij hoor,ik kijk er elke dag naar. -naughty-
of moet een bijzondere zijn,bv carbon of zoiets.
-
Volgens mij heeft Jaap de Kliko er uit gekicked en een 2f gekocht...
-
Was het maar z'n feest Michiel....
Nee 't is ietsje (maar niet veel) anders...
-
(de 2-tone eruit, 2f erin)
-
Pfff,jaap hoe moet ik je nou spotten met een normale rode stylie.
2 toner viel te minste wel goed op.
ben benieuwd wat je hier mee ga doen.
-
jaap goes plastic ,jeeeeeeejjjjj
gefeli jaap ,en nu de 1.4 overknikken
-
en hoe vond Tien het? -naughty-
-
Oh, Jaap heeft dash gekocht, maar daar zat nog een 2f omheen -naughty-
Een steilheck uiteraard -thumbsup-
ABD verhuist daarin, begrijp ik, of moet ik zeggen: ABD "laat" je daarin verhuizen -naughty-
-
eerlijk waar ,niemand hier kan lezen . dashboard 2f met nog apk ,zegt genoeg -uitlachen-
-
Als men de topic open heeft staan, ziet men deze tekst niet meer........
-
Maar wel met dakrails.. -ja-
-
het kan best nog een 2 zijn met een 2f intrieur.
-
Oh god... Jaap en plastic; dat kan nooit lang goed gaan....
-
Als men de topic open heeft staan, ziet men deze tekst niet meer........
Ech wel!
Direct boven de replies
-
Als men de topic open heeft staan, ziet men deze tekst niet meer........
Ech wel!
Direct boven de replies
yes ,lijntje snapt um -love-
-
Verdomd, nou zie ik 't ook -gert- nooit eerder opgevallen.......
Tijd voor nieuwe glazen.........
-
Mission accomplished.
@ Serge: Ik neem (zeer) spoedig contact met u op.. 2-tone moet nog een paar onderdeeltjes doneren.... Gisterenavond even grondig geinspecteerd.... 2f'jes kunnen veel slechter zijn dan gedacht...
- uitlaat lek op alle (!) koppelingen
- tank lek (oeps.. kut; das toch geen benzine he? JAWEL)
- homo-hoesje stuk
- best-stoel-leuning stuk
- pas-toel-leuning stuk
- kentekenplaatverlichtingslampje stuk
Duzzz.
Dacht dat die APK melding wel duidelijk genoeg zou zijn :)
Ochja: aan het einde van m'n geld heb ik ineens wel een heeel erg groot stuk maand over...
Tien vond/vind t toch wel een hele vooruitgang gloof ik..
-
't is ook een spanjool... -gert-
-
Nope..
Wolfsche Burger!!
-
Mijn 2f zou volgens de site ook een duitser zijn, maar ik geloof er geen bal van.......
-
zie chassisnummer: staat er een W, dan is t een duitsert...
heb al wel een koplamp ontdekt met de melding 'made in spain'
Voor volgende maand (na salaris):
-stootstrips voor de deuren: iemand nog liggen?
-witte knippers voor weinagh (nieuw 10 euri p/s)
-mistlampen (nieuw voor teringjantje! wat duur!).. laat maar :) -gert-
-
stootstrips heb ik nog liggen, 5 vd 6 wel maar -dunno-
-
stootstrips heb ik nog liggen, 5 vd 6 wel maar -dunno-
d'r zitten er maar 1 per deur op toch? -hug-
Mis er 1 op de bijrijdersdeur
en die op de bestuurdersdeur heb ik er wel bij, maar ligt eraf..
2f strips zijn al weer anders dan polo 2 strips..
Ik hou 't wel even in de peiling! (eerst salaris, dan APK..)
-
Niet heel erg relevant, maar:
vind deze 2f steil heel erg cool.
-
Misschien toch wel relevant, je bent op zoek naar mistlampen, witte knippers..
-
zo strak zal ie niet 1-2-3 worden.. en montana groen.. gadverbillekes
nee serieus: ziet er errugh goed uit.
Ik ga denk ik voor de color-coded variant in t rood..
bumpers, spiegels, cult-society greeplijst, verlaging, dik blok :-)
Eerst maar eens apk regelen..
-
Ik ben niet zo'n steilheck liefhebber, maar montanagroen EN gt: smullen -hitit-
Cult-society greeplijst: das zonder opener en sleutelgat he
Of heeft die een "verborgen" steutelgat?
*Edit* ff googlen: Cult-society cleane slotlijst
Niks over een verborgen sleutelgat of iets dergelijks........zal wel niet dus.
Mmm, is niks voor mij: ik wil wel nog me auto inkunnen bij een lege accu.
(deuren zijn reeds voorzien van grepen zonder sleutelgat)
-
fout.
d'r zijn 2 typen Golf 2 lijstjes te koop van die Cult Society gasten.. (en die passen schijnbaar dus ook op een 2f... u hoort t; ben nog echt een leek)..
type 'goedkoop' is zonder 'not-entregelung'
type 'ietsduurder' is gelijk aan 'type goedkoop' maar dan met verborgen (lees: onder het lijstje) knopje om de klep te openen (gewoon met sleutel enzo)..
Cult Society
D'r zijn nogal was versies van de cult-society website.. via de link kom je op de produkten pagina; de 2e is dus voor Golf 2 / polo 86c-2f maar dan zonder entregelung.. de 4e is voor Golf 2... met entregelung.. Lijkt me dat t wel pas te maken is (of gewoon past) op 2f..
-
stootstrips heb ik nog liggen, 5 vd 6 wel maar -dunno-
d'r zitten er maar 1 per deur op toch? -hug-
Mis er 1 op de bijrijdersdeur
en die op de bestuurdersdeur heb ik er wel bij, maar ligt eraf..
2f strips zijn al weer anders dan polo 2 strips..
Ik hou 't wel even in de peiling! (eerst salaris, dan APK..)
1 per deur idd, dacht dat je de complete set zocht zoals op die groene hierboven -moon- ik mis enkel 1 kleintje vanop 't spatbord vanvoor ...
-
Aha, 't bestaat dus wel............mooi: weet ik dat
-
Nope..
Wolfsche Burger!!
nope spanjol die via duitsland is ingevoerd!!!!
ik me laten vertellen dat vanaf de 2f alleen nog maar polo's in spanje zijn gebouwt!!! en dan via wolfsburg geiporteerd zijn
let maar eens op de onderdelen die type's van de 2f zijn
op bijna alles staat made in spain!!!!
groeten maikel
owhja die voorruit wil ik oooooooooooooooook
-
greep lijst zijn volgens tante etka het zelfde.
dus golf 2 polo 2f maar bij de verandering van de golf met die gl ombouw schijnen de kentekenplaat verlichting anders te zijn.
zie extra openingen op de greep van cult-society.
las ik onlangs op een of ander buitenlads forum.
ik dacht uk-polo's.
-
nope spanjol die via duitsland is ingevoerd!!!!
ik me laten vertellen dat vanaf de 2f alleen nog maar polo's in spanje zijn gebouwt!!! en dan via wolfsburg geiporteerd zijn
Betere bronnen zoeken!
er is toch zoveel info te vinden op deze website.. zoekt en gij zult veel dode links vinden,. maar een paar werken er wel... incluus uitleg
ennuh; 't is echt wel een wolfsburger.. WVWZZZ80ZMW27928x
-
greep lijst zijn volgens tante etka het zelfde.
dus golf 2 polo 2f maar bij de verandering van de golf met die gl ombouw schijnen de kentekenplaat verlichting anders te zijn.
zie extra openingen op de greep van cult-society.
las ik onlangs op een of ander buitenlads forum.
ik dacht uk-polo's.
Huh?
oh..
deze? http://www.polo-gt.co.uk/styling/colour-coding.html (kan er geen forum vinden, en al helemaal geen cult-society dingen
Geen idee wat z'n lijstje NIEUW kost bij de dealert,. maar 't lijstje is in iedergeval ook al in de primer te koop bij de dealer.. (voor de Genesis)..
PS: @patrick: Jij ziet mij dan wel niet, ik zou jou dan wel weer wel rijden. Wacht maar even: als ie weer netjes op z'n k.t ligt, dan valt ie wel weer op..
PPS; @DerPoloFahrer: Als de rode kleur niet (blijft) bevallen.. gaat dit t grote voorbeeld zijn:
overigens wel erg netjes,. zonder stootlijstjes.
-
vette bak!
-
-hug- -love- -wanker-
-
-hug- -love- -wanker-
Ja toch! niet dan?
-twijfel nu of zijstrips er wel op blijven zitten (voor zover ze er nog opzitten)-
-
ech wel -hitit-
krijg er spijt van dat ik 'm heb verkocht -dunno-
maar als ik nog eentje zou maken (2F steilheck), wordt 't een witte G40, met dakrails, kaal interieur, 1 kuipstoel, zwarte rolbeugel, en met 15 BBS rm velgen ... Dit geheel ter zijde withstupid
zijstrips of niet, moeilijk keus ... nu ik die groene steilheck zie vind ik ze der op passen ...
-
Vind de groene mooier, mij mening -naughty-
Maarere: wat zat er nu eigenlijk voor blokje in? AAV?
-
in die komo-grijze: Diesel blok
in die rooie van mij: who cares?
-
jaap,zouden we geen kroting kunnen krijgen als we de jouwe en de mijne in komo grijs spuiten?
ik ben namelijk aan het denken om de coupe in deze kleur te maken.
-
Nou,.. voorlopig is de geldbuidel goed leeg... geen idee of jij wel plannen hebt om spoedig een kleurtje te geven..
-
nee jaap,ik heb nog geen snelle plannen om hem te spuiten.
zal mischien in de loop van dit jaar worden.
ligt er maar net aan wat er op mijn pad paseerdt
-
Mijn god:
( links 3 ledjes voor stadslicht )
zijn er ook al helderglas knippers voor de 2f?
-
ja dus..
Tering Jantje.. Prijzen zijn ook niet voor de kat z'n doos..
dat doen we dus maar niet (en niet alleen om de prijs hoor :-) ) Maar goed: plastik steekt wel aan ;-) hahaha
-
Verbaast me dat ze deze nog ontwikkeld hebben voor de 2f.......
Maar goed: laat de tupperware-tsjoeners maar lekker deze lampen kopen,
dan blijf ik wel lekker met de originele rondhobbelen -dj-
-
Das precies wat ik me zojuist op 't toilet ook zat te bedenken: 't ziet er waarschijnlijk gewoon niet uit van die heldere lampen op n ouderwetsche auto..
Daarbij: centen wel beter te gebruiken:
Wil iemand hier even zijn vizie geven over de 1.4 ABD met dubbele solexen op U9 kenteken: geregelde kat dus...
kan dat zomaar? (met een lege kat? (2-Tone systeem overzetten))
Bedenk me net; zee-en van ruimte voor de oliekoeler ;-)
-
De beste ideeen worden in bed of op 't toilet geboren -naughty-
Katverplichting is per 01-01-1993.
Mijn coupe is van 1992 en ook U9, het plan is om eerst zonder kat richting apk te gaan. (co is goed)
Maar jij bent van plan om sowieso een lege kat te plaatsen?
Enigste probleempje is dan de CO-waarde........denk ik
Sleutelen in 2f = benen in motorruimte en met je kont op slotplaat -klus-
-
Over lampen gesproken; (nee, ik ben niet aan het bieden, puur en alleen aan het orienteren)..
die mistlampen voor 2f: die gaan nogal eens kapot of niet?
Kom er behoorlijk wat tegen waarbij de houder is afgebroken..
zie: met zelfgemaakte klipjes
zie: 3 lampen, waarvan er 1 heel is;
-
Kapotte houder is mij onbekend.
Wel dat 't glas beschadigd: steentje ertegen is zo gebeurd
Ik heb ze niet, ik hoef ze niet..........dus ook geen ervaring met die dingen.
Mijn wens: ooit die vormpjes uit de bumper cleanen.........ooit
-
Kapotte houder zie je vaak idd.
Vergeten hier in het forum te zetten:
Luidsprekers in deur 2F
-
Vergeten hier in het forum te zetten:
Luidsprekers in deur 2F
Shit, 't bestaat dus wel...........nooit eerder gezien......
-
die mistlampen voor 2f: die gaan nogal eens kapot of niet?
Kom er behoorlijk wat tegen waarbij de houder is afgebroken..
Het is gewoon een plastic houder...
-
Toen ik mijn Polo kocht zaten da gaten voor de mistlichten al in de bumper maar geen mistlichten, gedemonteerd dacht ik.
Toen ik andere mistlichten wou plaatsen zag ik dat ze gewoonweg afgebroken waren, de rest van de beugel hing nog vast -dunno-
-
oftewel: tikje tegen de bumper = ietsje naar achter komen van de bumper. Bumper zelf kan er wel tegen, maar mistlampen zitten vast aan voorbalk.
Resultaat: duwtje tegen de bumper = duwtje tegen mistlamp = afbreken steuntje..
Mistlamp : U bent de zwakste schakel..
-
Mistlamp : U bent de zwakste schakel..
En ook de duurste! -gert-
-
Over lampen gesproken; (nee, ik ben niet aan het bieden, puur en alleen aan het orienteren)..
die mistlampen voor 2f: die gaan nogal eens kapot of niet?
Kom er behoorlijk wat tegen waarbij de houder is afgebroken..
zie: met zelfgemaakte klipjes
zie: 3 lampen, waarvan er 1 heel is;
ik zie alleen witte glazen, ze zijn d'r ook in het geel -hitit-
-
Echt?
Gaan we daarvoor!
-
Houston... we've got a problem
-
Sky High!
-
(Nieuw leven in blaas).
Here Jezus.. Dit topic ff uit de sloot getrokken..
even wat nieuwe picca's: In Denemarken afgelopen weekend even gekeken hoe t moet en hoe t niet moet:
Niet:
Standaard bumper spuiten: Ziet er niet uit, zeker niet als je t zo doet..
-
Hoe t wel moet: GT stijl: Alleen een rood streepje in de bumper..
(let vooral niet op het kippengaas achter de bumper gaten)
-
Plop:
-
Plop:
Moet nu echter wel nog ff 'zakke zakke zakke'
-
Mooi rood is niet lelijk..
-
zoiets?
-
Idee?
-
Waar heb je de rode streepje gevonden?
Bij mij is (de originele -moon- ) linksvoor losgekomen/verdwenen.
-
rode tape
-
Eerst bij de dealer langs geweest:
867807401 3yd
Tornado rode sierstrip (zelfde voor als achter)
12,50 euro
Beetje prijzig!
Dus dan maar naar de automaterialenzaak: Motip 6mm brede rode tape: 12 meter voor 3,50
Het viel me tijdens het opplakken op dat t rood niet overeenkomt,. maar op meer dan 50 cm zie je er niets van :)
-
Zo moet ie worden Jaap, en gewoon de velgen een nieuw zwart laagje geven, naafdopjes erop en lekker zo blijven rijden.
-
Ziet er strak uit.
Ik vind het leuk staan zo... Netjes gee fratsen gewoon C1000 style.
Geen systeem plafond maar dure spanningsrails van symens er in die duurder dan het hele systeemplafond zijn bij C1000.
Ik dedoet te zeggen, goedkoop laten lijken maar onder de motorkap niet.
Idee?
-
sleeper look bedoel je Nielzzz?
Sleeper: Wolf in Schaapskleren.
Beetje schaap in wolfskleren is het nu :)
nuja..
-
*uitvettrekmodulus*
Naja, brandweer daily: Hij stond eventjes te koop, wegens totale hersen waanzin (ofzoiets)...
Maar door Leontine vriendelijk op de vingers getikt, gaat ie op z'n vroegst pas na de winter weg...
De trekhaak verkocht aan Ken Kuppens, maar dat is niet heel erg: 1.0 trekt toch niet, en de nieuwste aanwinst (82ér CL) heeft én meer trekkracht (HH), én originele trekhaak :)
Vanavond dan eindelijk de 'Prego/Style' stoeltjes ingebouwd die ik van Jorp ooit kocht. Nou: Dat zit Subliem! Grote fout dat ik dat soort stoelen niet eerder heb gekocht!!
Achterbank zit er ook weer in,.. Nu tekend de grijze deurbekleding wel ernstig af tegen de stoelen. Gelukkig heb ik er ook zwarte deurpanelen bij, maar ik heb nog geen 2f ervaring: Lijkt wel of de zijruiten eruit moeten?
Anyways: begint weer ergens op te lijken zo!
-
Achterste zijpanelen?
Zo uit me hoofd bij mijn 2f coupe:
1 of 2 schroefjes los, deurrubber ff los (stukje paneel wordt tussen deurrubber geklemd),
en dan tegelijk raamrubber over randje heen helpen en aan paneel trekken.
-
uche uche afstof.
Binnenkort (lees: vrijdag) voor de APK.
En de APK is toch wel ergens goed voor. Wat doe je namelijk met een daily-beater? Precies; Dagelijks rijden. Af en toe (goed) wassen en 't normale onderhoud. that's it. Je loopt niet voor de gein overal eens langs...
Dus stel je voor, er was geen APK.. dan zouden deze droogte scheurtjes (kanvas nog niet zichtbaar) nog wel even blijven zitten
-
"(vettigheid die je op bovenstaande foto ziet is WD40: alvast even ingespoten)"
Maar goed: droogte scheurtjes ala. Op 't afgelopen APK rapport kwamen die al als adviespunt naar voren. Wel een raar slijtage punt: precies waar ie in het rubbertje hangt.
Lopen we even naar de andere kant, en duwen we daar t rubbertje ook even van z'n plek. (Verder smetteloze remslang).
Let op: Aan deze kant heb ik nog geen WD40 gebruikt..
-
Precies ja: dat is dus gewoon LEK!
Vanavond nieuwe slangen eronder, vrijdag voor de APK.
Omdat ik toch niet echt verder kon (kentekenplaatverlichtingslampje-unit ondertussen ook vervangen), de accu er maar eens uitgetilt (stond goed vast voor de APK, want deze accubak is nog helemaal lekdicht!
Helemaal smetteloos is het echter niet,. de eerste roest is al wel aanwezig. Staalborstel d'r over, Fertan z'n werk laten doen,. vanavond even afspoelen en afwerken..
-
APK is idd niet voor niks.
Helaas blijft het er bij zelf-onderhouden vaak bij om periodiek ALLES bij na te lopen.
-
Precies: en bij een APK gaan de achtertrommeltjes dus ook echt niet open ofzo.. "Wat je niet ziet, is er niet" geldt dan dus ook niet.
BTW: Bij de APK van die andere CL bleken de blokjes dus uitelkaar te vallen. Zagen ze in eerste instantie ook pas toen ze de klauw aan het gangbaar maken waren. Voor t zelfde geld was de klauw wel gangbaar, en vielen de blokjes er pas volgende maand onder vandaan: blijft een moment opname.
-
Vorige week laten keuren:
AFgekeurd op de volgende punten:
- Achterbumper niet deugdelijk vast: alle onderste boutjes ontbraken (hmmmm,.. -dunno- )
- Geen gordels op de achterbank -dunno-
- Uitlaatsteuntje bij katalysator weg (advies)
- Remklauw rechtsvoor vast
- Remblokken bijna op (vooral rechtsvoor: goh!)
Gisteravond bovenstaande punten dus voor mekaar gemaakt: Beugeltje voor de kat was natuurlijk niet uit voorraad leverbaar bij de dealer: Zelfbouw strip gemaakt. Achterbumper-boutjes idem: niet op voorraad, dus 'voorspatbordparkers' gekocht: helaas: dat moesten dus speciale M6 boutjes zijn (maar met een carroserie ringetje kom je d'r ook)
Remklauw rechtsvoor zat niet vast, maar de blokken wel: schoven niet meer over de geleiding.
Rechts EN links de klauwen uitelkaar getrokken, langs de staalkrans gehaald, en goed gesmeerd met kopervet. Geleidebusjes gecontroleerd en ingevet (BR2). Blokken links en rechts vervangen: Oude blokjes waren qua oppervlak ook een stuk kleiner dan die er nu onder zitten -dunno-
Zie ploatje: De blokken die d'r onderuit kwamen, hadden 'slechts' een oppervlak zoals de rode vlakjes aangeven. Die er nu onderzitten, zijn gewoon zoals t groene oppervlak... Komt dat vaker voor? of zaten er gewoon ransmerk blokken onder? Qua remkracht kan ik (nog) niet echt wat merken: moet nog inslijten
-
Ochja: spreekt voor zich: Vandaag dus goedgekeurd :)
NEXT!
-
Mooi zo -thumbsup-
Van de week bij J**** ook de remmen voor gedaan (incl geleiding vetten), en gisteravond achter de boel los en schoongemaakt.
Merkbaar verschil? Echt wel!
Denk tot nu toe mijn best remmende auto, alhoewel het eerder ook niet echt slecht was.
Enneh: handrem doet het ook weer. (stelmechanisme remschoenen in het vet gezet)
-
Mooi zo -thumbsup-
Van de week bij J**** ook de remmen voor gedaan (incl geleiding vetten),(...) Merkbaar verschil? Echt wel!
Denk tot nu toe mijn best remmende auto.
Tja, verschil verschil... Vond het pedaal wel erg soepel gaan ineens (dus dacht: zuiger zeker nog niet tegen de blokken ofzo), maar t blijft enorm soepel lopen dat pedaal.
Vandaag is t weer een tank dag.. 650 km op de dagteller, en de benzinemeter in de kelder.. Volgens de berekeningen moet ie onder het tot nu toe behaalde gemiddelde komen.. ik hoop er minder dan 40 liter in te moeten gooien, maar dat zal wel weer tegen vallen...
--
Edit: Inderdaad: 42,1 liter op 654 kilometer : 1 op 15,5. Direct maar eens maatregelen genomen:
- Bandenspanning gecontroleerd, bleek rond de 1,5 a 1,6 bar te schommelen. Direct rücksichtlos op 3 bar gezet rondom
- Antenne van de radio ingeschoven: Wie zuinig wil zijn,... Dat valt dan ook wel weer mee: radio ontvangst is er niet slechter dan normaal :)
Op naar de 1 op 16! (vorige tank wel gelukt)
-
ik lees dat je banden op 3 bar heb
zal ze weer lekker terug naar 2.1 laten lopen als ik jou was en normaal zonder te schuiven de bochten door wil!!
owh bij normale spanning van 2.0 2.1 slijten banden minder hard en over het hele profile gelijk!!!!
mijn polo 1.3 aav liep als ik normaal reed 1op 17 en als ik op gas ging hangen 1 op 11 dus alles wat er tussen zit is mogelijk!!!!!!!!
greez maikel,
-
Tja, t is maar een 1 liter he.. Dus die moet wat harder werken in het gebied waar ik m gebruik.
Die 3 bar is misschien aan de hoge kant, maar 't zijn redelijk vierkante winterbanden die er nu onderliggen (155/70 op 5,5") .. Ben niet zo heel bang voor foutieve slijtage, vooral ook omdat ze d'r eind volgende maand al weer onderuit gaan. Bochten gedrag is inderdaad wel, maar niet schrikbarend veranderd. Ben wel benieuwd of ik t ga merken deze tank.
-
die 45pk'tjes moeten er soms harder aan trekken dan een standaard 1.3 aav.
maar ik moet toegeven dat ik soms achter mijn oren krab qwa vermogen.
-
1:16 lijkt me al erg netjes..
de derby vandaag op 10,1 l/100km afgeklokt
kwam er bij het tanken achter dat ik een lekke band had, maar goed.
3 bar lijkt me ook vrij enthousiast, 2,4 - 2,6 lijkt me al vrij hard maja alle kleine beetjes helpen.
-
standaard band op 2 bar de plattere versie (175/50-13)op 2,3
-
standaard band op 2 bar de plattere versie (175/50-13)op 2,3
bij mij gaat standaard alles op 2.3
en voor klanten op 2.2
greez maikel
-
even over die remblokken...
onder de polo van em meis waren die blokken gecombineerd...
groot remblok valk binnen( kant zuiger ) en kein remblok vlak aan de buitenkant ( wielkant )
lekker logisch..
had ook de blokken linksvoor vast zitten.. trok al erg naar links de wagen..
staalborstel en gangbaar gemaakt....
blijkbaar meer voorkomend probleem dus...
-
vastzittende remklauwen is gewoon puntje slecht onderhoud
-
Blokken-glijpunten en klauwgeleiding (nylon busjes) zijn erg belangrijk. Zuiger zelf gaat zo snel niet vastzitten volgens mij.
-
vastzittende remklauwen is gewoon puntje slecht onderhoud
tja.. was eerst niet.. is pas gekomen nadat ik het de voorlaatste keer los heb gehad.. beetje raar maar toch...
probleem is iig opgelost..
-
vastzittende remklauwen is gewoon puntje slecht onderhoud
Wat valt er aan te onderhouden dan?
Ik snap dat je bij het wisselen van de blokken de boel goed moet schoonmaken, afborstelen en smeren, maar moeten ze 'tussen door' dan ook wel eens losgehaald?
-
Het is nooit verkeerd om eens in de 15 à 20.000 km de blokjes te demonteren, schoonmaken en bewegende delen in het vet.
Als de auto op de brug staat met de voorwielen eraf, dan probeer ik dat vaak nog wel even te doen.
-
kopervet dan neem ik aan?
Ik heb hier een bus lagervet staan is dat ook goed?
-
volgens mij is lagervet niet bestand tegen hogere temperaturen, dan gaat het dus smelten en loopt het overal tussen, ook waar het niet moet komen. Kopervet heeft een vrij hoog smeltpunt.
-
zoiets dacht ik idd al...
busje kopervet is geen overbodige luxe.. maar eens halen van de week.
-
Rechts EN links de klauwen uitelkaar getrokken, langs de staalkrans gehaald, en goed gesmeerd met kopervet. Geleidebusjes gecontroleerd en ingevet (BR2).
kopervet op de klauwen (geleidingranden, achterkant blokjes etc etc)
BR2 vet op de geleide/nylonbussen.
-
Ben benieuwd hoe slecht de brandstofmeter eigenlijk is van een 2f..
goed: bij elke polo duurt t 100 km voor de meter uberhaupt uit de hoek van 'VOL' komt,. maar goed:
Staat nu 500 op de klok, bij 17,5 liter resterend..
(bij 400 km op 22,5 liter)
Do your math: lijkt me ERG enthausiast..
-
En inderdaad.
Tankmetertje nog net met de wijzer op '10 liter' resterend.
Dat blijken er dan dus krap 5 te zijn.
Zojuist getankt dus: 1 op 16,12.
Not Satisfactory!
Tja,. ehmz wat nu? Dakrails eraf slopen? Naden dicht kitten? Achterbank eruit? Geluidsisolatie overboord? Leeg slopen? Zelf op dieet?
Neen. Praktisch uitvoerbare zaken, die 't comfort niet tot 0 (nul) doen reduceren aub. De 3 bar bandenspanning levert me reedsch genoeg irritatie op: wegligging valt nog wel mee, maar elke stuiver op de weg voel je. Laat staan putdeksels, of gaten in de weg. Die spanning gaat dus weer naar beneden (2,5 ofzo).
Reëel:
Uitlijning? Sportluchtfilter? Kat-legen? Econo-(vacuum)-meter?
-
-gert-
-nana-
-
Jaja..
Diesel... I know..
2f verkoop klaar maken,. en die centen direkt in de diesel steken.. beste optie..
-
Jaja..
Diesel... I know..
2f verkoop klaar maken,. en die centen direkt in de diesel steken.. beste optie..
Ik let er totaal niet op, doe me best ook niet. Maar de SDI doet 20 km met een litertje diesel. -naughty-
-
Naja..
Econometer had ik nog ergens liggen.
Steuntje natuurlijk kwijt..
Vacuumslangetjes gelukkig in overvloed
Evenals T-stukje
Alleen: WAAROM is het zo koud buiten?
Deze oplossing houdt t niet lang uit denk ik: Cockpitspray doet je dash mooi glimmen, maar zelfs tapijttape plakt niet meer :(
Ik zoek morgen wel naar een betere oplossing.. voorlopig weet ik wel dat ie nog werkt... :)
-
kat leeghalen?? Levert dat een zuiniger brandstof verbruik op? Ik dacht dat de motor dan juist rijker ging lopen. -dunno-
Ik heb de klok horen luiden, maar....
Ging een verhaal over het niet goed werken van de lambdasonde, omdat deze niet meer in de juiste temperatuur range werkt. Dit zou komen door de vrije doorloop van de uitlaatgassen ipv dat ze gehinderd worden door de katalysator
-
ja...
nee...
Zonder inhoud is er 'ietsje' vermogenswinst: vrije uitstroming van de uitlaatgassen.
Zonder inhoud wordt de kat alleen niet zo warm (lees: heet) meer: werking van de lambda-sensor is optimaal bij hoge(re) temperatuur.
Lambda-sensor geeft dus (indien van zichzelf niet verwarmd) een afwijkende waarde.
De lambda-sondes van VW zijn echter meestal 3 polig: met verwarming dus.
-
Kom zojuist tot een vage ontdekken:
Waarom heeft de AAU als enige een andere warmtegraad bougies nodig? (Geen NGK BUR6ET maar BP5ET)
(ok ok: de GK heeft ook andere, maar dat zijn juist weer BP7es)
-
Onderhoud plegen terwijl je ook belangrijker zaken kunt regelen?
Zie hier: de echte-GT-looker.
4 accesoires die duidelijk zorgen voor DE GT look
kijkt u even mee?
---
btw: Na het aanbrengen wilde de auto plots niet meer op 4 poten lopen: ingebrande rotor: vaag, maar waar. Binnenkort: een grote beurt!
-
4 accesoires die duidelijk zorgen voor DE GT look
kijkt u even mee?
Ik zie:
1. rooie biesje in bumpert
2. wieldop
3. GT-embleem?
4. ?
-
4. Zwarte folie achter het kenteken
-
4. Zwarte folie achter het kenteken
Folie??? Is gespoten... -naughty-
-
:P
Allemaal goed!
*sportstoelen, toerenteller, dashboardkast-klepje, middenconsole, witte pinkersvoor, koplamphoogteverstelling, vanbinnenuitverstelbarebuitenspiegels,.. begint een beetje 'toek-toek' achtige vormen aan te nemen..
-
jaap,die koplamphoogte verstelling was dat al standaardt?
of achteraf in bouw?
-
Zit er "af fabriek" in :)
-
Jup: Af fabriek
-
standaard?? Dat zou heel leuk zijn.
De GT look staat de steilheck prima!
-
In Duitsland was koplamphoogteverstelling al veel eerder verplicht dan in Nederland.
De HL-XL-98 komt van oorsprong uit duitsland (niet alleen qua fabriek, maar ook origineel daar verkocht.
In 1994 kwam ie naar Nederland (naja: Glanerbrug: Tussen Enschede en Duitsland in), met duitse standard-ausstattung dus.
-
4. Zwarte folie achter het kenteken
@ Jaap --> Is die folie nog te koop ergens, dat je weet?
-dunno-
-
motip verkoopt deze in vloeibare vorm in stalen cylinders
-
withstupid -hitit-
Lees even een aantal posts terug... Is gespoten.. :)
-
Ja, die folie is nog te koop.. Heb er zelf 1 liggen 'neu ab werk':
Waarom ik die niet gebruikt heb?
1- 't is geen echte GT, dus een beetje jammer als je daar dan zo'n stuk folie voor gebruikt
2- 't is geen echte GT, en hij/zij gaat de verkoop in, beetje jammer als je daar dan zo'n stuk folie voor gebruikt
3- Steenslagcoating met mat-zwarte lak erover ziet er ongeveer t zelfde uit.
4- 2 Bussen motip (steenslag + mat zwart) was goeikoper :)
Als je interesse hebt (jij hebt wel een echte GT) PM me dan maar even.
-
Gisteren begonnen met het uitdeuken van het achterscherm.
Toen ik de auto kocht zat er wel een wat rare welving in het scherm, en was er op een paar plekken wat plamuur gebarsten.
Met een Scotchbright tolletjes de plamuur er af gehaald: De schade zelf valt eigenlijk 100% mee, maar de manier waarop het opgelapt was -dunno-
Na een tijdje tollen kwam ik dan toch eindelijk metaal tegen! Meer dan 1 ( !!! ) volle centimeter plamuur!!!
Met behulp van een alternatieve slagtrekker (zelfbouw @ Marcel) en een alternatieve trekbank (zelfbouw @ Marcel) de grootste 'deuk' er weer uitgetrokken; de deuk zat namelijk precies op de plaats waar al het plaatmateriaal dubbel dik is: rond de tankklep; Met een slagtrekken kan je net niet genoeg 'force' uit oefenen om de boel daadwerkelijk blijvend de juiste richting op de krijgen: 't blik is door de aanwezige lagen gewoon te stijf.
Foto's volgen, maar die komen pas als er ook weer netjes strak uit ziet :) (Nu ziet t er om te huilen uit).
-
Ochja: plamuur schuren: dat geeft nogal een beetje stof :(
This is me 50 years from now.
-
collage dan maar: schade-herstel-in-progressie
-
Ochja: plamuur schuren: dat geeft nogal een beetje stof :(
This is me 50 years from now.
-uitlachen-
-
:)
-
Minder plamuur = minder gewicht = zuiniger rijden. -sturen-
-
CHECK! Al minimaal 2 kilo kwijt! :)
-
Wordt weer netjes zo, bijna zonde om hem te verkopen. -naughty-
Maar wordt het plekje bij 't achterlicht ook meteen gedaan? Is toch ook een deuk, of alleen maar roest?
-
het hele scherm is van een 'laagje' plamuur plamuur voorzien.
Bij het achterlicht is door onjuist afhangen van de achterklep een beschadiging ontstaan, die roest onder de plamuurlaag heeft laten 'sluipen'. Vervolgens is de plamuur eraf geklapt.
Word aan gewerkt natuurlijk! (scherm gaat helemaal opnieuw gespoten worden).
-
Uit de sloot graaf..
(bijna letterlijk: de 2f heeft een tijdje dienst gedaan in o.a. weiland & boomgaard)
Als 'winterauto' weer voorzien van winterbandjes en weer ingezet als dagelijks vervoer naast de Clio.
Aantal mankementen en normaal onderhoud gepleegd.
De distributie moest (volgens het onderhoudskaartje in de auto) vervangen worden bij 170.000 km. De teller stond ondertussen op 188.000 km. Waterpomp was ook nog de originele...
Omdat de motor licht incontinent was, gelijk even goed gezocht naar de lekkagebron: Niet de koppakking, niet de bovenste nokkenas-oliekeerring, maar de onderste. Ook het koelwater (aan de andere kant) bleef niet even goed meer binnen: termostaathuis vertoont nogal wat kristallen...
Dus, lijstje:
- Distributieriem
- Waterpomp
- V-snaar
- Krukaskeerring distributiezijde
- Termostaathuis pakking
Waterpomp:
Kwaliteitje! 2 schoepjes: Weg!
-
Verse keerring.
(het was 1 vette bende in deze hoek: ook de oude distributieriem was niet helemaal nieuw meer, en onder de olie :( )
-
koelvloeistofkristallen.
Als het goed is,. is ie technisch weer helemaal fris.
Binnenkort de olie + filter wisselen, alles nalopen en APK d'r op schoppen.
-
Zozo, je hele wagenpark ff onder handen genomen. -klus- -thumbsup-
-
APK's komen er weer aan, ennuh.. onderhoud is gewoon nodig.
(daarbij: kabeltje voor de telefoon een tijdje zoek geweest.. in 1 keer de camera leeg getrokken en de picture-whore uit lopen hangen :) )
-
onderhoud:
1 in maand tijd 2 v-snaren geknapt onderweg: D'n diesel en de Clio..
Dus bij deze preventief !
(reminder: Ook de Polo 1 maar eens voorzien van nieuwe distributie, wapo, v-snaar etc etc).
-
(reminder: Ook de Polo 1 maar eens voorzien van nieuwe distributie, wapo, v-snaar etc etc).
was dat nog niet gebeurd dan?
-
Nope.
Live Life to the Maxx..
HA is met verbrandingsruimte in de kop, dus mocht de distributie breken,.. sta je alleen stil.. :)
Maar goed: beter safe then sorry :)
Ik moet toch een goede auto hebben voor naar Denemarken?
-
Uit de sloot trek: Hey.. volgens mij is de distributie van de HA uit de Polo in ondertussen daadwerkelijk vervangen ( na een gevalletje tandjes poetsen :) )
maar goed: Dit gebakje vandaag ook weer eens gezien, welke de familie-sloerie aan het worden is: Ik, pa, zwager, zus.. en vandaag was ie trailerqueen-for-a-day!
Nee, geen re-opening qua project. Moet alleen even langs de APK om vervolgens weer van eigenaar te wisselen: gaat nu weer van W naar D.
-
Proest:
Mijn moeder gooide een half jaar geleden de Citroen vol met benzine.. Dat vond de diesel motor niet echt lekker. Jaap-2-the-rescue, boel afgetapt en weer afgevuld met diesel... De inhoud van de tank ( diesel/benzine mengsel ) weggezet; Dat kan mondjes maat wel weer opgestookt: als 2-takt in de grasmaaier of met scheutjes bij de 2f in ( 2f is verkocht aan m'n pa ).
Nu, pa rijdt tank leeg. Kom, gooi d'r maar een slok 'mengsel' in: grasmaaier doet t er prima mee,. Polo vast ook wel... Naja; grasmaaier vind het niet echt gaaf eigenlijk, maar de polo.. die heeft helemaal een slecht humeur ( en hoofdpijn )..
Onderstaand filmpje gemaakt nadat ik d'r weer +/- 30 liter heldere benzine bovenop heb gegooit
http://www.youtube.com/watch?v=CvjrT5mRj_U
-
Das een hele chagrijnige polo....... -boehoe-
-
roetfilter erop :P polo loco(motief) :)
-
Ik hoop dat je het er nog uit krijgt....
-
Zal nog wel eventjes roken...
-
Jaoh.. Ik van de week nog wel eens langs, en neem dan wél even de tijd even d'r mee te rijden. Misschien is 't alleen 'het onderste uit de tank/filter' dat nu zo rookt. Als ik het zat ben, tap ik de boel wel (voor de helft ofzo) af, en top ik m met nog meer frisse benzine af... Hopelijk vind de katalysator het niet heel erg.
De restjes mix ik dan 'in kleine beetjes' wel weer bij :) ( Sir-mix-a-lot ).
-
http://www.youtube.com/watch?v=9pnwaeFzjm0&feature=related
:D
-
Zal nog wel eventjes roken...
Gisteren even olie gepeild: Te hoog. Koelvloeistof: Te laag
Vanochtend bij de APK boer afgeleverd.. Ben benieuwd.
Na een ritje van 20 minuten en koelwater op 80/90 graden kwam er nog steeds witte rook (damp) uit de uitlaat.
Als ie zonder verdere opmerkingen door de APK komt wordt het budget-style koppakking vervangen. Meerdere opmerkingen: schlachtfest.
Van het winter heeft ie met een dichtgevroren uitlaat gestaan: waar kwam al dat water toch vandaan? En: hij kon z'n druk niet kwijt ( wilde niet aanslaan ) zal de pakking wellicht ook niet leuk hebben gevonden.
-
Ik heb mijn 2 ook wel eens volgegooid met een mixje, 1:4 ongeveer. Toen ik thuis was met horten en stoten heb ik wel ff 20 liter eruit gehaald en schoon getankt. daarna deed ie 't best goed. Alleen liep ie koud als een diesel en rook(te) ie ook zo. Maar zodra ie warm was was 't goed en trok ie ook weer goed. Maar een HZ heeft geen kat of geregelde injectie.
-
oh ehmz,. ik ga niet uit van het probleem van de diesel: dat was een half jaar terug. Ik heb sinds dien de olie+filter ook preventief vervangen. Ik ging (toen al) uit van een klein lekje in het koelsysteem, omdat het niveau al een tijd 'dalende' was.
De rook waar we het nu over hebben is geen onverbrande diesel, maar ik neem aan, koelvloeistof. Zo heel erg veel is het niet ( zag tijdens de lunch vandaag toevallig mijn APK meneer langs komen rijden tijden het proefrijden: geen wolk achter de auto), maar als de auto eenmaal goed warm is, doet ie toch walm (stationair).
-
Het was vanochtend ook wel weer lekker koud ineens, hè?! (als in: uitlaat-walm/rook valt dan meer op dan vanmiddag toen het lekker lente was)
Dus wie weet valt het allemaal nog wel mee ook?! Geen sprake van een smurrie-vuldop, toch? -dunno-
-
APK lijst in iedergeval heul kort en apart.
Vooral de beroemde ' Sjon ' aanmerkingen:
ZZP'ers:
Mistlichtschakelaar ( -dunno- )
Grootlichtschakelaar
Handrem rechtsachter
Alle drie een eigen willetje: schakelaars doen het vooral niet als je wil dat ze het wel doen,. en de handrem doet t vooral wel, als ie het niet moet doen :)
Lekker weer. En een adviesbandje. (setje winterbanden dat er ook afgelopen 2 zomer onder zat.
grootlicht doet het wel, maar klikt niet ' vast '. Nog nooit meegemaakt of van gehoord. -dunno-
-
als de rook naar maggie ruikt is het koelvloeistof , maarja je olie is gestegen en je lijkt me niet het type wat er teveel inmikt .
dus je koppaking mag idd vv worden ,al zou ik wel ff de kop controleren op corrosie gaatjes
-
-uitlachen- Ach ja: zzp'ers => ze zijn er vooral als je ze niet nodig hebt
-hoeft geen mistlamp te hebben toch (mijn sedan iig niet): schakelaar eruit en klaar.
-grootlicht: schakelaar in stuurhendel, neem ik aan.
-handrem: euhhhh...huh....hmzz....trommeltje maar ff open om te kijken wat er loos is, lijkt mij
-
ZZP'ers:
Mistlichtschakelaar ( -dunno- )
Grootlichtschakelaar
Handrem rechtsachter
-
Mistlicht: Weer in vaste dienst, maar met proeftijd ( doet 't weer, had last van vocht ( koper dat groen uitslaat ) maar is niet helemaal fris meer ( 95% zeg maar )
Grootlicht: Aangenomen op oproepbasis: Doet 't weer, maar wanneer gebruik je dat nou eigenlijk?
Rem achter: lospluk, roest schud, gangbaar maak: Zat echt vast! Nu weer aanwezig. ff duimen dat ie niet te veel remverschil heeft. Wilde andere kant ook ff los plukken, maar die kant is vorigjaar nog los geweest ( 2000 km terug ): nieuw lagertje.
Klepdeksel los gegooit: niets van mayonaise te zien. Olieniveau halve liter boven max.
misshcien vandaag koelsysteem aflaten persen. Waar dat water dan blijft?
Overigens: De diesel+benzine episode van afgelopen jaar was wel keurig geregisteerd in het motorstorings-logboek: Bijstelling mengsel buiten stelbereik (ofzoiets) uitgelezen en gewist. :)
-
-thumbsup-
-
-uitlachen- Gelijk in vaste dienst: eerst half jaar contract met maand opzegtermijn doen,
dat 2x herhalen => dan pas in vaste dienst -thumbsup-
-
2000 km of een jaar zowat niet gebruikt is gelijk . tsja dan is rotten vastzitten -klus-
-
Dienstag: Keuring en afkeur. Dienstag abend: reparaties.
Woenstag: 'Herkeuring' op remmenbank: te groot remverschil achteras. Woensdagavond: andere kant rem even lossen gegooid.
Donderdag: Herkeuring op remmenbank: Goed. Maar nu met extra gratis steekproef.
Half 11 weten we meer :)
-
Op rdw staat ie al afgemeld -thumbsup-
-
jups. dat stond ie direct om 9:03 al.. Maar bij steekproef met negatief resultaat wordt de keuring ingetrokken.
(ondertussen staat ie nog steeds goedgekeurd, dus zal het allemaal wel in orde zijn. Haal m zo op: Moet zo voor mijn eigen op pad APK.)
-
goed en nu je pakking doen -thumbsup-
-
Sloot trek,
Inderdaad @ Serge
Pa had er vorige week ineens zin an: Woensdag belde hij op: 3 liter water d'r in gegooit, want het lampje was gaan branden... en de dag erna weer 2,5 liter.
" Das nie goe nie " zei ik nog.
Aangeraden om de auto op de tegels weg te zetten (en niet in de grind) om te zien of ie op de grond lekt, of dat het elders verdwijnt...
Vrijdag ineens Pa aan de lijn, met een vrolijke mededeling: " Ik weet waar de koelvloeistof blijft!! "
Ah, dacht ik, gelukkig, lekkage'
" In het carter "
Dikke mayonaise aan de peilstok.
Damn..
Gisteravond om 20:00u begonnen en om 23:30u draaide de boel weer!
Om 23:45 ontdekt wat er mis was: schakelaar voor de ventilator waarschijnlijk overleden: fan sloeg niet aan, motortemperatuur naar 95 graden+
Schakelaar vervangen, check werkt! 0:15u: Naar huis.
Ben benieuwd of ie het houdt; de boel wel schoon gemaakt, maar niet gevlakt. Cilinder 1 stond vol water, corrosie aan waterkanaal en iets of wat putjes/corrosie op het dichtvlak van cilinder 1. De oude koppakking was zeker niet nieuw meer: bij het waterkanaaltje leek het wel of de boel dichtgeroest was ofzo, of in iedergeval: opgezwollen. Misschien dat ie het houdt. misschien ook net niet.
We'll see.
Kosten:
Kannetje aldi olie ( 8 euro, 5 liter, 15 W40 )
Koppakking: uit de sammlung :)
Termoschakelaar: uit de Giesel
klepdekselpakking: recycling uit de 1.3 diesel
Stukkie schuurpapier, remmenreiniger, wd40 en 1 avondje werk.
Hergebruik van kopbouten, en spruitstuk->downpipe pakking. Low-budget.. maar uitlaat leek zowaar dicht.
Naja: als ie het houdt, en hij is er nog van het winter, dan water verversen voor koelvloeistof :)
PS: Iemand nog een liter of 6 aan mayonaise nodig?
-
hergebruik kopbouten; zweet je dan geen peentjes als je de rekbouten nog een keer op moment aantrekt? :)
-
Stuur maar naar Ghop, hebben we genoeg saus voor de BBQ -uitlachen-
Btw, zo goedkoop koppakking vervangen doen er niet veel :P
-
Peentjes zweten: neuh.. Been there before; en ging tot nu toe altijd goed.
Heb de bouten goed bekeken, en was niets aan te zien. Ik heb wel de ringetjes even van kopervet voorzien, zodat de afschuifspanning onder de boutkop wat lager ligt en de aantrekkracht dus vooral op de draad werkt.
PS: Zijn geen rekbouten trouwens: gewone bouten die wel willen rekken.
@Gerard: Mayo staat klaar :)
-
ik hoop voor je dat de boel goed blijft. -thumbsup-
Maar kan je die mayo niet beter gebruiken voor je eigen frietkraam ?? :)
-
Naja: als ie het houdt, en hij is er nog van het winter, dan water verversen voor koelvloeistof :)
Kuch, stof vegen,
Hoe is het met die koppakking afgelopen vroeg ik me af :)
-
Harstikke goed. Cheapest fix evah!
Voor de winter dus even koelvloeistof d'r bij en klaar! De motor snorrrt weer als een dolle. Staat toevallig nu even bij mij thuis, omdat ie binnenkort voor de APK moet.
-
-thumbsup- :)
Gaat ik van de week even hetzelfde kunstje uithalen aangezien hier een golfje staat waarvan het oliepijl steigt, en kvs peil zakt -uitlachen-
Koppakking moet hier ook nog ergens liggen, hoef ik alleen maar olie en kvs te halen :)
Heeft ie nou veel gedraaid sindsdien?
-
zou toch maar oppassen met hergebruik kopbouten...
-
pff, geen idee. Pa rijdt er wekelijks mee. Ik schat een duizendje of 3 a 4?
-
zou toch maar oppassen met hergebruik kopbouten...
-dunno-
-
das meer een tip voor gerard ;)
-
das meer een tip voor gerard ;)
Boeie, zie wel of ze knappen, anders alsnog een paar nieuwe halen.
Weer genoeg offtopic :)
-
*update*
Afkeur: Diversen incl langsdragers, sleepoog en andere rotterij.
Moet m nog gaan halen, maar ik denk:
(http://www.wesdec.be/images/RIP.jpg)
-
zou wel zonde zijn zeg
-
Sjon Shot
Met special Licht-D-Effects
-
Glow in the dark Sjon shot! -cool-
-
Maar wat is nu de planning van deze polo?
-
als ik dit zo zie zeg ik repareren? -klus-
-
als ik dit zo zie zeg ik repareren? -klus-
uitlachen2
in de vorm van tunen ,meer lucht dus sneller
-
als ik dit zo zie zeg ik repareren? -klus-
Ik uitlachen2 met Serge mee.
Erg kleine kans dat ie niet binnen een week niet meer bij de RDW bekend is...
Plan:
Versnellingsbak -> Coupé
Interieur -> Op 't schap
D'r drijft nog een paar kilo vloeibaar goud in de tank -> overpompen
Rest -> Op 't schap of op de schop. Flex gaat d'r hier en daar nog even in en dan wieberen.
-
Bier in de tank? -dunno- :D
Tja, we kunnen ze nou eenmaal niet allemaal redden/bewaren... -boehoe-
-
hoe goed is de vloer voor de achter bank rechts? Bij de verzink dop?
-
Geen idee. Vloerbedekking zit er nog in. Hebben?
Ruilen tegen een Prego wieldop? Welk deel ongeveer?
-
rondom de verzink dop.
Prego dop heb ik er nog wel 1 van
-
rondom de verzink dop.
Prego dop heb ik er nog wel 1 van
en drie ook nog wel.
Vanavond ga ik verder: Zal eens kijken of we nog tijd hebben om veel te flexen
-
ik heb 1 dop kunnen vinden.
-
Geen tijd gehad om te flexen,. maar wel gezien dat de bodem hard is. Hoe groot wil je t hebben?
Die hoek ( rechtsachter ) haal ik er voor mijzelf nog uit: Hamer en blikopener.
-
liefst zo groot mogelijk. Als ik toch las vervang ik liefst zo veel ik kan. Weet ik zeker dat ik goed staal heb om aan te lassen,
Zeg maar 30 bij 30 ofzo
-
Als je een VR6 in het vooronder hangt en dikke remmen op de vooras.. dan doet je Polo dit:
*maar goed: Ik zie geen VR6,.. dikke remmen of vooras :) *
-
Dikke schommel jonge!
-
Is het parafan nog netjes jaap en tevens die kunstof afdekking onder het parafan?
-
Par-avant is niet helemaal je je van het ( roestig in de normale hoeken ) dacht ik, maar waarschijnlijk niets wat een beetje schuren en spuiten niet op kan lossen (lees: niet verrot)
Plastiek is redelijk dacht ik, maar kwam ducttape tegen aan de onderkant: van boven zag ik er niets van.
-
Beetje saai van slijptol zonder oordoppen. Niet zoveel opgeschoten dus vanavond:
- tank eronderuit
- brandstofpomp en leidingen weg
- Bodem achterpassagierstoel eruit ( voor Jellehier )
- Tunnelstuk eruit ( waar nieuw-type handrem staat :) )
- Begin gemaakt van zijpaneel verwijderen. Maar daar werd ik dus saai van: Man wat een dubbeldik plaatwerk zeg...
Gaat mij om het buitenste binnenscherm en binnenste binnenscherm (duidelijk?)
Ziet er nog redelijk goed uit, maar het kost wel moeite om het eruit te krijgen: Langsdragers enzo werken niet mee. Maar goed: Morgen weer een dag.
-
Kun je buiten je binnenste buitenscherm dan, of heb je er daar nog één van op 't schap? :D
-
(http://4.bp.blogspot.com/-tn6pJI3bLDQ/TYKMVmXdc3I/AAAAAAAAArg/FjU8DPKw5_Y/s1600/image-upload-17-738132.jpg)
-
volgens mij issie dood ??
-
Remember that you are dust, and to dust you shall return -thumbsup-
-
Ik ben vast te laat: lijstje onder de grille nog goed?
-
volgensmij heb ik die nog wel Dennis...k heb dat neusje van de donor nog in de schuur liggen
zal zo ff kijken of t nog wa is...
-
Ik ben vast te laat: lijstje onder de grille nog goed?
Te laat. Schrale troost: kopschade gehad, dus was vast niet helemaal recht meer geweest. (nee; ik lul: lijstje was ok, maar 2f en ik begrijpen elkaar niet zo goed.)
-
Is dit stukje nog goed? Moet namelijk voor de Derby nog een nieuw stukje hebben voor de waterafvoer...is misschien niet helemaal het zelfde, maar komt altijd nog dichter in de buurt dan een vlakke plaat.
Tenminste als je de kas nog hebt...en je het er uit wil halen...anders kijk ik wel even verder.
-
Is dit stukje nog goed? Moet namelijk voor de Derby nog een nieuw stukje hebben voor de waterafvoer...is misschien niet helemaal het zelfde, maar komt altijd nog dichter in de buurt dan een vlakke plaat.
Tenminste als je de kas nog hebt...en je het er uit wil halen...anders kijk ik wel even verder.
Onderste deel van het schutbord is er he-le-maal uitgehaald.. D'r was iemand met een 75ér die daar ook het een en ander aan laswerk heeft.
Dus ja: het is nog goed, ja, het is eruit, maar helaas: 't is al vergeven.
(Koets is (naja: restant) is zaterdag weg gegaan. Dak, kont, kop: exclusief kriksteun linksvoor, genoemde blik van schutbord, stuurhuisblikje, bodem achter passagiersstoel en halve zijscherm rechts
-
Ik ben vast te laat: lijstje onder de grille nog goed?
13,- bij artaparts -thumbsup-