Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 78225 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #75 Gepost op: di, 26 apr 2011, 12:51:21 »
ehm, een setje ITB's met een LMM --> wat doen die ITB's dan nog?



Je kan de originele ECU niet gebruiken icm ITB's. Werking is totaal anders.


kan wel , je moet de gasklep stekker buiten wege laten (is voor lamda uitschakeling bij nullast en vollast )en dan een potentiometer ipv de luchtschuif op je gasklep (zelfde weerstand waarden)van je master gasschuif .daarna zet je het hittedraadje voor1 van de gaskleppen (liefste de master ).
 dan zou het moeten werken ,mits goed afgeregeld.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #76 Gepost op: di, 26 apr 2011, 12:53:15 »
@martijn: daarom met lmm, dan heb je wel originele nz aansturing, maar ben je je vermogenswinst compleet kwijt

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #77 Gepost op: di, 26 apr 2011, 12:55:54 »
nee hoor .als je het goed doet (lees daadwerkelijk wat doen ipv de randverschijnselen )win je vermogen , zie de bmw m3 en consorte maar eens
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #78 Gepost op: di, 26 apr 2011, 15:15:30 »
kan wel , je moet de gasklep stekker buiten wege laten (is voor lamda uitschakeling bij nullast en vollast )en dan een potentiometer ipv de luchtschuif op je gasklep (zelfde weerstand waarden)van je master gasschuif .daarna zet je het hittedraadje voor1 van de gaskleppen (liefste de master ).
 dan zou het moeten werken ,mits goed afgeregeld.

Idd, dan heb je een mooie vlag op een strontschip te pakken.  -dunno-  Heb dit soort beunpraktijken bij een AX GTI gezien, het is over het hele toerenbereik slecht af te regelen, aangezien je niet de vrijheden hebt die je bij een stand-alone systeem wel hebt.


@martijn: daarom met lmm, dan heb je wel originele nz aansturing, maar ben je je vermogenswinst compleet kwijt

Klok / klepel?    -dunno-   Zoals ik het verhaal van Serge leest laat je de NZ lmm achterwege en maak je zelf een potentiometeropstelling die je op de gasklep van de ITB's zet. Of begrijp ik er geen kloot van?
« Laatst bewerkt op: di, 26 apr 2011, 15:24:04 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #79 Gepost op: di, 26 apr 2011, 16:59:12 »
nee ik bedoelde. als je alles qua aansturing en injectoren nz laat (dus ook met lmm en dergelijke) dan hebben die ITBtjes alleen een cosmetische functie. Want alleen al die lmm en de originele aansturing doen dat effect toch weer teniet.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #80 Gepost op: di, 26 apr 2011, 17:37:20 »
Dus waarom dan die moeite om die itb's er tussen te prutsen als e toch alles origineel laat.
dat hittedraadje is toch dat klein draadje wat in je LMM zit?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #81 Gepost op: di, 26 apr 2011, 19:53:42 »
doe ik even gek..

waarom zou je niet 4 gaskleppen (itb's dus) kunnen plaatsen icm een originele lmm?

ok mischien kan je dan wel beter een lmm van een golf gti (pf) monteren zodat er meer doorstroom is. maar dan kan je mijns inziens wel gewoon op een nz computer rijden. en heb je toch behoorlijk meer adem voor je motor gecreerd.

ik ben geen expert, maar winst lijkt me dat het wel levert, welliswaar niet zo veel als wanneer je een standalone monteerd, maar toch..

mischien kan je dan beter de motor lopend maken op digifant 1 (g60?)
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #82 Gepost op: di, 26 apr 2011, 20:09:43 »
Hoi Hoi, welke versnellingsbak olie moet ik gebruiken voor mijn Polo GT Coupe 1982 Motorcode: GK, Bak code: GX ?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #83 Gepost op: di, 26 apr 2011, 20:32:58 »
Hebbie nog geen werkplaats handboek?  :)

Olie kwaliteit API-GL 4 SAE 80: volgens ATH Kluwer.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #84 Gepost op: di, 26 apr 2011, 21:03:03 »
ach crapQ..... nooit aan dat aparaat gedacht doh

iig uw allen bedankt voor de info  -thumbsup-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #85 Gepost op: wo, 27 apr 2011, 16:23:01 »
welk nummer heeft het mistlamp relais van een 2f en waar bevind deze zich? Ik vermoed dat deze niet aanwezig is of niet werkt (en ik daarom mijn mistlamp niet werkend krijg)

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #86 Gepost op: wo, 27 apr 2011, 16:48:59 »
welk nummer heeft het mistlamp relais van een 2f en waar bevind deze zich? Ik vermoed dat deze niet aanwezig is of niet werkt (en ik daarom mijn mistlamp niet werkend krijg)

je hebt je auto wel op contact en het licht aan?
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #87 Gepost op: wo, 27 apr 2011, 16:51:57 »
jup, ook met de motor nog eens aan geprobeert, maar geen licht. Zekering en lampje al vervangen. ook andere lichtunit geprobeerd. Schakelaar geeft ook geen extra lampje dattie aan staat. Vermoed dat er geen stroom naar de schakelaar gaat.

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #88 Gepost op: wo, 27 apr 2011, 16:53:53 »
jup, ook met de motor nog eens aan geprobeert, maar geen licht. Zekering en lampje al vervangen. ook andere lichtunit geprobeerd. Schakelaar geeft ook geen extra lampje dattie aan staat. Vermoed dat er geen stroom naar de schakelaar gaat.

meten is weten he  :)  en het grote boek van Kluwer staat wel wat tussen de draad schema's


en kijken eens naar kleur op kleur met de stekker onder het stuurkolom.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #89 Gepost op: wo, 27 apr 2011, 16:59:31 »
ik kwam onder het dash wel een losse stekker tegen met dezelfde kleur draad er 2x in en nog een apart draad. maar waar die op moet, zit niet onder het dash (zitten wel meerdere draden met loze stekkers viel me op)

De rest van de instrumenten die op die stekker zit, werkt wel zoals het hoort (sigarettenplug, radio, achterruitverwarming) Dus ik ga er vanuit dat die goed zit. kan ook niet anders want die stekker past er maar op 1 manier op.

Maar ik ga morgen maar eens meten. Maar weet nog steeds niet waar dat relais zit en welk nummer die heeft