Auteur Topic: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]  (gelezen 99172 keer)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #120 Gepost op: ma, 22 aug 2011, 23:33:46 »
Top stukjes! Boattails is misschien ook een idee om de voorwielen en achterwielen van wind te deflecten. Van de week heb ik al wat stukken dun karton gescored om malletjes van te maken voor schermen langs de achterwielen.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #121 Gepost op: di, 23 aug 2011, 11:03:37 »
Leuke stukjes. 1/3 van de weerstand is gril  -hitit-. Stuk verklaart daarmee ook meteen waarom de 1f de gril kreeg die voor het plaatwerk uitstak. De luchtweerstand nam daarmee af t.o.v. de gril van een typ 1 / audi 50

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #122 Gepost op: di, 23 aug 2011, 11:18:57 »
Eigenlijk moet je het zien als:

33.3% voor de voorkant
31,6% voor het model
35,1% voor de complete bodem

Het zal dan denk ik makkelijker zijn om een 2F aerodynamischer te krijgen dan een polo 1 of 2, en vergeet natuurlijk niet om een vlakkebodem te creëren-klus-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #123 Gepost op: di, 23 aug 2011, 12:24:16 »
Eigenlijk moet je het zien als:

33.3% voor de voorkant
31,6% voor het model
35,1% voor de complete bodem

Het zal dan denk ik makkelijker zijn om een 2F aerodynamischer te krijgen dan een polo 1 of 2, en vergeet natuurlijk niet om een vlakkebodem te creëren-klus-


lekker belangrijk.  -nana- de polo 1 is veel lichter. en dat scheelt ook  :)

(terugkomend op de tip van Jaap volgens mij: houd de auto zo licht mogelijk)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #124 Gepost op: do, 25 aug 2011, 18:24:43 »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #125 Gepost op: do, 25 aug 2011, 18:33:14 »
1e meting (1000 km) van de 2F Steilheck GT (3F) met gemengde rijstijl: 6,47/100km oftewel 1:15,5. Vind ik zowaar niet verkeerd, al lijkt 1:18 wel nog erg ver weg...
« Laatst bewerkt op: do, 25 aug 2011, 19:52:35 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #126 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 10:48:41 »
Pizza pannen zijn moeilijk te vinden in Nederland zo blijkt: Google en Marktplaats geven beide geen uitkomst --> IKEA? Misschien! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10112530  -naughty- Wie weet dat zoiets op de achterwielen komt, hehe.

Andere dingetjes die ik gespot heb welke op de lijst van potentiële modificatie komen:

- ruitenwissers uit de wind halen




- manier van wielbedekking montage (karton voor de mallen en het plastic voor de uiteindelijke montage heb ik al)




Wanneer moet het allemaal gaan gebeuren? Op z'n tijd, ik zit nu nog met school waar ik heel wat voor moet doen. Al dit gelees erover is wel een goede afleiding (of juist slecht..), ben wel enthousiast d'r voor. Hoewel het ook wel moeilijk is soms, gewoon rustig rijden. Er moet echt een knop om in je hoofd. Deze week ben ik 2 dagen in Duitsland geweest met de Caddy TDI van m'n broer, daar kon ik gewoon niet rustig mee naar huis rijden. Kortom, 130-140 gereden op de autobahn. Terwijl mijn gevoel zegt dat als ik met m'n polotje had gereden het wel had gelukt. Daar zit ik veel relaxter in op de een of andere manier.
« Laatst bewerkt op: vr, 26 aug 2011, 11:02:02 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #127 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 11:38:11 »
Die spatplaten van die ikea is gaas -dunno-. Voor 13" moet je gaan kijken naar iets in de maat van 35cm. Ze hadden laatst bij de ACTION van die rvs borden voor een taart, helaas maar 1tje meegenomen(heb er nu 4 nodig -boehoe-)

Al bezig geweest met een rol plakband?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #128 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 11:43:56 »
Waar is dit van gemaakt?



Lijkt me wel een goed (en haalbaar) idee...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #129 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 17:30:01 »
Wel allemaal leuk die boel dichtknaaien met metaal enzevoorts.
maar krijg wel het idee dat je auto een stukje zwaarder word.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #130 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 17:35:29 »
Die Civic is met kunststof spul beplakt (coroplast), die opstaande randjes voor de ruitenwisser gok ik van gewoon abs plastic ofzo.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #131 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 19:37:31 »
http://www.aerocivic.com/  :)

at 512,000 miles my engine and transmission were wearing out.

Joh,
Oo=o=oO

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #132 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 20:37:51 »
 :)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #133 Gepost op: za, 27 aug 2011, 10:54:10 »
Even de vraag naar dit topic halen, http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11299.0.html . Zou een multipoint AAU zuiniger zijn dan een monopoint die het nu is?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #134 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 10:27:43 »
Zo zeg, interessante materie wordt hier gespuid.  -thumbsup-
Zeker met mijn beste resultaat van 1 op 12 met motorfietscarbs.  :)

En ben net terug uit de bergen: cheap ass bergop methodiek: lekker rustig achter een vrachtauto of sleurhut mee omhoog.




Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift