Auteur Topic: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]  (gelezen 99269 keer)

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #675 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 19:26:56 »
ja heb ik al veel van gehoord, voornamelijk dat het echt onzin is en zonde van je geld.
moet je eens bij limpex sport kijken, die beste man heeft aandelen cyclone volgens mij.
ben er eens geweest en die houd er niet over op.
ik zou er iig geen geld aan uit geven
http://limpex-sport.nl/producten.php

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #676 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 19:27:47 »
volgens mij gaat dat heel goed samen met een vonkverbreder.  -nana-
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #677 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 19:44:13 »
een werveling in de gassen krijgen heeft wel nut, maar een cyclone niet. Je moet die werveling goed in je cilinder krijgen, maar dat doet zo'n cyclone echt niet. En die resultaten op hun site van die bus dat red ik ook zomaar. Bij de eerste test ga ik lekker sportief rijden en bij de 2de test rij ik als een bejaarde. En ja hoor, ik heb een enorme verbetering in mijn verbruik behaald.

Ik bied trouwens hierbij ook een een nieuw product aan, ik noem het de feulstop brandstof bespaarder. Hij komt in verschillende uitvoeringen en is er al vanaf €14.99.
voorbeeld:
Werkt op elke auto, succes gegarandeerd.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #678 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 20:44:12 »
Zo koud mogelijke inlaatlucht is wat dat betreft veel beter voor je cilindervulling.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #679 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 21:05:51 »
Yep, koude lucht is compacter dus er gaat meer van in de cilinder dan warmere lucht :)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #680 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 21:32:12 »
Dus? Busted!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #681 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 22:06:36 »
Kwam nog een leuk filmpje tegen voor al jullie "ik-monteer-'n-sportfilter-want-meer-powerrrrr"-freaks You know who you are... ;)
Linksteler! -nana-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #682 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 22:58:04 »
Whahahahaha, beter een goede dief dan slecht verzonnen ;)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #683 Gepost op: za, 30 mrt 2013, 01:41:40 »
Dus? Busted!

Waarom busted ?

Filmpje laat vermogenswinst zien zodra er koudere lucht wordt aangezogen van ( ver ) buiten de motorruimte.

En dat bij een Turbomotor nota bene...


Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #684 Gepost op: za, 30 mrt 2013, 07:58:01 »
Ik denk iets met uitstekende delen & verboten ;)
Vermogenswinst is aantoonbaar nihil of zelfs een afname indien men zo'n filter onder de motorkap monteert...
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #685 Gepost op: za, 30 mrt 2013, 09:38:51 »
 doh

...alsof je tegen een muur staat te praten.

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #686 Gepost op: za, 30 mrt 2013, 11:00:18 »
Niets mis mee hoor:

uitlachen2
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #687 Gepost op: za, 30 mrt 2013, 11:48:21 »
Ja de muren hebben soms ook oren.   -thumbsup-

Even over koude lucht : Toen ik in 1992 met mijn eerste auto , Mazda 323 uit 1980, 's winters de luchtfilter op zomerstand zette maakt dat niets uit vergeleken met de winterstand, de motortemperatuur bleef ook iets lager.   's zomers, met warme buitenlucht, wel zuiniger.
Daarna een Corsa met grotendeels weggeroest schermpje op het uitlaatspruitstuk, dus nooit echt warme lucht,  ook lage motortemp. en benzine zuipen in de winter,   de 2 Kadetts daarna (een met carb. en een met injectie) hadden al zo'n vacuum klep.       


Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #688 Gepost op: za, 30 mrt 2013, 12:58:22 »
probleem met een carb motor is dat je die opnieuw zou moeten afstellen voor de winter, maar dat hebben ze opgelost door de lucht door de uitlaat op te laten warmen.

En het probleem met cold air intakes is de 90% meer een hot air intake is. Vooral als mensen besluiten een pauperfilter gewoon los onder de kap te hangen dan komt er meer hete lucht in. Kijk eens bij een moderne auto waar de aanzuigslang van de luchtfilterbak heen gaat, dat is meestal ergens bij de bumper in de buurt. En dan zijn er van die sjonnies die denken dat ze dat kunnen verbeteren door een pauperfilter onder de kap te hangen met een stukje buis er op gericht vanaf de originele aanzuig plek. En voor hun gevoel gaat hij harder, want ze horen namelijk meer aanzuig lawaai dus hij moet wel sneller gaan. Eigenlijk heeft zo'n filter dus hetzelfde effect als een stortkoker uitlaat, meer lawaai dus we hebben meer power.
« Laatst bewerkt op: za, 30 mrt 2013, 13:02:39 door bobrosco »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #689 Gepost op: zo, 31 mrt 2013, 00:10:07 »
Daarom maken ze (o.a. bij K&N) toch ook sport-inlegfilters die een betere lucht "doorlatendheid" hebben.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..