Rare vraag,maar is het blokje al eens lekker op temperatuur geweest de laatste tijd?
Dat kan ook een witte smurrie geven aan je dop.
Wat bedoel je met "op temperatuur"? Ik laat hem elke week wel even stationair draaien, een minuut of 5. Of rijd ermee op en af de helling van onze ondergrondse garage, om er in het daglicht wat aan te sleutelen ofzo. En buiten de ene keer op en af naar de garage, neen, niet echt op temperatuur kunnen komen ... of wel, maar ineens te hoge temperatuur. Dan voelt de motor(blok) heet aan.
Met veel pech is er uit je KVS circuit water in je cilinder(s) gekomen. De "mayonaise" op de KVS dop kan daar zeker een indicatie van zijn. Indicatie van een kapotte koppakking.
Als er veel water in je cilinder zit kan je startmotor de boel niet meer rond krijgen want water is slecht samenpersbaar.
Dus dan zou het, met dit scenario, wel te kunnen maken hebben met het niet gestart krijgen? Hoe verhelp ik het dan? Gewoon een oliewissel en KVS aanvullen zal niets maken, toch? Zolang het probleem op zich niet is opgelost?!
Is de auto wel aan te slepen?
Bedank Bart voor je vraag, met waarschijnlijk bijkomend advies. Helaas raak ik niet wijzer met de term "aanslepen". Ben geen echte kenner. Maar bedoel je door (de wagen te slepen en dan) de koppeling te laten opkomen?
Zolang ik niet eerst nogmaals onder motorkap kijk en alles overloop, van brandstoffilter over massa tot uitmeten van brandstofpomp enz, kan ik niet uitsluiten dat het iets "eenvoudigs" is, zoals een losse kabel.
En onder de auto om het lek in kaart te brengen. Beide problemen hebben wel of niet met elkaar te maken.
Als er iets is wat ik geleerd heb (met scha en schande), is dat het vaak in iets kleins zit, wat je al eens over het hoofd ziet. Maar evengoed hangt het allemaal samen en is er al dan niet een serieus probleemke.