Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: punk3000 op di, 17 apr 2012, 19:33:23

Titel: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 17 apr 2012, 19:33:23
Ik heb op dit moment een polo coupe uit 1993 met 1.3 monopoint injectie.
Maar ik heb ook een afgekeurde polo steilheck gt gekocht. (3f, 92)
Nou wil ik dus het een en ander over gaan zetten op mijn eigen polo, de veerpoten rondom, het teller bakje en uiteraard de motor.
Voor ik zover ben, wil ik zoveel mogelijk info hebben, om het zo soepel mogelijk te laten gebeuren.
Dus heb je tips of truukjes, deel ze maar met mij aub  :)
Nou las ik ergens dat een gt een stabi heeft achter.
Is het mogelijk om die gewoon los te draaien en over te zetten op de coupe of heb ik daar ook de gt achteras voor nodig?
Onderhuids is een steilheck toch gewoon hetzelfde als de coupe, het verschil zit hem toch in carroserie?
Ook heb ik een tijdje terug een compleet UITLAATSYSTEEM (http://www.ebay.de/itm/Auspuffanlage-VW-Polo-86c-1-0-1-3-1-4-90-94Auspuff-KIT-/150575589162?pt=DE_Autoteile&hash=item230f01272a) voor de coupe gekocht, die er deze week onder moet (ding klinkt nu alsof ik 218 pk heb)
Maar gaat een uitlaatsysteem die op een 1.3 55pk blok hoort ook i.c.m een 1.3 75 pk blok?
Tsja, ik weet het: ik heb veel vragen, maar voor mij is het allemaal onbekend terrein.
Maar ja, een goede voorbereiding is het halve werk, zullen we maar zeggen.
 
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: JJ op di, 17 apr 2012, 20:04:51
Als je een complete auto hebt is t gewoon overzetten en klaar.  -thumbsup-
En hele achteras vervangen ja.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 17 apr 2012, 20:14:48
stabo kan niet los van de as en overgezet worden dus?
Uitlaat maakt niet uit?
Maar letterlijk alles losdraaien, 55pk blok eruit, 75 pk blok erin en alles vast draaien?
Easy as that?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: JJ op di, 17 apr 2012, 20:24:29
Ik heb t zelf nog nooit gedaan, maar je moet gewoon alle gt onderdelen overzetten en aansluiten.
Is vast wel iemand anders hier op t forum die je kan vertellen welke onderdelen exact.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 17 apr 2012, 20:27:47
Nou ja, in principe lijkt me alleen het blok.
Benzinepomp en de rest lijkt me allemaal hetzelfde?
Voor zover ik gezien heb, zit het verschil tussen een gewone 1.3 en 1.3 gt hem in de multipoint injectie, andere zuigers, kop en nokkenas en hogere compressie.
Onderblok was hetzelfde, heb ik op kunnen maken uit het beetje info wat ik kon vinden
Verder is de gt 2 a 3 cm lager.
Voor de rest is het (heel grofweg gezegd) toch gewoon een opgeleukte 1.3?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: patrick86c op di, 17 apr 2012, 20:46:02
Nog makkelijker en sneller,gewoon de hele injectie shit over zetten.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 17 apr 2012, 20:50:21
Zuigers van de gt zijn toch anders? En de compressie?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Sjon op di, 17 apr 2012, 21:16:06
Uitlaat motorcode 3F 1.3 75pk is groter dan in diameter dan normale 1.3 55pk.

En ja: ik ontwijk express de letters GT, want dat kan nog wel eens voor verwarring zorgen.
Aangezien een 2f GT in NL vaak meer iets zegt over de uitvoering ipv motor: kan zowel 55 als 75pk zijn.
En een 3F blok is ook geleverd in een CL-uitvoering (zeldzaam, maar toch)

Alles overzetten: complete blok, motorkabelboom met computer, achteras (torsiestaaf zit vastgelast),
brandstofpomp (multipoint is andere dan monopoint, uit me hoofd gezegd alleen die naast de tank),
stuurdemper......euh, heb ik alles genoemd?....veren: vanaf 75pk zijn ze 15 a 20mm lager (dus geen 30mm!)
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 17 apr 2012, 23:32:35
En hebben we het dan over echt grote verschillen in diameter?
Het kutte is dat ik de uitlaat voor de 55 pk-er al besteld en in bezit had en pas daarna de 75 pk-er in het vizier kreeg en kocht.
Stel nou dat ik toch de 55 pk-er uitlaat erop zet en later het 3f blok erin lepel, heb ik dan een probleem of loopt het allemaal wel los?
Ik kan namelijk niet zo 1,2,3 de diameters van beide uitlaten vinden, dus weet het verschil in dia niet
Het probleem is namelijk dat de 55 pk-er uitlaat er vrijdag opgaat, wegens afgescheurde pijp vanuit mijn einddemper, dus gewoon een boete riskeer.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: rekordc op di, 17 apr 2012, 23:34:42
Werkt gewoon, misschien dat door de kleinere uitlaat je 75pk motor wat minder snel zijn gassen kwijt kan en dus iets minder presteert.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 17 apr 2012, 23:38:52
dat is dus het hele probleem om eerlijk te zijn  :)
Ik koop een 3f blok, juist voor de prestaties.
Zou dus zonde zijn als ik hem smoor door de andere uitlaat
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Serge op wo, 18 apr 2012, 00:51:14
Die uitlaat is je probleem niet ,gaat prima werken .
Ik zou in jouw schoenen het 3f injectie gebeuren laten voor wat het is (daar is deze motor toch al mee geknepen Inlaat spruitstuk diameter groot en gasklep klein)

Ik zou dan het monopoint gebeuren over zetten .
Is minder soelaas . je levert misschien dan maximaal 5 pk in van je 3f blok .

Leg wel het 3f injectie gebeuren met kabelboom opzij . dit kun je later altijd nog overzetten als je kennis wat gerijpt is .

Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 18 apr 2012, 00:56:40
Ik krijg wel hulp van iemand die er ook wel wat vanaf weet en zelf ook met polotjes friemelt, dus dat scheelt wel.
Maar je bedoeld dus de 3f motor erin en de monopoint van mijn oude blok erop?
Is het niet zo dat door de multipoint het blokje ook wat soepeler en mooier loopt?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Serge op wo, 18 apr 2012, 00:57:35
En als je injectie wilt waar wat mee te doen is .
print dit dan uit :

Nz injectie gebeuren compleet overzetten in jouw polo met het inlaatspruitstuk van de 3f .
Dan pak je alle voordelen van en een grotere gasklepdoorlaat samen met een ruimere inlaat doorlaat.
Tevens is de nz injectie makkelijker te gebruiken als je de motor meer gaat peppen .
3f is enkelt met een croky behandeling echt wat meer mee te doen .De nz is mbv een kristalletje over solderen inwendig en wat rommelen met de drukken op je rail makkelijker te foppen .
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Serge op wo, 18 apr 2012, 01:04:20
Ik krijg wel hulp van iemand die er ook wel wat vanaf weet en zelf ook met polotjes friemelt, dus dat scheelt wel.
Maar je bedoeld dus de 3f motor erin en de monopoint van mijn oude blok erop?
Is het niet zo dat door de multipoint het blokje ook wat soepeler en mooier loopt?

De digifant spuit de benzine inderdaad dichter op de klep ,maar dan ook uit alle 4 de injectoren gelijk ,idemdito de digijet ook .
Ik rij nu een aantal jaar een enkelpisser en heb alleen de nokkenas van de aav weggegooid en vervangen door een exemplaar van een abu motor .2mm meer lift en gelijke duratie .levert een goede gasrespons op en toch een soepel motortje .
Ik heb ook altijd de enkelzeiker vervloekt .maar voor standaard gebruik is het best .

wil je opvoeren met serieuze bedoelingen .dan is de enkelzeiker ontoereikend.
Dan is het de nz eerst en daarna de 3f injectie .Maar bovenal staat atmosferisch een cv vierling helemaal bovenaan.
Qua reactie kan geen injectie daar aan tippen.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 18 apr 2012, 01:16:01
ik raak een beetje de tel kwijt in motorcodes enzo.
Volgens roelg had ik een monopoint injectie, terwijl ik altijd dacht een carb blok te hebben.
Even voor mijn eigen duidelijkheid
(http://i39.tinypic.com/bhznv5.jpg)
Ik heb dus een AAV blok met een 8p versnellingsbak. (als ik het juist begrijp dan :))
Dat is toch een monopoint injectie?
Maar dat is dan weer een andere motorcode dan het nz blok?
nz blok is het zelfde als 3f, alleen dan met 55 pk.
Klopt het zo

Edit: als ik trouwens de 75pk-er aansluit op de 55pk-er uitlaat en dan nog eens de monopoint injectie erop zet, mis ik dan niet behoorlijk wat vermogen.
Als je die dingen bij elkaar optelt zeg maar?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 18 apr 2012, 03:08:14
foutje, had mezelf geqoute ipv mijn tekst aan te passen
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Jaap op wo, 18 apr 2012, 04:40:37
Ga eens slapen gekkie..  :)

Het uitlaatsysteem van een 3F wijkt iets, maar niet veel, af van een NZ. Doorlaat is wat groter, vooral van de tussendemper. Maar of je dat daadwerkelijk gaat merken?

Misschien moet je dit ( http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,12796.msg371193.html#msg371193 ) topic eens lezen; staat er duidelijk: Uitlaat is het probleem niet. ;)
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 18 apr 2012, 11:40:00
Ga eens slapen gekkie..  :)


  -naughty- -naughty- -naughty-
Ja sorry, ik zit nog in mijn eerste fase van polo verslaving denk ik zo.

Maar de kwartjes beginnen allemaal te vallen.
Ook ben ik iets meer wijs uit de motorcodes etc.
Zoals ik het nu begrijp: nz (55 pk) heeft een ander injectiesysteem dan de 3f met een groter gas klephuis en meer mogelijkheden om er net iets meer mee te doen.
3f heeft dan weer een beter inlaatsysteem door de grotere inlaat kanalen.
Dus de combinatie van die twee (nz injectie en 3f inlaat) zorgt voor het beste van beide werelden.
De uitlaat is niet zozeer het probleem, kan ik evt de tussen demper van de 3f over zetten? (mits die in goede staat is uiteraard)
Voor de rest is het een kwestie van overbouwen.
complete blok, brandstofpomp (naast de tank), en stuurdemper zijn de dingen die van de 3f overgezet moeten worden en dan i.c.m met een injectie systeem van een nz.
Voor het nette, eigenlijk ook de achteras overzetten van de 3f, omdat daar een stabi op zit.
En voor de rest goed kijken, logisch nadenken en op een nette, gestructureerde manier uit en in bouwen.
Samen met hulp van iemand die zich al in de terminale fase van polo verslaving bevind, moet het goed komen.
In principe heb ik zo een beetje alle onderdelen, die ik nodig heb en zal ik alleen op zoek moeten gaan naar een nz injectie systeem?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Jaap op wo, 18 apr 2012, 12:00:38
Waarom een NZ injectiesysteem nemen? Het 3F systeem is niet heel erg afwijkend, en waar het afwijkt juist geavanceerder dan dat van een NZ?

Stap 1: Neem vooral wel die achteras over. Doe je dat niet, bied m dan te koop aan. Een stabi achteras is namelijk een hele fijne wegligging-upgrade.
Stap 2: Waarom zou je niet gewoon de gehele 3F overbouwen? Zoeken naar NZ spul zal de motor eerder trager maken dan sneller. 
Wat men vaak met een NZ doet, is deze voorzien van wat 3F nasi/bami ( inlaatspruitstuk, nokkenas ) zodat de NZ sneller wordt, en dus niet andersom ( 3F verbeteren met NZ spul )
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 18 apr 2012, 12:02:50
Nz injectie gebeuren compleet overzetten in jouw polo met het inlaatspruitstuk van de 3f .
Dan pak je alle voordelen van en een grotere gasklepdoorlaat samen met een ruimere inlaat doorlaat.
Tevens is de nz injectie makkelijker te gebruiken als je de motor meer gaat peppen .
3f is enkelt met een croky behandeling echt wat meer mee te doen .De nz is mbv een kristalletje over solderen inwendig en wat rommelen met de drukken op je rail makkelijker te foppen .

hierom.

Achteras moet dus sowieso overgezet worden
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Jorp op wo, 18 apr 2012, 12:18:25
Over de goedkope uitlaat. Mijn neefje heeft ook de goedkope uitlaat gekocht. Ook deze pijp bromt als een gek. Ik zou voortaan gewoon een nette pijp kopen.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 18 apr 2012, 12:20:11
hij heeft dezelfde gekocht?
Titel: Re: 1.3 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: Jaap op wo, 18 apr 2012, 13:02:38
hierom.

Achteras moet dus sowieso overgezet worden

Ah. Hmm. tja. Wat jij wilt. In de K.I.S.S. redenatie zou ik gewoon de 3F compleet inbouwen. Als je de 75 pk niet genoeg vind (na een tijdje) kan je altijd nog ombouwen naar NZ: Gasklephuis en computer zijn geen onderdelen waarvoor je de gehele motor weer zou moeten uitbouwen. Een 3F blokje is standaard, betrouwbaar en echt wel leuk om mee te toeren.




K.I.S.S. : Keep It Simple Stupid!
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 18 apr 2012, 17:29:16
K.i.s.s redenatie heeft wel wat.
Maar ik ben meer van het: als je het doet, doe het dan goed.
Kost me een paar zaterdagen om het te krijgen zoals ik wil, maar dan hoef ik er in principe niet meer naar om te kijken.
En dan wordt het daarna gewoon lekker sturen.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: patrick86c op wo, 18 apr 2012, 20:36:12
Als je toch al een AAV er in hebt liggen,dan zou ik er gelijk carbs er op plaatsen.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op do, 19 apr 2012, 00:14:56
Neuh, die aav gaat er uit.
Het 3f blok komt erin.
Wat ik betaald heb voor een complete polo met 3f blok, heb je echt nog geen leuke carb set voor.
En dit ding moet ook een beetje de daily voor mijn vriendin worden, dus die heeft geen behoefte aan in en uitlaat geluid.
Het moet gewoon een vlotte daily polo worden.
Zelf koop ik ooit nog wel eens een g40.
Het spijt me, ik krijg geen harde plasser van carbs
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: patrick86c op do, 19 apr 2012, 08:41:08
Je kan ook gewoon een Miele stofzuiger onder de kap douwen -nana- :)
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op do, 19 apr 2012, 09:11:25
kan, maar de kans is klein dat dat gebeurt
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: RoelG op do, 19 apr 2012, 10:08:34
  -naughty- -naughty- -naughty-
Ja sorry, ik zit nog in mijn eerste fase van polo verslaving denk ik zo.

true....  heb het gemerkt....

maar ter correctie: met deze opmerking zit je inmiddels in de tweede fase: je erkent dat je een probleem hebt.

Persoonlijk: hele 3F omhangen
Gooi die om. Rijd er een tijd mee.
En als je weet dat het blok goed is ga je lekker knutselen.
Anders zoek je je straks het apezuur als er iets niet klopt.

Een betrouwbare basis is echt niet verkeerd en het overzetten van inlaat enz is nu niet echt iets wat achteraf forse inspanningen extra kost

p.s. Dat jij geen harde plasser krijgt van motorfietscarbs hoef ik niet te weten en is ook niet relevant.
Er zitten dan wel mooie kelkjes op maar de bedoeling is dat er vooral veel lucht doorheen gaat en niet dat je er iets in stopt.  -gert-
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op do, 19 apr 2012, 10:15:35
 doh
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: RoelG op do, 19 apr 2012, 11:45:44
 -uitlachen-
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Jaap op do, 19 apr 2012, 13:50:55
K.i.s.s redenatie heeft wel wat.
Maar ik ben meer van het: als je het doet, doe het dan goed.
Kost me een paar zaterdagen om het te krijgen zoals ik wil, maar dan hoef ik er in principe niet meer naar om te kijken.
En dan wordt het daarna gewoon lekker sturen.
IMHO doe je het dus goed als je 'gewoon' alles overbouwd en standaard houdt; lekker standaard, lekker sturen, niet meer naar omkijken,. K.I.S.S.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op vr, 20 apr 2012, 12:35:41
Ik weet niet of mijn info correct is, maar voor zover ik weet zit er achter een 3f blok een ahd versnellingsbak.
Is dat een bak met langere verhoudingen dan de 8p die ik zelf heb, i.v.m hogere top van het 3f blok.
Koppelingvraag: ik heb gezien dat er 180, 190 en 200 mm diameter koppelingen zijn.
Welke zit er achter de ahd bak en welke achter de 8p?
De koppeling van de gt slipt en wil eigenlijk mijn koppeling erin houden.
Mits de ahd versnellingsbak langere verhoudingen heeft, wil ik die wss ook overzetten i.v.m relaxeder rijden @ 120/130.
Gaat dat passen met mijn eigen koppeling?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: JJ op vr, 20 apr 2012, 12:51:47
Volgens mij beide 190 mm.
En g40 200. Maar zat de AHD bak niet ook onder een G40 wat dus betekend dat er een 200mm en 190mm in kan?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op vr, 20 apr 2012, 12:54:33
Ik zou het niet weten.
Maar de ahd heeft dus wel langere overbrengingen?
m.a.w minder toeren op snelwegtempo?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Sjon op vr, 20 apr 2012, 13:10:45
Polo 2f heeft altijd 190mm koppeling, uitgezonderd 200mm G40.
AHD = kort
8P/CEG = normaal
ATV/CEK (G40) = lang
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op vr, 20 apr 2012, 13:12:27
Polo 2f heeft altijd 190mm koppeling, uitgezonderd 200mm G40.
AHD = kort
8P/CEG = normaal
ATV/CEK (G40) = lang

Ah kijk, hier kan ik weer mee verder.
Dan denk ik dus dat ik gewoon voor de 8p bak ga en mijn eigen koppeling.
Jij had er ook een in je 1.6 polo liggen, las ik ergens?
Bij 120/130 deed jij toch iets van 3300 rpm?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: JJ op vr, 20 apr 2012, 13:13:33
En gebruik wat vaker de zoekfunctie, dit soort zaken zijn al heel vaak gevraagd hier en er is genoeg over te vinden -thumbsup-
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op vr, 20 apr 2012, 13:15:08
over het algemeen gebruik ik die ook redelijk vaak, als ik dat niet zou doen, zouden er duidelijk meer topics van mij zijn  :) :)
Maar deze is er nou toch al, dus vandaar maar even hier.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Sjon op vr, 20 apr 2012, 13:18:56
Jij had er ook een in je 1.6 polo liggen, las ik ergens?
Lees ff verder op die lokatie, zou ik zeggen:
je komt met getallen aanzetten die ik zelf niet meer weet hoor.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: patrick86c op vr, 20 apr 2012, 15:35:59
AHD noemen we hier ook wel A(D)HD bakkies :)
En als je weet wat ADHD inhoud dan weet je ook wat die bak doet,namelijk schakelen tot je een ons weegt en veel toeren draait op snelweg.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: JTG op vr, 20 apr 2012, 19:20:43
dat laatste valt dan nog wel weer mee  -hug- het is een mooi stoplicht 5-bak :)
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op vr, 20 apr 2012, 20:12:39
Maar gaan de prestaties dan niet behoorlijk naar beneden met een 8p bak?
Relaxed cruisen is leuk, maar gt blok heb ik natuurlijk ook voor lekker optrekken.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: JTG op vr, 20 apr 2012, 20:21:35
Ik ben bezig met een 1100 schreeuwer tot 9000 rpm op motorfietscarbs en een ADHD bak. Komt ongeveer 85 pk uit met alle dingen die er aan gedaan zijn. (Volgens de kenner  :)) Leuk stoplichtsprintertje ...
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: patrick86c op vr, 20 apr 2012, 22:43:37
Hij heeft geen schreeuwer zoals wij Theunis :)
I love that sound of screeming pig's. -nana- :)
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op vr, 20 apr 2012, 23:54:51
Nee, klopt.
Mijn polotje blijft lief, maar wel pittig.
Heeft iemand ergens een link van de overbrengingen van een 8p en een adhd bak?
Als ik mijn polo op autoweek opzoek, zie ik hem alleen staan met 4 bak, terwijl ik toch echt een 5 bak heb.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op za, 21 apr 2012, 09:06:03
Nee, klopt.
Mijn polotje blijft lief, maar wel pittig.
Heeft iemand ergens een link van de overbrengingen van een 8p en een adhd bak?
Als ik mijn polo op autoweek opzoek, zie ik hem alleen staan met 4 bak, terwijl ik toch echt een 5 bak heb.


Edit: heb het al gevonden
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 17 jul 2012, 23:17:18
Omdat ik geen nieuw topic wilde openen, ga ik maar even verder in deze.
Het ligt toch allemaal in elkaars verlengde.
Aangezien het hele 3f blok door (het gebrek aan) financieen even plat ligt, het volgende.
Als ik nou in het aav blokje een abu nokkenas leg en de 3f uitlaat er alvast onder zet.
Ga ik dan wat merken in prestaties?
Als ik logisch nadenk lijkt het me wel: je hebt 2,1 mm meer lift en een makkelijker uit ademende motor?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: RoelG op di, 17 jul 2012, 23:23:22
persoonlijk: allemaal margegedoe. zal vast wel iets schelen

maar verstandiger is om gewoon door te sparen en de 3f er in te lepelen.

Ook hierin gaat ongemerkt geld zitten. (nieuwe pakkingen enz.) en voor je het weet tikt het aan....
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 17 jul 2012, 23:27:52
Het is maar voor tijdelijk.
De abu kan ik gratis krijgen/lenen.
En de uitlaat moet ik toch ook onder de auto krijgen.
Dan zit die er alvast onder.
De kleppendeksel pakking is vrij nieuw, enige wat tegen kan vallen is de uitlaat pakking, kost ook de wereld niet?
Maar met behoorlijk meer lift krijg je toch gewoon wat meer topvermogen, wat wel lekker is met een aav
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Steilheck op wo, 18 jul 2012, 08:59:51
Lift? Dat is koppel, geen topvermogen.

Leesvoer (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8662.0.html)

Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op vr, 20 jul 2012, 16:40:03
 doh zat net verkeerd om te denken
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op zo, 09 sep 2012, 09:02:28
Oke, we gaan even afstoffen hier.
We zijn nu een tijd verder en de opbouw van het blok staat voor de deur.
Nou wil ik toch kijken of ik er wat extra pk uit weet te krijgen.
Als ik er een regelbare benzinedruk regelaar (heet dat zo?) op zet i.c.m g40 injectoren en een 268 nokkenas, is dat gewoon plug and play of komt er meer bij kijken?
En zijn de benzineleidingen van een 55 pk polo dezelfde als op een 3f polo?
Heb namelijk de benzine leidingen niet van de steilheck GT afgehaald  doh
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: rekordc op zo, 09 sep 2012, 10:17:30
Volgens mij zijn alleen de leidingen van een Diesel anders.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op zo, 09 sep 2012, 10:20:04
Oke, dan blijven de leidingen mooi zitten.
Benzinepomp van de 3f heb ik liggen, dus kan gewoon over gezet worden.
Dan blijft de vraag of 268 nokkenas i.c.m benzine druk regelaar en g40 injectoren plug and play is.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 25 sep 2012, 13:02:23
Dan blijft de vraag of 264 nokkenas i.c.m benzine druk regelaar en g40 injectoren plug and play is.

Deze vraag blijft voor mij relevant!!!
Heb ook al een TOPIC (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,13516.msg385734.html#msg385734) er over aan gemaakt, omdat ik gewoon niet de antwoorden kan vinden.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Serge op di, 25 sep 2012, 20:20:29
Ja is plug ander play.maar ik denk dat de injectoren alleen al afdoende genoeg zijn.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op di, 25 sep 2012, 22:25:44
Dus m.a.w een 264 as en g40 injectoren moeten geen probleem zijn op een 3f blok, de computer moet dat zelf recht kunnen trekken?
En hoe zat dat nou ook al weer met de luchtweger/luchtfilter kast van een golf 1.8 motor (code abs?)
Dat was redelijk plug and play en wel een goede toevoeging?
benzine druk regelaar is dus overbodig?
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Serge op wo, 26 sep 2012, 19:04:50
Luchtweger is te doen .alleen goed afstellen is een drama.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 26 sep 2012, 19:15:05
Zouden de std injectoren voldoende zijn voor een 264 as?
Of zou een upgrade wel zo fijn zijn?
Luchtweger laat ik dan wel achterwege, heb een nieuw luchtfilter klaar liggen voor het blok, dus lucht moet hij wel krijgen.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: patrick86c op wo, 26 sep 2012, 19:33:18
Ik denk wel dat je standaard injectoren voldende zijn.
Volgens een duitse motortuner kan een 3F gewoon een 268er met inlegfilter al goed zijn.
Personelijk denk ik dat je wat meer hebt aan een inlaat bewerking,maar dat kan Serge beter beoordelen denk ik.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 26 sep 2012, 19:48:29
Over inlegfilters ben ik altijd erg SCEPTISCH (http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q), ik geloof dat ze meer herrie maken i.p.v meer vermogen.
Zoals ik al zei, ik heb een nieuw filter klaar liggen.
Ik ga gewoon de 264 as er in doen met de std injectoren.
De planning is om volgend jaar over te gaan op carbs, spaghetti spruit met bijpassend groep N systeem en een door Serge befriemeld kopje.
Voor nu heeft het al weer meer geld gekost dan de bedoeling was, maar goed het blijft een hobby he.
Titel: Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
Bericht door: Rude op wo, 26 sep 2012, 20:58:12
MCM , dat filmpje ken ik, en helemaal mee eens  -thumbsup-
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: bobrosco op wo, 26 sep 2012, 21:42:11
jammer dat ze dan niet ook nog de echte pk sjappie stijl er bij hebben gedaan. Oftewel geen luchtfilter, want volgens de honda turbo jongetjes levert dat ze namelijk nog wat meer vermogen op.(ook al was dat alleen bij de eerst testbank run, na 1 keer op straat rijden zijn ze die pks al kwijt door slijtage)
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 26 sep 2012, 22:04:05
zonder luchtfilter is al helemaal geen optie, vind ik
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: bobrosco op wo, 26 sep 2012, 22:21:40
zonder luchtfilter is al helemaal geen optie, vind ik
vind ik ook niet, maar had het wel grappig gevonden als ze dat in zo'n test eens mee zouden nemen om te kijken of die lui nu gelijk hebben of niet.  Dat in de meeste gevallen een pauperfilter slechter werkt dat origineel wist ik wel. Enige reden voor mij om het te gebruiken is als een origineel iets geen optie is door ruimte gebrek ofzo. En die k&n inleg dingen hebben als voordeel dat je ze weer schoon kan maken. Oftewel als je die bij iedere beurt schoonmaakt zal dat waarschijnlijk overall beter presteren dan een papieren filter wat er 30.000km in blijft zitten ofzo.

En met pauperfilter bedoel ik dus zo'n vaak cheapass sportluchtfilter.
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: mike.roodvoets op wo, 26 sep 2012, 22:25:17
Wel jammer dat ze geen ram air systeem testen.... Om het compleet te maken.
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: punk3000 op wo, 26 sep 2012, 22:30:38
@bobrosco: zo'n k&n filter kan wel goed zijn, maar wel weer duur.
En als het een filter is wat ingespoten moet worden met olie, is ook geen optie (zeggen ze ook in het filmpje) i.v.m. de sensor van je lucht massa meter.

Wel jammer dat ze geen ram air systeem testen.... Om het compleet te maken.

U VRAAGT, WIJ DRAAIEN (http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI)
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: bobrosco op wo, 26 sep 2012, 22:37:15
haha in dat filmpje doen ze ook 1 zonder filter. En ja hoor, het bevestigd precies wat ik al heel lang roep, een luchtfilter kost je geen vermogen. En na 1 ritje op de weg heeft hij je zelfs al weer mooi wat pk's bespaart.
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: mike.roodvoets op wo, 26 sep 2012, 22:53:49
Dankje ;). Het is wel zo dat het systeem even nodig heeft om in te leren, wordt het waarschijnlijk 4 kW. Maar precies wat ze zeggen. Het maakt een project af.
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: DanteG op do, 23 jan 2014, 15:21:36
Alles overzetten: complete blok, motorkabelboom met computer, achteras (torsiestaaf zit vastgelast),
brandstofpomp (multipoint is andere dan monopoint, uit me hoofd gezegd alleen die naast de tank),
stuurdemper......euh, heb ik alles genoemd?....veren: vanaf 75pk zijn ze 15 a 20mm lager (dus geen 30mm!)

Waarom zou je niet gewoon de gehele 3F overbouwen?

Heren, nu kom ik met de vragen... :D
Mijn vraag: De kabelbomen die uit de motorruimte bij de zekeringenkast aan de kabelbomen in de passagiersruimte aangesloten worden... Past dat 1-op-1? Als in, werkt dan alles van de 3F motorkabelboom naar behoren? Of moet de dashboardkabelboom (& dus waarschijnlijk ook het dashboard -dunno- (Niet zo'n zin in, want minder mooi)) overgezet worden? -dunno-
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: Sjon op do, 23 jan 2014, 16:29:17
Heel ruw gezegd: vroege Polo 2, late Polo 2 en Polo 2f kennen enige kabelboomverschillen,
blijf je binnen eenzelfde generatie is er veel plug&play.
Komt die 3F-motor uit een 2 of 2f?
Titel: Re: 3F blok inbouw vragen.
Bericht door: DanteG op do, 23 jan 2014, 17:29:57
Motor uit een 2f uit 1994 in m'n 2 Sedan uit 1989 -thumbsup-